Skip to main content

Situatie:

T-Mobile Thuis met VMG8825-T50 en tv-box.

tot 19/11/2020 een voor dit gebied hele nette ruime 11mbps, we konden prima tv kijken én internetten.

sinds 19/11 is de adsl verbinding (weergave vanmuit het modem) gezakt naar pakweg 8mbps, zodat zodra de tvbox aanstaat het overige internet verkeer wegvalt naar 0. Daarnaast geregeld storingen in het beeld, programma's die niet in één keer willen starten met spelen (live-tv : stream start gepauzeerd, na op play gedrukt te hebben start de stream meestal wel, maar nog steeds met her-en-der uitvalsverschijnselen.

 

Iemand hier enig idee? (het lijkt haast alsof er een adsl1 profiel geactiveerd is of iets dergelijks?)

Goedemorgen @AllardMeerman, welkom op de Community!

Ik zie dat je al een paar resultaten naar mijn collega's gestuurd hebt, bedankt daarvoor. Ervaar je de snelheidsbeperking op meerdere apparaten of alleen op de geteste PC/laptop? Heb je de snelheidstest uitgevoerd terwijl de TV Box ontkoppeld is geweest?

Om alvast op de zaken vooruit te lopen, heb ik een reprovisie van het modem uitgevoerd, hiermee wordt de verbinding opnieuw naar het modem verstuurd. Zou je kunnen nagaan of dit het gewenste resultaat gebracht heeft?

We hebben trouwens geen wijziging aangebracht op de ADSL pot of in de snelheid. Als dit al gedaan zou zijn, dan zou dat vanuit de netbeheerder (KPN NetwerkNL) gedaan moeten zijn, maar ook daar zie ik geen wijzigingen in aangebracht. We gaan er uitkomen samen, dat weet ik zeker!


Dag @Jason ,

 

Speedtest was met tvbox uit. Ik zie nu in het modem een hele lichte verhoging, helaas is dit nog steeds behoorlijk lager dan voorheen.

 

 

 


@Jason:

Wat me nog opvalt:  sinds de snelheid lager is kan ik volgens de postcodecheck geen adsl meer afsluiten bij t-mobile ?

Wellicht is oversluiten naar 4G voor thuis dan een optie, als daar tenminste TV bij kan (voor mijn part zonder tv-box, die is toch niet zo geweldig, dan kijk ik wel via apple-tv en t-mobile app


Iemand ?


Hoi @AllardMeerman, ik heb overlegd met de technische dienst en met KPN: KPN heeft jouw verbinding op 30 november omgezet van VVDSL naar ADSL, hierdoor is de snelheid gelimiteerd tot maximaal 11 Mbit/s download- en 1 Mbit/s uploadsnelheid. Dit was op de dag zelf voor ons nog niet zichtbaar, vandaar dat mijn antwoord hierboven anders was. Hier kunnen wij spijtig genoeg niets tegenin brengen, dat is een beslissing van de netbeheerder en hebben wij geen weerwoord op. Dat dit veel lager is dan voorheen, is oprecht een behoorlijke domper, maar ik kan hier geen wijziging in aanbrengen, het spijt me. Graag had ik je beter nieuws gebracht. 

Ik begrijp jouw keuze om dan over te stappen op een alternatief als 4G voor Thuis natuurlijk volledig.

Mochten we in de toekomst op ons eigen netwerk Glasvezel leveren op jouw adres, mag ik je dan weer verwelkomen? Zo ja, je bent altijd meer dan welkom! Dan kunnen we snelheden tot 1000 Mbit/s aanbieden zodat je niets tekort komt online. Nogmaals, sorry voor deze snelheidsbeperking en ik wens je veel plezier en succes toe met je keuze. Stay safe!

P.s. zal ik één van onze mobiele experts verzoeken om je te helpen bij de zoektocht naar het ideale 4G-abonnement?


Dag @Jason, die 11 mbit haal ik nu dus niet meer, voorheen wél.

Voorheen gaf het modem ook netjes ADSL2+ aan hoor, niets als vdsl

Hoe zit het dan met niet meer voorkomen in de postcodecheck?

 

Ik heb nog even zitten snuffelen bij wat google allemaal weet: Weet je zeker dat het van vdsl naar adsl gegaan is? Het lijkt andersom te zijn: vdsl is kritischer op afstand; bij de 3 km die ik van onze wijkcentrale woon zie ik snelhden tot 8mbps staan…  Kwestie van leuk voor hen die dichtbij wonen, maar het “buiten”gebied naaien we een oor aan 😞 Boehoe, zelfs de Ziggo kabel die voor m'n huis langs loopt is niet voorzien van signaal….

 

Laat zo'n mobiel-goeroe maar contact opnemen ja, graag zelfs, hopelijk kan die de boodschap weer wat leuker maken :)


Hi @AllardMeerman Dat het adres nu niet meer voorkomt in de postcodechecker heeft te maken met de lagere snelheid. Onder een bepaald drempel wordt het niet meer getoond op de website omdat we dan geen goed werkende verbinding meer kunnen garanderen. Ik laat één van de collega contact opnemen voor de 4G voor Thuis mogelijkheden!


Hoi @AllardMeerman,

Daar ben ik dan met wat meer informatie over 4G voor Thuis! 

Ik heb jouw adresgegevens er even bij gepakt en zie dat je in aanmerking komt voor alledrie de varianten van 4G voor Thuis: Sim Only, 4G voor Thuis met binnenrouter en 4G voor Thuis Extra Snel met binnen- én buitenrouter. Er zit verschil in de prijs en functionaliteiten, dit overzicht vind je op de website.Het iis dus afhankelijk van welke variant jouw voorkeur heeft en welk bedrag je daarvoor wilt betalen.

Ik zag dat je ook een vraag had over TV, maar dat bieden we niet direct bij 4G voor Thuis. Ik zie dat je echter ook gebruik maakt van Apple TV, dus dat zou je op die manier kunnen combineren. :thumbsup:

Neem op je gemak de website even door en laat het hier even weten als je nog vragen hebt, dan help ik je daar graag verder bij! 


Dag @David ,

 

Betekent dat, dat ook tv online geen optie is bij 4g voor thuis in tegenstelling tot kpn voor buitengebied?

Ik héb een apple tv, maar gebruik niet de dienst apple tv (om het even duidelijk te houden 🤪) , hiervoor ik zou ik dan iets anders moeten regelen óf het contract overzetten naar een ander aanbieder ( ik neem aan dat dat kan in verband met het niet meer geleverd worden van wat ik ooit gecontracteerd heb).

 

Groet,

Allard


Reageer