Skip to main content

Sinds 2 weken deed mijn internet het uitstekend maar sinds vandaag ben ik weer terug bij af met hele hoge latency spikes en jitter spikes en ook dus hoge pingspikes.

Heb de Zyxel T-56 modem, huawei ONT, heb 1gbps up/down verbinding glasvezel bekabeld naar desktop.

 

Hi @BischyRL, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik help je hier graag mee. Zou je een aantal testen willen uitvoeren zodat ik het kan onderzoeken en met zoveel mogelijk informatie kan doorzetten? Alvast bedankt!

 

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 IP-adres

 

 


  • Speedtest bekabeld
  • speedtest bekabeld
    taakbeheer
    ipconfig

     

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?: Zyxel T-56
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?: Hele dag door
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?: 1 Gbit/s
  • ping 8.8.8.8
    ping -n1000 8.8.8.8
    tracert 8.8.8.8

     

  • ping 1000 hop
     

     


Hallo @BischyRL 

Alles ziet er eigenlijk wel goed uit behalve de tracert, heb je de pingtest naar Google laten lopen op het moment dat er problemen waren met de verbinding?

Misschien kan je de Zyxel ook eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en kijken of het dan beter gaat.


Reageer