Sinds gister middag (ongeveer 06-03 14:00) zijn een aantal sites die we bij TransIP AMS hebben draaien slecht bereikbaar voor T-Mobile Thuis FTTH klanten.
HTTP requests doen er regelmatig erg lang over om gerouteerd te worden. Met name responses van enkele KBs of meer doen er erg lang over (lees: meer dan 10 sec, of soms timeouts).
Dezelfde requests doen het perfect via een andere provider. Ook gaat het goed als er via de T-Mobile FTTH eerst een VPN wordt opgezet naar een ander netwerk (van andere provider). Het probleem lijkt dus voornamelijk te zitten in de routering vanuit T-Mobile Thuis.
Dit wordt ook bevestigd na uitgebreid contact te hebben gehad met TransIP netwerk engineers.
Het probleem lijkt erg op:
Dennis
Bladzijde 1 / 1
Als test hebben we een script gemaakt dat iedere seconde een text bestand van ~40kb download vanaf de desbetreffende server. Zie hieronder een aantal testresultaten. De tijden zijn in milliseconden.
Screenshot 1: Download via een T-Mobile Thuis lijn.
Screenshot 2: Download via dezelfde T-Mobile Thuis lijn, maar dit keer via een VPN verbinding naar een netwerk dat via KPN loopt.
We hebben diverse andere scenario’s uitgeprobeerd (met/zonder VPN, direct via een ander netwerk, hotspot, etc), maar alles wijst op een routeringsprobleem vanuit T-Mobile Thuis. Het IP-adres bij TransIP betreft overigens 149.210.161.253.
Hi @EssentialNRG, welkom op onze Community! @Sven-TMT en @louisL, zouden jullie hier een bekwame blik op kunnen werpen?
@Tommie , zoals in het andere topic waar bepaalde bestemmingen niet bereikbaar zijn al aangegeven lijkt er iets niet lekker te gaan met bepaalde routeringen in jullie netwerk. Hier moet jullie netwerk afdeling echt even naar kijken.
@Tommie Het probleem is nog niet opgelost. Het zou erg fijn zijn als de netwerk afdeling hier naar kan kijken.
Inmiddels 3 topics over vergelijkbare packetloss achtige issue's, toeval?
Hoe dan ook ik ervaar ook instabiel internet en packetloss op onverklaarbare momenten.
Hey @EssentialNRG, ik wil dit graag doorzetten naar onze techneuten, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan kan ik er verder induiken!
@kiwi25 ik kan nog niet uitsluiten of dit met elkaar te maken heeft, ik heb in het andere topic op je reactie gereageerd!
@Tommie De gegevens zijn per dm verstuurd.
Ik ervaar dezelfde problemen. Sommige sites kan ik nauwelijks de afbeeldingen laden…. Dit is sinds afgelopen woensdag.
Hoi @EssentialNRG, ik zie dat je een switch hebt aangesloten met erg veel verbonden apparaten. Zou je de verbinding willen testen zonder dat de switch is aangesloten? Dus puur ons apparatuur. Hoor graag van je terug.
@Tommie ik ervaar nog steeds langzaam of niet laden van bepaalde online diensten, deze doen het op 4g of op het werk wel. Ik lees dingen over Trans-ip sites. Ik hoop dat jullie erachter komen wat er misgaat of met transip hierover schakelen.
Ik moet nu websites ontwikkelen op 4g ipv over mijn glasvezelverbinding…. (werkt natuurlijk prima, maar daar heb ik hem niet voor)
@Tommie Ik heb als test de switch er tussenuit gehaald, maar hetzelfde euvel blijft bestaan. De verbinding werkt overigens perfect over dezelfde switch als er een VPN aan staat. m.a.w.: via een andere provider/routering werkt het goed.
Hi @EssentialNRG en @KajSchneider, zouden jullie de domeinnamen kunnen delen waar jullie dit op ervaren? Dan kan ik het doorzetten naar onze techneuten. Hoor graag van jullie terug!
Hi @Tommie. Dat zou heel fijn zijn! In mijn geval gaat het sowieso om https://my-pup.com (149.210.161.253).
Hi @EssentialNRG en @KajSchneider, zouden jullie de domeinnamen kunnen delen waar jullie dit op ervaren? Dan kan ik het doorzetten naar onze techneuten. Hoor graag van jullie terug!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.