Skip to main content

Sinds 6 februari zit ik zonder internet en televisie. Dat is vandaag precies 3 maanden. Er zijn onderhand 8 afspraken gemaakt waarbij ik steeds thuis heb moeten blijven. Van deze 8 afspraken zijn er 4 niet doorgegaan vanwege de volgende redenen:

• geen vergunning afgegeven om te graven.
  • werk liep uit.
  • spullen die besteld zijn om de werkzaamheden uit te voeren zijn niet geleverd.
  • geen reden, niemand kwam opdagen en er werd ook niet de moeite genomen om de afspraak af te zeggen.

Het afzeggen van de afspraak (voor zover dit werd gedaan) gebeurde steeds op de dag zelf. Er kan altijd een keer iets fout gaan. Als er echter zo vaak iets fout gaan dan zit er iets structureel niet goed. Steeds heb ik T-Mobile gevraagd regie te pakken op dit traject. Tot op heden gebeurt dit onvoldoende. Ik ben onderhand vele uren bezig geweest met bellen, thuisblijven, afspraken van mijn werk verzetten, collega’s vragen om voor mij in te vallen, etc. Mijn geduld is op. 

Beste T-Mobile, hoe lang moet ik nog wachten voordat jullie dit probleem nu eindelijk eens serieus gaan nemen en de regie gaan pakken om dit op te lossen? 

Hi @Stack Overflow, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik ben direct gaan zoeken waar het nu fout gaat. In mijn systeem kan ik echter niet heel veel terug vinden. Zoals je hier al benoemd worden de afspraken steeds verplaatst of afgezegd. Het is bij ons in behandeling en wordt het uitgezet naar de netwerkbeheerder, we zijn voor je bezig. Ik ben dit persoonlijk ook niet gewend van onze netwerkbeheerders en wil graag dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt. Op dit moment kan ik alleen het ticket afwachten, hopelijk wordt er dan ook meteen actie ondernomen. Uiteraard wordt je, voor de periode dat je offline bent geweest, gecompenseerd. Dit kan ik wel pas in orde maken als je weer volledig online bent, dan heb ik namelijk een exacte periode wat we kunnen compenseren. Als je eind deze week nog niks gehoord hebt, kun je dit dan hier laten weten? Hoor het graag!

Inmiddels zit ik 15 weken zonder internet. Er heeft in de tussentijd 2 keer een afspraak met een monteur plaatsgevonden (en ik heb weer 2x thuis moeten blijven en moeten regelen dat iemand anders mijn werk overneemt). Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost. Kennelijk is het onder de grond een puinhoop wat betreft de infrastructuur. Het vervelende is dat het na iedere afspraak minstens 1 week duurt voordat er wordt gebeld om een nieuwe afspraak te maken en vervolgens duurt het dan weer minstens 1 week voordat de afspraak kan plaatsvinden. Omdat vandaag de meest recente afspraak heeft plaatsgevonden vermoed ik dat ik nog minstens 2 weken zonder internet zit.

Ik heb er begrip voor dat het een ingewikkelde situatie is. Waar ik geen begrip voor heb is dat we na iedere mislukte poging om de boel te repareren weer weken verder zijn voordat er een nieuwe poging kan worden gedaan. @T-Mobile willen jullie het infrabedrijf aanspreken om z.s.m. een nieuwe afspraak te maken en regie pakken op dit traject? Hoe lang moet ik nog wachten voordat ik eindelijk weer kan internetten? Ik heb begrepen dat KPN in december 2024 glasvezel gaat aanleggen bij mij in de wijk. Als het zo doorgaat met de trage reparatie dan kan ik straks nog eerder bij KPN terecht voor een werkende glasvezelverbinding.

Hoi @Stack Overflow, omdat de afspraak te recent is, kan ik nog geen rapportage uitlezen → wat is er gisteren precies gebeurd? Ik heb er net als jij zeker begrip voor dat het een complexe situatie betreft, maar dan dient het wel netjes gecommuniceerd en opgepakt te worden. Je zit nu weken in onzekerheid omdat er geen directe schakeling is, sorry daarvoor. 

Tijdens de meest recente afspraak zijn er van 8.20 tot 15.00 uur graafwerkzaamheden verricht. Volgens de monteur is de situatie onder de grond zeer onduidelijk. Er is op een onjuiste manier gewerkt, zaken zijn niet juist of geheel niet gelabeld en als klap op de vuurpijl gaf de monteur aan dat er met mijn kabel is gerommeld en dat deze op een andere woning is aangesloten. Ik ben inmiddels gebeld en op 2 juni vind er voor de zoveelste keer een afspraak plaats. Ik ben inmiddels de tel kwijtgeraakt. Het is echt om wanhopig van te worden. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. 

@Stack Overflow Bedankt voor je terugkoppeling ten aanzien van de recente afspraak. Het loopt zeker niet helemaal lekker en ik betreur het ten zeerste dat er nog geen eind in zicht is voorlopig. Laten we afspreken dat, zodra alles dan toch eindelijk op 2 juni afgerond is, jij hiervan melding maakt in dit topic - dan beloof ik dat wij gaan kijken naar een passende vergoeding. Voor alle duidelijkheid: dit kan pas zodra het verholpen is. 

Vandaag zit ik 16 weken en 2 dagen zonder internet en tv. Tijd voor weer een update. Ik ben vandaag gebeld dat de afspraak wordt verplaatst omdat de monteur geen tijd heeft. De laatste keer dat de afspraak werd verplaatst was de monteur ziek. Zie ook mijn eerdere post met andere redenen voor het steeds maar weer verplaatsten van afspraken. Het is net alsof ik in een slechte film ben beland. En er komt maar geen eind aan.

Hi @Stack Overflow, bedankt voor je update!

Ik vind dit erg confronterend om te horen. Dit ga ik zeker doorgeven aan Guidion. Is het inmiddels gelukt om een nieuwe afspraak in te plannen?

Vandaag is het na 17 weken en twee dagen eindelijk gelukt om de boel te repareren. De monteur die bij de laatste afspraken aanwezig was heeft mij goed geholpen. Ik vind het erg jammer, en dan druk ik mij voorzichtig uit, dat het zo lang heeft moeten duren. Het heeft mij ontzettend veel tijd en energie gekost om dit probleem op te lossen door steeds maar weer thuis te moeten zijn en steeds maar weer te moeten regelen dat collega’s mijn werk overnemen. 

Ik hoop dit vervelende hoofdstuk nu eindelijk te kunnen afsluiten. Naast de wettelijk verplichte compensatie voor het niet gebruik kunnen maken van diensten waar je wel voor betaalt heb ik ook gevraagd om aanvullende compensatie omdat het allemaal zo ontzettend lang heeft moeten duren. Ik ben benieuwd in hoeverre mijn verzoek wordt gehonoreerd. 

Hey @Stack Overflow, bedankt voor deze opluchtende update!

Ik ben erg blij dat alles nu, eindelijk, opgelost is. Ook zie ik dat je contact hebt gehad met onze klantenservice over een passende vergoeding. Hiervoor wordt er nog contact met je opgenomen. Mijn excuses dat het zolang heeft mogen duren, gelukkig werkt alles weer zoals het moet!

Reageer