Beantwoord

Sinds overstap naar T-Mobile, Google "Ongebruikelijk Verkeer"

  • 23 November 2020
  • 10 reacties
  • 1607 Bekeken

Reputatie 2

Beste T-Mobile, 

Sinds kort ben ik klant bij jullie geworden.
Nu heb ik sinds een paar weken dat ik na een paar hits op Google deze melding krijg:
 

 

Met een captcha en m'n IP en tijd gegevens.

Gezien er niets aan mijn setup veranderd is dan m'n provider (en bijbehorende router), ben ik benieuwd of jullie hier meer van weten. 

Of is dit iets wat ik eerder bij Google zou moeten (kunnen) navragen?

 

Mvg, 
Rob

icon

Beste antwoord door Robbenu 24 November 2020, 21:47

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Robbenu

Met welke browser heb je dit probleem?

Of is het een probleem wat zich voordoet zowel bij FireFox - Opera - Edge - Brave of andere browsers die je gebruikt?

Maak je nog gebruik van de default ISP DNS settings, of heb je aangepaste DNS settings?

Recent je virusscanner of malware scanner nog je computer laten scannen (Windows)?

Ref: Understanding Google's "Unusual Traffic" Error

Recent topic met een soortgelijk probleem

Reputatie 2

@Pieter_B Dank voor je snelle reactie.

Dit doet zich voor in Chrome, dat is de enige standaardbrowser die ik gebruik. Zal kijken of ik hetzelfde via Firefox ervaar.

Het zijn automatische standaard DNS settings, en de stock Windows Virusscanner draait dagelijks.

Reputatie 7
Badge +3

@Robbenu

Had een recent topic nog toegevoegd, waarbij iemand een gelijkend probleem heeft of had. De topicstarter heeft daar in dat topic nog geen feedback gegeven of het al is opgelost.

Zou eerst eens kijken of een andere browser een optie is.

In het andere topic heb ik ook nog wat verwijzingen gegeven, kijk daar ook nog eens naar of die een oplossing kunnen bieden.

Reputatie 2

@Pieter_B 
Zo te zien gebeurt het ook bij StackOverflow; en daar is de error iets makkelijker te triggeren. Wanneer ik naar StackOverflow ga, en daar op een tag zoek, krijg ik zowel in Firefox als Chrome de Human Verification.

Tevens ben ik net als de andere gebruiker op exact dezelfde host geblocked: dnsbl.spfbl.net

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Robbenu 

Controleer eens welke DNS je gebruikt binnen je systeem, of wijzig deze eens naar bijv 1.1.1.2 of 1.0.0.2 in je TMT router.

Heb je hetzelfde probleem op een mobile device via je Wifi?

Deze link/topic had je ook al doorgelopen?

Reputatie 6
Badge +3

Maak je toevallig gebruik van een VPN? 

Check; https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1983432 & https://support.google.com/websearch/answer/86640?hl=nl 

Had je het al direct vanaf de overstap of pas na een tijdje? Kan nog zijn dat de vorige gebruiker van het ip adres zich niet netjes “gedroeg” volgens Google, of dat je PC is geinfecteerd met Malware.

Reputatie 2

Ik heb sinds gister alle extensions uitgezet en weggegooid in Chrome. Vandaag is het nog niet voorgekomen, dus wellicht dat het daar aan lag, of misschien toch aan het tijdelijke IP adres. 

VPN gebruik ik wel; maar niet op de computer waar ik de meldingen op krijg, alleen op m'n werk laptop. 
Durf niet te zeggen of het direct was na de overstap, maar volgens mij wel. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Robbenu, het probleem lijkt verholpen te zijn door alle extensions uit te schakelen. Is het sinds die uitschakeling ook vandaag niet meer voorgekomen? Het zou heel goed kunnen dat het aan je tijdelijke IP lag inderdaad, of zoals Pieter_B en TMTV schetsen, dat de DNS of de vorige gebruiker roet in het eten gooide. 

Reputatie 2

@Jason Het lijkt inderdaad opgelost. Er zijn meerdere dingen veranderd, dus lastig vast te stellen welke de boosdoener was helaas. Maar al lang blij dat het nu niet meer voor komt :) 

Reputatie 7

Kijk, dat is inderdaad goed nieuws @Robbenu ! Fijn om te horen dat het in ieder geval is gelukt. Mocht je in de toekomst onverhoopt ergens tegenaan lopen, laat het mij weten. De Community zit voor je klaar! 

 

 

Reageer