Skip to main content

Beste lezer,

 

Ik heb nu ongeveer 2 jaar glasvezel van T-Mobile. Tot twee weken geleden werkte dit zonder problemen. 
Echter sinds ongeveer twee weken is de ping tussen het T-Mobile modem en de rest van de wereld (google.com) regelmatig (meestal in de avonduren) tussen de 50 en 100ms. 

Dit is vooral vervelend als ik multiplayer games probeer te spelen en niet wat ik verwacht van een glasvezel verbinding.

Ik ben er vrij zeker van dat er geen probleem zit in mijn eigen netwerk.
Via cmd “tracert google.com” zijn de hobs tot aan het modem namelijk 1ms.
Naar de eerste hub na het modem gaat de ping direct naar boven de 50ms. 
 

Is dit een bekend probleem?

 

Met vriendelijke groet,

Thijs

Hi @Thijs1234 ,

Goed dat je het hier op de Community aankaart! Ik ga graag met je kijken naar een oplossing voor het probleem. Ik heb daarop meteen je verbinding bekeken en vanaf onze kant ziet deze er netjes en stabiel uit. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat jij geen hoge ping ervaart. 

Nu zie ik aan je bericht dat je best veel af weet van het wel en wee van de PC. Ik wil je dan ook vragen om via diezelfde ‘cmd’ een site te pingen. Ik hoop op deze manier die hoge ping in beeld te kunnen krijgen voor onze technische mensen, waarop we een onderzoek kunnen beginnen. Ik hoor het graag van je! 


Hi @Thijs1234 ,

Goed dat je het hier op de Community aankaart! Ik ga graag met je kijken naar een oplossing voor het probleem. Ik heb daarop meteen je verbinding bekeken en vanaf onze kant ziet deze er netjes en stabiel uit. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat jij geen hoge ping ervaart. 

Nu zie ik aan je bericht dat je best veel af weet van het wel en wee van de PC. Ik wil je dan ook vragen om via diezelfde ‘cmd’ een site te pingen. Ik hoop op deze manier die hoge ping in beeld te kunnen krijgen voor onze technische mensen, waarop we een onderzoek kunnen beginnen. Ik hoor het graag van je! 

Hi @Boris,

Allereerst bedankt voor je reactie!

Gister avond (tussen 2000 en 2200 uur) had ik het probleem weer en toen had ik naar google.com een ping van meer dan 80ms. 
Op het moment (11:15 uur) ervaar ik geen problemen en is de ping naar google.com 3ms. 

 

C:\Users\thijs>ping google.com

Pinging google.com 216.58.208.110] with 32 bytes of data:
Reply from 216.58.208.110: bytes=32 time=3ms TTL=116
Reply from 216.58.208.110: bytes=32 time=3ms TTL=116
Reply from 216.58.208.110: bytes=32 time=3ms TTL=116
Reply from 216.58.208.110: bytes=32 time=3ms TTL=116

Ping statistics for 216.58.208.110:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 3ms, Maximum = 3ms, Average = 3ms

 

Ik denk dat het probleem dus iets te maken heeft met overbelasting van het glasvezelnetwerk in de avonduren.

Hopelijk kun je hier iets mee. 


Hi @Boris,

Bij deze de test nog een keer maar dan in de avond wanneer het probleem zich voordoet. 

C:\Users\thijs>ping google.com

Pinging google.com m142.250.179.206] with 32 bytes of data:
Reply from 142.250.179.206: bytes=32 time=93ms TTL=117
Reply from 142.250.179.206: bytes=32 time=86ms TTL=117
Reply from 142.250.179.206: bytes=32 time=101ms TTL=117
Reply from 142.250.179.206: bytes=32 time=96ms TTL=117

Ping statistics for 142.250.179.206:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 86ms, Maximum = 101ms, Average = 94ms

 

 

C:\Users\thijs>tracert google.com

Tracing route to google.com g216.58.211.110]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.0.0.1
  2    <1 ms     4 ms    <1 ms  192.168.178.254
  3    93 ms    88 ms    87 ms  1-192-145-85.ftth.glasoperator.nl 1“Mijn IP”]
  4    95 ms    98 ms   103 ms  10.10.10.170
  5    90 ms    91 ms    94 ms  10.10.80.145
  6    92 ms    95 ms    92 ms  72.14.197.78
  7    74 ms    78 ms    88 ms  108.170.241.129
  8    88 ms    80 ms    74 ms  108.170.237.29
  9   100 ms   104 ms   100 ms  ams15s32-in-f14.1e100.net .216.58.211.110]

Trace complete.

 

 

Groet

Thijs


Grafiek van ping gedurende de dag

Deze grafiek laat zien hoe mijn ping toeneemt in de avond 


Hi @Thijs1234 ,

Superbedankt voor de gegevens! Hiermee kan ik je zeker verder helpen. Ik wil dit graag voor je aankaarten bij de technische dienst, zodat we een onderzoek kunnen beginnen. Wil je mij een privebericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan zet ik het direct voor je door en houd ik je via dit topic op de hoogte van het onderzoek. Alvast heel erg bedankt! 


Ik heb exact hetzelfde probleem! 

Na veel contact met de klantenservice is gisteren een monteur langs geweest en heeft het modem vervangen. Maar de problemen blijven bestaan. Vaak begint het rond 9 uur en duurt het tot 11 uur.

 


Grafiek van ping gedurende de dag

Deze grafiek laat zien hoe mijn ping toeneemt in de avond 

Hoe heb je dit zo inzichtelijk gemaakt? Dat zou ik ook graag willen


Hi @Thijs1234 ,

Superbedankt voor de gegevens! Hiermee kan ik je zeker verder helpen. Ik wil dit graag voor je aankaarten bij de technische dienst, zodat we een onderzoek kunnen beginnen. Wil je mij een privebericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan zet ik het direct voor je door en houd ik je via dit topic op de hoogte van het onderzoek. Alvast heel erg bedankt! 

Ik hou me ook graag aanbevolen. Ik stuur je dezelfde gegevens


Hoi @Hanhan ,

Ik heb dit gedaan d.m.v het programma PingInfoView. 
Hiermee kan je automatisch een website pingen en daar wordt dan een log van bijgehouden. 

Deze log heb ik vervolgens geëxporteerd als .xml en in excel gezet. Vervolgens heb ik Excel de grafiek laten maken. 

Het is vast niet de beste manier om dit te doen maar wel de manier hoe ik het zo snel kon bedenken. 

 

Groeten,

 

Thijs 


Hi @Hanhan, heel goed dat jij ook via deze weg aan de bel trekt! De gegevens die jij hebt doorgezet zijn goed aangekomen bij mijn collega en wij hebben dit momenteel in onderzoek bij de technische dienst. Wij hebben enkele voorbeelden verzameld om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Zodra ik een update over dit onderzoek krijg, dan laat ik dat in dit topic meteen aan je weten. Ik hoop dat ik jou snel meer duidelijkheid hierover kan geven! 💪


Hi @Hanhan, ik wil je graag laten weten dat dit issue is opgelost! Er is een wijziging geweest, waardoor klanten hier geen last meer van zouden moeten hebben. Ervaar jij momenteel ook dat alles weer vlekkeloos werkt? Ik hoor het graag, want ik ben erg benieuwd! 😊


Hi @Lisa 

Het werkt sinds de geheimzinnige oplossing inmiddels goed inderdaad.

Kun jij wat vertellen over de oorzaak?

Han


Hi @Hanhan ,

Fijn dat het allemaal weer goed werkt! Onze netwerk specialisten zijn hard bezig geweest met een wijziging in het netwerk zelf, maar de exacte oplossing en oorzaak blijf ik je verschuldigd, omdat deze niet inzichtelijk voor mij zijn. Mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. We zitten voor je klaar! 


Reageer