Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb al meerdere topics voorbij zien komen met dezelfde problemen.

Sinds mijn aansluiting bij Odido is het een paar dagen goed gegaan, maar daarna veel last van een hele slechte glasvezel verbinding, zowel bekabeld (pc) of wifi (telefoon)

Eind middag/avond en in het weekend lijkt het op zijn ergst te zijn, websites laden duurt minuten lang (of gewoon helemaal niet) livestreams kun je helemaal vergeten, onlines games disconnecten om de 30 seconden.

Speedtest runnen lukt vaak niet omdat het geen connectie kan maken maar als het dan eindelijk lukt is de snelheid gewoon goed.

Ook de pingtest lijkt prima, maar het internet werkt gewoon simpelweg (bijna) niet.

Nu kwam ik in een ander topic met hetzelfde probleem tegen dat een VPN kan helpen, ik dus een VPN aangezet en voilà het internet werkt over het algemeen prima! Waardoor komt dit? moet niet zo zijn dat ik alleen gebruik kan maken van het internet als ik een VPN aanzet, dit zorgt er ook voor dat ik bepaalde diensten zoals F1TV niet kan gebruiken.

Wat ik gedaan/geprobeerd heb:

  • Modem en ONT opnieuw opgestart
  • Modem reset naar fabriekinstellingen
  • Internet kabel vervangen
  • Cloudflare/google DNS ingesteld

Wat moet ik doen om dit op te lossen?

 

 

Hallo @JornS 

Zou je die pingtest nog eens willen uitvoeren rond 7/8 uur?


@Waqqas Het internet wekt op dit moment ok, zul je altijd zien wanneer ik eindelijk besloten heb een topic aan te maken. Wanneer het weer gaat minder gaat doe ik de ping test in de avond opnieuw.


 

Hier is de jitter nu 3,74 seconden.


Helaas nu weer uitvallende livestreams, pagina's die moeilijk willen laden. Niet zo erg als gister maar ik mag toch beter verwachten. @Waqqas hierbij de nieuwe pingtest

 

 


@JornS 

Er loopt een onderzoek naar dit probleem voor zover ik weet.


Ik doe dit niet graag, want ik was eigenlijk best blij met Odido mobiel en vanuit die ervaring ook gekozen voor het aanbod van Odido glasvezel internet (nadat zij Tweak de nek om hadden gedraaid 😢). Maar gisteren heb ik de overstap naar KPN in gang gezet. Waarom: teveel gedoe met glasvezel internet in de avonduren, geen reactie vanuit dit forum anders dan ‘er loopt onderzoek / er wordt aan gewerkt’. Mobiele abo’s gaan ook mee naar kpn.


Reageer