Skip to main content

In de avond uren word ons internet heel langzaam, zowel het bedraade als onze Wifi. Dit duurt al zo’n 4 dagen.

heb hier al voor gebeld maar een oplossing heb ik hier nog niet voor gehad. En vind eerlijk gezegd dat het best prijzig is een internet abonnement zonder er volledig gebruik van kan maken.

Hey ​@PaulRo, welkom op onze Community!

Ik zie dat je op het WBA netwerk zit met een Genexis ONT. Ik ben bang dat jij hier ook last van hebt:  

Ik heb je daarom op de lijst gezet zodat het ONT vervangen wordt door een Nokia. Guidion zal contact met je opnemen om een afspraak in te plannen!

Dank je wel @tommie van Odido 

maar in de tussentijd heb ik ‘‘s avonds dus geen internet? Maar betaal hier wel voor?

ik las ook in de topic dat sommige mensen unlimmeted data van Ben kregen om een telefoon als hotspot te gebruiken. 

dat ik niet online kan gamen vind ik niet zo erg, maar wij kijken ook tv via internet en wil toch wel graag onze series kunnen kijken.

Hoi Odido,

Op donderdag 2 januari heb ik contact opgenomen over de kwaliteit van mijn internet, met name tussen 17:00 en 21:00. Dit was al een tijdje slecht, maar ik had niet verwacht dat het probleem bij jullie zou liggen. Ik heb zelfs meerdere kabels aangelegd en weggewerkt, om uiteindelijk samen met de monteur te ontdekken dat het probleem bij jullie ligt. Dit probleem zorgt ervoor dat ik niet kan gamen. Gamen is voor mij een belangrijke sociale activiteit, vooral omdat ik ver van mijn vrienden woon. Verder wil ik graag mijn oven via wifi aanzetten als ik naar huis rijd. Ook mijn werk lijdt onder deze verbinding, zeker als ik via Teams moet overwerken.

Volgens de monteur ligt het probleem bij het XGS-PON kastje. Hij gaf aan dat ik op een lijst zou worden geplaatst voor een nieuw Nokia kastje en dat ik binnen één werkdag een reactie zou ontvangen. Omdat ik niets hoorde, heb ik op woensdag 8 januari zelf gebeld. De medewerker meldde toen dat jullie normaal gesproken binnen zes werkdagen reageren, niet binnen één werkdag. Op 13 januari had ik nog steeds niks gehoord, dus ik belde opnieuw. Toen werd me doodleuk verteld dat de opleverdatum onbekend is en dat ik geduld moet hebben.

Ik ben gaan googelen en tot mijn schrik ontdekte ik dat ik lang niet de enige ben met dit probleem. En dat dit probleem al zeker een half jaar speelt. Nu ben ik zes maanden geleden gedwongen om over te stappen naar glasvezel omdat jullie mijn oude internetverbinding niet meer ondersteunden (was overigens een topverbinding). Jullie hebben me dus laten overstappen terwijl jullie wisten dat jullie niet konden leveren! En daar komt ook nog bij dat dit volgens jullie een KPN-probleem is, en laat KPN nu de enige provider zijn waar ik op kan overstappen. Ziggo is geen optie omdat de kabel die zij verzorgen nog slechter is dan die van jullie. Kortom, ik ben aan jullie overgeleverd voor internet via een vaste verbinding.

Nu is mijn dringende vraag: wanneer kan ik het Nokia kastje verwachten zodat ik weer fatsoenlijk kan gamen, mijn eten in de auto kan aanzetten en fatsoenlijk thuis kan overwerken? Ik hoop dat jullie op dit moment, op zijn minst iets met mijn kosten kunnen doen, aangezien ik ook maar 1/3 van de functionaliteit krijg.

Met vriendelijke groet,

Ruffel

@PaulRo Ik kan mij voorstellen dat je hier nog vragen over hebt. Ik leg het je graag uit! 

Gelukkig heeft Tommie je al op de lijst gezet voor een nieuw ONT. Dat is fijn! Zodra dit is geïnstalleerd en je weer optimaal kan genieten van onze diensten, kan ik de kosten voor de helft voor je vergoeden voor de periode dat je hier last van hebt ervaren (vanaf het moment van melding). Wil je mij na de installatie een seintje geven? Dan kan ik dit gelijk voor je regelen. 

Uiteraard stuur ik je gelijk een vouchercode toe, zodat jullie wel lekker TV kunnen kijken! 

@Ruffel24 Goed dat je onze community en dit topic hebt gevonden. Mijn excuses voor deze situatie en ervaring, dat is niet de bedoeling. Ik wil natuurlijk dat jij ook een nieuw Nokia kastje ontvangt. 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie gelukkig wel dat je op de lijst staat. Hoe erg ik ook snap dat je graag wil weten waar je aan toe bent, wil ik ook niet de verkeerde verwachting scheppen. Op dit moment durf ik niet met zekerheid te zeggen wanneer het nieuwe kastje wordt geleverd/geïnstalleerd. 

Uiteraard stuur ik jou ook graag een vouchercode voor wanneer het niet goed werkt. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze meteen. Laat je mij weten of je dit wil? 

Betreft de compensatie geldt voor jou ook hetzelfde. Ik kan dit pas in het systeem zetten als het probleem ook daadwerkelijk is opgelost. Op die manier hebben we gelijk de hele periode te pakken. 

Heb je nog vragen of kan ik ergens anders bij helpen? Laat het dan vooral weten. Ik sta voor je klaar! 

En is er ook duidelijk hoelang de wachttijd is bij Guidion, of kan ik eventueel zelf contact opnemen?

de tijdelijke oplossing met unlimmted data om een hotspot te gebruiken werkt ook niet echt geweldig.

Hi ​@PaulRo, op dit moment kan ik geen indicatie geven hoelang je moet wachten. Guidion neemt zo snel mogelijk contact met je op, maar wanneer weet ik niet. Bellen zal niet helpen, wij sturen ze namelijk intern aan. Er is een lijst die wordt nagelopen door het team die hiermee bezig is. Ik begrijp dat het met de vouchercodes niet ideaal werkt, dat spijt me. Voor nu is wel mijn enige optie. Heb je een nieuwe code nodig, kan je hier aan de bel trekken!

Reageer