Situatie Glasvezel Den Haag (Transvaal)

  • 28 June 2023
  • 5 reacties
  • 90 Bekeken

Beste community,

Enkele maanden terug (Maart 2023) had ik in verband met een verhuizing en het willen overstappen op glasvezel een glasvezelabonnement afgesloten bij T-Mobile, omdat er bij het bestellen werd aangegeven dat glasvezel beschikbaar is op mijn nieuwe adres en dat dit het enige abonnement is wat wordt aangeboden op dit adres (2574, Den Haag), er zou zijn DSL aangelegd kunnen worden omdat T-Mobile bezig is met deze techniek uit te phasen. Na het bevestigen van deze bestelling werd ineens aangegeven dat mijn adres nog niet helemaal klaar is voor glasvezel maar dat er verwacht werd dat deze rond april/mei gereed zou zijn. Prima dacht ik, ik kan even wachten, meerdere keren contact gehad met de klantenservice en de aanbieders die de glasvezelverbindingen voor T-Mobile aanlegt waar mij de ene keer werd verteld dat de verbinding al klaar zou zijn voor aansluiting en de andere keer krijg ik weer een ander verhaal te horen. De conclusie was dat de kabels klaar liggen of lagen, maar de verbinding met de wijkcentrale (Transvaal) nog in stand moet worden gebracht. 

Eind april, na al een tijd hoopvol wachten op bericht over mijn verbinding, krijg ik een nieuwe update van T-Mobile waar wordt aangegeven dat er verwacht wordt dat de verbinding rond augustus of september gereed zal kunnen worden gemaakt. Aangezien ik voornamelijk vanuit huis werk, en er geen oplossing geboden kon worden door T-Mobile in de vorm van een DSL verbinding of een mobiele router, hebben we besloten om naar aanraden van een klantenservicemedewerker een tijdelijk abonnement bij Ziggo af te sluiten tot de tijd dat deze glasvezelverbinding gereed is. Dit omdat het niet te doen was om dagelijks mijn telefoon als mobiele hotspot te gebruiken, ook omdat de batterijconditie hiervan erop achteruit ging. Wij vonden het een prima idee om een tijdelijk contract af te sluiten, we namen de hogere kosten van een dergelijk abonnement voor lief omdat wij er van uit gingen om aan het einde van de zomer een glasvezelverbinding van T-Mobile te kunnen hebben.

Echter kwam ik afgelopen week in het nieuws het bericht tegen dat KPN de door/voor T-Mobile aangelegde glasvezelkabels in Den Haag heeft opgekocht, en wanneer ik nu de postcode-check doe voor mijn adres wordt er aangegeven dat glasvezel nog niet beschikbaar is op mijn adres (in tegenstelling tot een aantal maanden terug waar er constant werd gepromoot met het feit dat deze service beschikbaar en klaar voor gebruik zou zijn), en dat er nu wel een optie is om een DSL-abonnement af te sluiten, met een maximumsnelheid van 20mb/s...

Nu is mijn vraag dus of er iemand is die enige duidelijkheid kan geven over deze situatie, wat is de impact van deze overname voor de oplevering van het T-Mobile glasvezelnetwerk in de wijk Rustenberg, en is er enige verwachting over hoe lang het nog zal duren totdat het nieuwe netwerk gebruikt kan worden? 

 

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @elianneverhelst2, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik kijk graag met je mee en hopelijk kan ik je wat meer uitleg geven over de situatie. Echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres, kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kan je vinden in My T-Mobile, je kan hem rechtsboven onder je naam vinden!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @elianneverhelst2, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik kijk graag met je mee en hopelijk kan ik je wat meer uitleg geven over de situatie. Echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres, kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kan je vinden in My T-Mobile, je kan hem rechtsboven onder je naam vinden!

Hi @elianneverhelst2, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik kijk graag met je mee en hopelijk kan ik je wat meer uitleg geven over de situatie. Echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres, kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kan je vinden in My T-Mobile, je kan hem rechtsboven onder je naam vinden!

Hi @Tommie, dit kan kloppen, dit account is aangemaakt met een ander email adres dan gebruikt voor het plaatsen van mijn bestelling. Ik heb namelijk eerder een account aangemaakt om hier op de community te posten onder de gebruikersnaam elianneverhelst, dit was nadat ik in Maart mijn glasvezelverbinding had besteld. Ik wou vandaag weer op dit account inloggen, maar kreeg met het juiste wachtwoord, én na mijn wachtwoord gewijzigd te hebben de melding dat ik een onjuist wachtwoord had opgegeven. Ik denk dat mijn account misschien niet meer toegankelijk is omdat in verband met de verwachting pas in augustus of september de aansluiting geplaatst zou kunnen worden ik naar aanleiding van jullie klantenservice de bestelling heb geannuleerd. Ik ga even kijken of ik het klantnummer wat mij toen is toegewezen kan toevoegen aan mijn account! 

Edit: het klantnummer heb ik toegevoegd aan mijn profiel :)

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @elianneverhelst2 

Als je de bestelling hebt geannuleerd wordt er niet meer aan jouw aansluiting gewerkt. Je had beter eerst deze vraag kunnen stellen hier. In het algemeen geldt dat planningen van dit soort hele dorp betreffende projecten heel lastig zijn. Denk aan vergunningen en uiteindelijk ook beschikbaarheid van aannemers om het werk uit te voeren. Het gaat dan ook niet alleen om de aansluiting naar een huis,  maar ook de hoofdaansluiting naar het core netwerk.

Dus, als je werkelijk glasvezel wilt zul je gewoon wat geduld moeten hebben. T-mobile kan niet sneller leveren dan de lokale netbeheerder alle fysieke werkzaamheden heeft afgerond.

Hoi @elianneverhelst2 

Als je de bestelling hebt geannuleerd wordt er niet meer aan jouw aansluiting gewerkt. Je had beter eerst deze vraag kunnen stellen hier. In het algemeen geldt dat planningen van dit soort hele dorp betreffende projecten heel lastig zijn. Denk aan vergunningen en uiteindelijk ook beschikbaarheid van aannemers om het werk uit te voeren. Het gaat dan ook niet alleen om de aansluiting naar een huis,  maar ook de hoofdaansluiting naar het core netwerk.

Dus, als je werkelijk glasvezel wilt zul je gewoon wat geduld moeten hebben. T-mobile kan niet sneller leveren dan de lokale netbeheerder alle fysieke werkzaamheden heeft afgerond.

Hi @eric,

Ik ben me bewust van het feit dat er geen werkzaamheden meer gepland staan voor specifiek mijn aansluiting. Ik heb dan ook via een ander account meerdere keren via deze website en via de klantenservice zelf contact gehad, ook op het moment dat ik hoorde dat het nog enkele maanden zou gaan duren. Op dat moment is er mij juist ook aangeraden door de klantenservicemedewerker om mijn aanvraag op te zeggen en tijdelijk naar een concurrent van jullie te gaan, omdat het nog lang zou gaan duren voordat ik kon verwachten dat ik daadwerkelijk internet van T-Mobile kon ontvangen omdat er op dat moment geen DSL verbinding werd aangeboden.

Ik begrijp dat de werkzaamheden en de zaken hier rond zoals vergunningen tijd nodig hebben, mijn vraag gaat dan ook over het feit dat er berichten naar voren zijn gekomen waaruit blijkt dat KPN in Den Haag de voor T-Mobile aangelegde glasvezelkabels heeft overgekocht en ik meer informatie zou willen over deze situatie en wat dit betekent voor glasvezel van T-Mobile, vooral omdat er nu door T-Mobile anders gecommuniceerd wordt over de beschikbaarheid van glasvezel in mijn postcodegebied. Ik zou graag willen weten waar ik aan toe ben, of het nog waard is om de hoop er in te houden dat ik dit jaar nog van de diensten waar T-Mobile mee adverteert gebruik kan maken en ik mijn aanzienlijk duurdere maandelijks opzegbare abonnement bij een andere provider zal aanhouden of dat ik naar andere oplossingen moet gaan zoeken.

Reputatie 7
Badge +9

@elianneverhelst2 dat maakt het allemaal wat duidelijker!

Ik ben nog een keer voor je gaan kijken en de situatie is op dit moment nog onveranderd. De overname van KPN NetwerkNL heeft ook geen directe impact. Het gaat om een nieuwe aanleg van glasvezel, dit neemt vaak veel tijd in beslag. Op dit moment staat de datum op 31-08, echter is dit een wensdatum en kan deze nog verschuiven. Het komt wel vaker voor dat glasvezel eerst wel beschikbaar is en nu ineens niet meer. Geen zorgen, de aanleg wordt uiteindelijk wel gerealiseerd! Hopelijk heb ik je zo voldoende uitleg gegeven over de situatie.

Reageer