Skip to main content

Hallo,

ik heb al een paar maanden contact met jullie over mijn slecht werkende internet. Na weken hebben jullie een monteur gestuurd die constateerde dat we boven geen internet ontvangst hebben waardoor we geen wifi hebben, dit is ook niet op te lossen met een wifi versterker.

dit heb ik teruggekoppeld en nu is het al weken stil. Ik vraag mij af hoe dit opgelost gaat worden gezien ik 6 jaar hier woon en voordat jullie mij zonder toestemming hebben overgezet naar glasvezel heb ik nog nooit slechte verbinding gehad op mijn boven verdieping. Ik eis ook dat dit wordt opgelost gezien ik nog steeds maandelijks betaal voor internet verbinding en daar nu maar voor 50 procent gebruik van kan maken.

Kun je uitleggen waar een wifi versterker dit probleem njet zou verhelpen? In de meeste gevalle plaats je halverwege (waar nog voldoende bereik op de 5ghz band is) een versterker die het signaal verder draagt.

Kun je uitleggen waar een wifi versterker dit probleem njet zou verhelpen? In de meeste gevalle plaats je halverwege (waar nog voldoende bereik op de 5ghz band is) een versterker die het signaal verder draagt.

Nee kan ik niet. Dan moet je contact opnemen met dienstdoende monteur die hier is geweest.

los van de onderbouwing blijft het een feit dat zowel met als zonder versterker het internet boven niet werkt.

Hallo @Reneewalinga 

Staat de router in de meterkast of ergens anders?

Heb je alleen problemen via de WiFi of ook bekabeld?

Is het internet wel stabiel of valt de verbinding soms weg?

Hallo @Reneewalinga 

Staat de router in de meterkast of ergens anders?

Heb je alleen problemen via de WiFi of ook bekabeld?

Is het internet wel stabiel of valt de verbinding soms weg?

Nee router staat gewoon naast de bank. Ik heb geen idee want het gaat om de wifi boven. De wifi valt boven steeds weg of verbind zelfs helemaal niet. Voorheen (voordat ze in juni zonder toestemming het glasvezel abonnement hebben afgegeven) heb ik nooit problemen gehad met het internet.

@Reneewalinga 

En als je gewoon beneden bent hoe ervaar je de WiFi dan? Van DSL naar glasvezel zou het probleem niet moeten zijn.

@Reneewalinga

En als je gewoon beneden bent hoe ervaar je de WiFi dan? Van DSL naar glasvezel zou het probleem niet moeten zijn.

Beneden doet het internet het wel. Maar goed ik ben al vanaf juni er mee bezig en heb alles geprobeerd zonder succes. Enige optie voor mij is overstappen naar een andere provider.

Om je de moeite te besparen: als je over stapt en de nieuwe modem komt op dezelfde plek te staan, gaat er weinig veranderen. Uitzend vermogen is gelimiteerd door EU regulatie. Alle providers zenden op de maximale waarde hier van uit.  (met de huidige moderne modems) 

Odido heeft een prima modem. 
Ik kan me vooralsnog niet voorstellen dat een wifi versterker niet een oplossing kan bieden. 

Om je de moeite te besparen: als je over stapt en de nieuwe modem komt op dezelfde plek te staan, gaat er weinig veranderen. Uitzend vermogen is gelimiteerd door EU regulatie. Alle providers zenden op de maximale waarde hier van uit.  (met de huidige moderne modems) 

Odido heeft een prima modem. 
Ik kan me vooralsnog niet voorstellen dat een wifi versterker niet een oplossing kan bieden. 

Tja dit is wat de monteur mij vertelde die vanuit odido was komen kijken. Nogmaals ben vanaf juni al bezig en het is nog steeds niet opgelost. Een andere provider is het proberen waard.

@Reneewalinga 

Om het WiFi signaal uit te breiden kan je een WiFi Plus punt nemen en plaatsen op een plek waar hij een goede verbinding heeft met de router of je sluit hem bekabeld aan voor een sterke verbinding.

Had je met DSL misschien een andere modem?

@Reneewalinga

Om het WiFi signaal uit te breiden kan je een WiFi Plus punt nemen en plaatsen op een plek waar hij een goede verbinding heeft met de router of je sluit hem bekabeld aan voor een sterke verbinding.

Had je met DSL misschien een andere modem?

Maar het is toch de omgekeerde wereld dat als ik zonder toestemming omgezet word naar glasvezel en odido zegt dit niet te kunnen terug draaien, ik zelf moet gaan uitvogelen hoe mijn internet het beter doet. DSL modem stond aan de andere kant van mijn woonkamer. Ik heb odido teruggekoppeld wat de monteur zei, en verder hebben zij geen actie meer ondernomen. Ik betaal nog wel elke maand en word nergens in gecompenseerd of iets. Het is niet mijn keuze om mijn abonnement om te zetten naar glasvezel en ik heb ook niet het punt geïnstalleerd op een andere plek dan mijn dsl stond. Mijn huis is 70m2 en een oud huis dus het ligt ook niet aan de oppervlakte of dat mijn muren te isolerend zijn.

@Reneewalinga 

Óp de adressen waar naast DSL ook KPN glasvezel beschikbaar is daar moet je over op glasvezel en DSL wordt uitgeschakeld.

Welke router heb je nu en heb je deze al eens voorzien van een fabrieksreset?

@Reneewalinga

Óp de adressen waar naast DSL ook KPN glasvezel beschikbaar is daar moet je over op glasvezel en DSL wordt uitgeschakeld.

Welke router heb je nu en heb je deze al eens voorzien van een fabrieksreset?

Dat kan wel, maar een feit blijft dat ik daardoor nu slechte verbinding heb. Ik heb ondertussen al meer dan 15 medewerkers gesproken die allemaal een andere oorzaak dachten te weten. Dus alle mogelijke resets etc zijn al gedaan. Daarnaast ben ik een klant en niet in dienst van Odido dus voel ik mij ook niet geroepen om telkens alle fabrieksinstellingen uit te voeren. Enige oplossing lijkt over stappen naar een andere provider.

Reageer