Skip to main content

Zoals al vaker aangegeven in dit forum door anderen, heb ik ook last van routeringsissues in het netwerk van Odido. Via een VPN of 4G werkt de verbinding wel goed.

Kan iemand naar de routering van FTTH aansluiting (via KPN glas, dat wel) naar TransIP gehoste website kijken?

Traceroute loopt dood:

C:\Users\erik>tracert orthocareleusden.nl

Tracing route to orthocareleusden.nl [136.144.243.139]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms home [192.168.1.1]
2 4 ms 3 ms 3 ms 1-128-208-87.ftth.glasoperator.nl [87.208.128.1]
3 6 ms 6 ms 6 ms 10.10.14.25
4 7 ms 7 ms 6 ms 10.10.12.61
5 7 ms 9 ms 7 ms e1-a0.r1.ams0.transip.net [157.97.168.8]
6 7 ms 5 ms 5 ms m6.e1.ams0.transip.net [80.249.208.244]
7 6 ms 6 ms 6 ms e1-a0.r1.ams0.transip.net [157.97.168.8]
8 8 ms 19 ms 19 ms ae25-r1-tb-ams05.transip.net [157.97.168.23]
9 11 ms 9 ms 9 ms ae20-r1-tb-abl01.transip.net [157.97.168.28]
10 8 ms 8 ms 8 ms 80.69.64.3
11 8 ms 8 ms 7 ms gw.abl01.transip.net [136.144.161.1]
12 * * Transmit error: code 1231.

Trace complete.

 

 

Alvast dank!

Erik

Hoi @Erik71, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Kun je de website helemaan niet meer benaderen? Ik heb zojuist een tracert gedaan en die loopt wel goed af. Ook de website is benaderbaar. Als je de tracert op een ander apparaat uitvoert, kan hij hem dan wel afmaken? 


Hi Tommie, helaas timed de website uit. De tracert vanaf mijn aansluiting is ook met mobiel device of andere PC niet gelukt.


Zonet nog een poging gedaan, geen succes:

C:\Users\erik>tracert orthocareleusden.nl

Tracing route to orthocareleusden.nl [136.144.243.139]
over a maximum of 30 hops:

1 4 ms 7 ms 9 ms home [192.168.1.1]
2 13 ms 8 ms 17 ms 1-128-208-87.ftth.glasoperator.nl [87.208.128.1]
3 18 ms 21 ms 17 ms 10.10.14.25
4 12 ms 16 ms 17 ms 10.10.12.61
5 147 ms 6 ms 29 ms e1-a0.r1.ams0.transip.net [157.97.168.8]
6 24 ms 11 ms 26 ms m6.e1.ams0.transip.net [80.249.208.244]
7 11 ms 30 ms 42 ms e1-a0.r1.ams0.transip.net [157.97.168.8]
8 17 ms 29 ms 38 ms ae25-r1-tb-ams05.transip.net [157.97.168.23]
9 22 ms 30 ms 11 ms ae20-r1-tb-abl01.transip.net [157.97.168.28]
10 12 ms 9 ms 17 ms 80.69.64.3
11 21 ms 23 ms 11 ms gw.abl01.transip.net [136.144.161.1]
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 * * * Request timed out.

Trace complete.

 


Zo'n zelfde traceroute heb ik ook uitgevoerd via de admin pagina van de Zyxel EX5601-T1 modem thuis. Geen verbetering, zelfde timeout.

 


Dat is wel gek @Erik71. Kun je de website wel benaderen in veilige modus? Zou je ook kunnen kijken of je DNS- en IP-instellingen correct zijn?


@Tommie van Odido als het al niet lukt via het modem diagnose pagina dan zijn de DNS en IP instellingen niet het probleem. Ik heb op het modem  niks gewijzigd aan de default instellingen.

ik heb een workaround via een VPN verbinding gemaakt maar het is van de zotte dat het niet via de gewone internet dienst werkt.

 


@Tommie van Odido als het al niet lukt via het modem diagnose pagina dan zijn de DNS en IP instellingen niet het probleem. Ik heb op het modem  niks gewijzigd aan de default instellingen.

ik heb een workaround via een VPN verbinding gemaakt maar het is van de zotte dat het niet via de gewone internet dienst werkt.

 

Kan zelf de site gewoon benaderen via mijn Odido Glasvezel verbinding


Vanmiddag werkt het weer! Is er wat aangepast of is het bij TransIP gedaan? Anyway blij dat het weer goed gaat 👍

Erik


Reageer