Sinds het onderhoud aan het netwerk door T-Mobile op 28 juni (waarbij ip-adressen gewijzigd zijn, dat is niet het probleem) is mijn Synology NAS niet meer in staat om via hyperbackup een back-up te maken naar mijn zwager die ook T-Mobile Thuis heeft.
Analyse
Een tracert naar het domein van mijn zwager werkt niet (meer). Het ip-adres wordt wel gevonden (en omgezet) en de eerste hop is m'n router, maar verder dan dat komt de tracert niet (meer). Elke hop is een Request timed out.
Een tracert van buiten het T-Mobile Thuis netwerk naar zijn domein komt tot deze 2 hops, daarna stopt het:
ams-ix1.glasoperator.nl (80.249.211.171) 1.435 ms 1.832 ms 1.933 ms
10.10.10.202 (10.10.10.202) 2.681 ms 2.627 ms 2.600 ms
Het bereiken van zijn NAS (bij hem op poort 1990 of 1991) vanaf mijn T-Mobile Thuis netwerk gaat ook niet meer, terwijl het vanaf een ander netwerk wel mogelijk is (wget naar zijn domein op poort 1990 levert netjes een index.html op)
[wget van buiten T-Mobile Thuis netwerk]:
$ wget http://domein.nl:1990
--2018-07-20 15:40:50-- http://domein.nl:1990/
Resolving domein.nl (domein.nl)... 85.144.7X.XX
Connecting to domein.nl (domein.nl)|85.144.7X.XX|:1990... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: unspecified [text/html]
Saving to: ‘index.html’
] 8,538 --.-K/s in 0s
2018-07-20 15:40:52 (36.3 MB/s) - ‘index.html’ saved ™8538]
$ wget http://domein.nl:1990
--2018-07-20 15:44:58-- http://domein.nl:1990/
Resolving domein.nl (domein.nl)... 85.144.7X.XX
Connecting to domein.nl (domein.nl)|85.144.7X.XX|:1990...
Voor mijn zwager gelden dezelfde problemen als voor mij.
Helpdesk
De T-Mobile Thuis servicedesk was niet in staat om mijn probleem fatsoenlijk te documenteren en de 2e lijns helpdesk heeft dit probleem al 2x zonder contact, eenzijdig afgesloten.
Jullie hulp nodig
Herkent iemand het door mij omschreven probleem? Is er een oplossing voor?