Skip to main content

Al enige tijd heb ik slechte verbinding met TV en internet. Deze is bekabeld.
Ook de wifi hapert af en toe, en dit is al aan de gang sinds we bij Tweak weg zijn :-(
Ik heb alle kabels gecontroleerd en 3x TP link DECO X20

Hoe is het mogelijk??

Hallo @pikapower 

Heb je glasvezel of DSL en gebruik je de Deco's achter de Odido router in router/AP mode?

Of heb je glasvezel en 1 Deco als router aangesloten op de mediaconverter?

Werkt alles wel stabiel met alleen de Odido router bijvoorbeeld?


ik heb glasvezel en de Deco's staan in Wifi-router (standaard)

Met alleen de Odido router heb ik bijna nergens wifi….

En de TV zit bekabeld, dus dat zou helemaal niet moeten uitmaken, toch?


Al enige tijd heb ik slechte verbinding met TV en internet. Deze is bekabeld.
Ook de wifi hapert af en toe, en dit is al aan de gang sinds we bij Tweak weg zijn :-(
Ik heb alle kabels gecontroleerd en 3x TP link DECO X20

Hoe is het mogelijk??

Wat bedoelt u precies met slecht verbinding met Tv en internet?

Complete uitval voor langere tijd?


ik bedoel dus dat er staat bij de TV:

  • Geen internet verbinding melding op de TV
  • Dan staat het beeld weer stil voor verschillende secondes
  • Op de mobiel geen internet verbinding voor een paar minuten
  • Via de pc de graphics in een spel blurry
  •  

 


ik bedoel dus dat er staat bij de TV:

  • Geen internet verbinding melding op de TV
  • Dan staat het beeld weer stil voor verschillende secondes
  • Op de mobiel geen internet verbinding voor een paar minuten
  • Via de pc de graphics in een spel blurry
  •  

 

Al eens geprobeert om de DNS te veranderen in de netwerkinstellingen.

1.1.1.1 bijvoorbeeld?


@pikapower 

De Deco's zijn dus wel aangesloten achter de Zyxel? Kan je de Deco's dan eens verwijderen en kijken of de tv dan wel stabiel werkt. Misschien zorgt de Deco router voor IP conflicten.


De DNS zal ik aanpassen naar die van Google.

De Deco's zitten achter de Zyxel met een switch. Daar zit weer de TV op. 


@pikapower Ik ben gelijk het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te meten en ik krijg inderdaad een melding dat er iets niet helemaal goed gaat. 

Om dit voor je op te lossen heb ik meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan betekenen? Ik help je graag! 😊


Reageer