Ik heb sinds 7 september dit jaar een werkende T-Mobile 1000/1000 glasvezel verbinding via GPON.
Ik heb de Zyxel router vervangen door een Fritz!Box 7581 omdat ik geen telefonie heb bij T-Mobile, maar wel zelf een drietal SIP-accounts gebruik: 1 account bij CheapConnect om gebeld te worden en 2 accounts bij 2 verschillende Dellmont providers om uit te bellen.
Alledrie de SIP-accounts staan geconfigureerd in de Fritz!Box met de nodige dialing rules en dit heeft tot vandaag altijd prima gewerkt.
Vanmiddag kreeg ik opeens een mailtje van m’n Fritz!Box dat telephony down was. Alledrie de SIP-accounts kunnen zichzelf niet meer registreren met de melding “Registration of Internet telephone number <account> failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.“
Ik heb al van alles geprobeerd (DNS met de hand aangepast naar CloudFare, firmware van de Fritz!Box ge-updatet), router herstart, etc. Maar niets werkt.
Via een SIP-client op m’n Windows 11 PC kan ik nog wel inloggen op de SIP-accounts.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Het probleem is spontaan opgetreden zonder dat ik iets veranderd heb.