Skip to main content

Beste Odido,

Sinds weken valt mijn verbinding weg soms meerdere keren per dag.

Ik heb de klantenservice gebeld en daar zeggen ze dat ik maar moet overstappen op glasvezel.

Ze kunnen niet zien waarom de verbinding weg valt.

Dit is toch niet normaal?

Ik heb een werkende verbinding gehad en daar is iets mee aan de hand, en dan wil ik graag dat zo lang de VDSL aangeboden blijft gewoon gebruik kunnen maken van het netwerk waar ik voor betaal.

En ga mij dan niet glasvezel aansmeren dat mij 10 euro per maand meer kost.

Ik weet niet wat voor een medewerkers daar op de klantenservice zitten, maar hulp verlenen doen ze zeker niet.

Dus graag vanuit hier dan maar support vragen.

Het standaard verhaal van modem resetten dat heb ik al 100x gedaan dus daar niet mee aankomen graag.

Ook niet aankomen met dat zal wel aan de router liggen die aan de zyxel hangt want die is niet kapot en werkt gewoon. Het is echt de verbinding van Odido die weg valt, Want op het moment dat er geen verbinding is zie ik het internet lampje op het modem rood en groen knipperen, Pas als deze groen brand is er weer verbinding.

 

Vast dank

Hallo @alcomys 

Kan je eens een foto delen van het aansluitpunt waarop het modem is aangesloten?

En er is verder geen andere aansluitpunt aanwezig in de woning?


@Waqqas 

Nee er is een verlengd isra punt naar de meterkast van ongeveer 2 meter maar de lijn triggert netjes op

VDSL Port Details       Upstream         Downstream
               Line Rate:     31.112 Mbps      111.213 Mbps
    Actual Net Data Rate:     31.113 Mbps      111.214 Mbps

 

Daar zit direct het modem op.

Daar is sftp kabel voor gebruikt dus de beste kabel die je maar kan gebruiken daarvoor.

ook is hier een keer een kpn monteur geweest met een eerdere storing en die heeft alles goed bevonden.

Het signaal van de vdsl lijn is goed het is echt gewoon de zyxel die zich zelf in eens reset of verbinding verbreekt en weer gaat connecten.

Dus naar mijn mening gewoon een Odido probleem.

Ik heb zelf alles al geprobeerd van reset tot alles op nieuw instellen zonder resultaat.

 

 


Welkom op onze community! @alcomys 

Goed dat je via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Ik kijk graag met je mee hoe we jouw verbinding kunnen optimaliseren. Ik wil graag dat je kan genieten van onze diensten! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om jouw verbinding te meten en zie gelukkig niets geks. Wel zie ik dat het modem al enige tijd niet van de stroom is geweest. Wil je het modem en het ONT (kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) sowieso een herstart geven. Het is belangrijk dat je de apparaten echt minimaal 10 seconden van de stroom haalt. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Daarnaast zie ik dat je een Fritzbox hebt aangesloten. Wil je deze eens loskoppelen en mij nogmaals een seintje geven? Dan draai ik gelijk een nieuwe meting! 


Beste Teresa,

Het is erg vreemd dat jullie zien dat het modem niet van de stroom is geweest, terwijl ik gisteren nog het modem zeker 4x van de stroom heb gehad.

En zoals ik al aangaf is het standaard verhaal om het modem te resetten of van de stroom te halen.

Dat heb ik gisteren dus allemaal al gedaan, ik heb zelfs het modem compleet naar fabriek instellingen gezet en daarna weer op nieuw ingesteld, om te kijken of daar het probleem zat.

Ik zal straks even de Fritzbox los halen maar dat kan nu even niet omdat ik even internet nodig heb. ik denk met een klein uurtje dat ik wel de fritz kan los koppelen.

MVG


@Teresa van Odido 

Kan ik nu de Fritzbox even van het netwerk halen dat je dan mijn modem op nieuw meet?

 


@alcomys Dat is prima, dan test ik het gelijk! 


@alcomys Dat is prima, dan test ik het gelijk! 

Nou en toen hoorde je niets meer.

Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een andere provider, want dit schiet echt niet op.

 


@Teresa van Odido 

Of niet Teresa?

 


@alcomys Sorry! Ik had nog geen reactie terug ontvangen. Wellicht dat ik daar duidelijker om moeten vragen. 

Ik ga gelijk met je meekijken! Ik zie dat je de Fritzbox weer hebt aangesloten (begrijpelijk). 

Zullen we anders een datum/tijdstip afspreken, zodat we elkaar niet weer mislopen? Je mag mij hierover een privébericht sturen met de tijden waarop het jou uitkomt, dan kijk ik gelijk naar de mogelijkheden. 


Reageer