Beantwoord

Router Zyxel ex5601-t1, can't connect Soundbar

  • 22 January 2024
  • 19 reacties
  • 224 Bekeken

Hey everyone,

I have Router Zyxel ex5601-t1 model and I am trying to set my soundbar to the WiFi network but it can’t connect. Soundbar model is LG SP9YA.

I’ve already sent it for repair to LG and they said the WiFi module is fine and even replaced it so they said the issue is the network. 

To test this, I set up the WiFi network with my phone via Hotspot feature and it indeed worked with soundbar correctly so it seems the issue is a router.

I tried using both 2.4GHz and 5GHz networks, tried different types of security modes and bandwidth frequencies, even tried to remove password completely. I also tried to disable Firewall and EasyMash networks. Nothing helped.

Soundbar just throw an error in the attempt to connect via WiFi. What else can I do to fix this? Is it possible to get another router model from Odido?

icon

Beste antwoord door dpashutskii 23 January 2024, 09:30

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dpashutskii, welcome to our Community!
Good of you to raise the alarm for this. This is a known issue, the error is in the previous firmware update. This will be fixed when we release the new firmware. We are currently testing the firmware, I've added you to the test list. The update will be pushed to the modem soon. If you have any more questions, feel free to ask.

Hi @dpashutskii, welcome to our Community!
Good of you to raise the alarm for this. This is a known issue, the error is in the previous firmware update. This will be fixed when we release the new firmware. We are currently testing the firmware, I've added you to the test list. The update will be pushed to the modem soon. If you have any more questions, feel free to ask.

Thank you. Appreciate the answer and great that you already know the problem. I actually didn’t know you can update the router remotely :) Looking forward to the update.

My current firmware version is V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108 so I assume when it update, I can test it out?

Hi @dpashutskii, welcome to our Community!
Good of you to raise the alarm for this. This is a known issue, the error is in the previous firmware update. This will be fixed when we release the new firmware. We are currently testing the firmware, I've added you to the test list. The update will be pushed to the modem soon. If you have any more questions, feel free to ask.

 

@Tommie van Odido I noticed that tonight my router was updated and I tested and it works now! 

Thank you so much!

Hi @dpashutskii, welcome to our Community!
Good of you to raise the alarm for this. This is a known issue, the error is in the previous firmware update. This will be fixed when we release the new firmware. We are currently testing the firmware, I've added you to the test list. The update will be pushed to the modem soon. If you have any more questions, feel free to ask.

Beste Tommie / @Tommie van Odido ,

Ik ervaar dit probleem ook. Ik heb twee HK Citation One MKIII speakers en die heb ik afgelopen week vervangen omdat ik dacht dat het aan mijn speakers lag. Probleem is niet opgelost. Nu lees ik dat dit een algemene probleem is en mogelijk door de firmware komt. Zou ik de update ook kunnen krijgen?

 

Modelnaam: Zyxel EX5601-T1

Firmware-versie: V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

 

Met vriendelijke groet,

K.Y. Ho 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @kyh99, fijn dat je jezelf hier ook meldt, ik zorg er graag voor dat je de nieuwe firmware gepushed krijgt! Tommie is het contactpersoon van de IT afdeling voor de firmware updates en daarom zal ik je klantgegevens aan hem doorspelen. Ik verwacht dat wij vervolgens binnen een aantal werkdagen de firmware update naar je modem kunnen pushen.

Wij gaan hier voor je achteraan, je kan snel weer optimaal van je speakers genieten!

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje hebben wij ook problemen met het aansluiten van een Harman kardon Citation 200. Deze heeft al op het wifi-netwerk gezeten en werkte prima, maar is er plots vanaf gegaan en we krijgen hem er niet meer op. Google (Home app) en Harman Kardon hebben hier geen antwoord op. Het is zelfs zo erg dat ik inmiddels van Harman Kardon (kudo's) een nieuwe speaker opgestuurd heb gekregen. Heb nl bij iemand anders getest en daar constateerden we hetzelfde verbindingsprobleem.

Andere apparaten in onze woning gaan op dit netwerk wel goed, behalve een hele oude tablet (wordt dit probleem dan ook opgelost met deze nieuwe firmware?).

 

Als het mogelijk is doe ik graag mee aan de firmware test

Reputatie 4
Badge

@kyh99@OdAdo@Cal van Odido Misschien is het handig om te weten dat deze update een paar dagen terug al vrijgegeven is voor algemeen gebruik, en dat herstarten (even van de stroom af) van de T-56 router voldoende is om hem automatisch te laten installeren. Geen berichtjes aan @Tommie van Odido meer nodig!

Wij hebben ook na de reboot nog steeds 

Firmware-versie

V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

 

Is dit de laatste versie of zit hier het harman kardon citation 200 probleem nog in? 

Reputatie 4
Badge

b8_1108 is nog de oude versie.

Toch morgen nog even aan @Tommie van Odido vragen.

Ik heb ook nog steeds de oude firmware versie na het herstarten. Hopelijk krijg ik een van deze dagen de update gepusht. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @OdAdo & @kyh99, ik heb jullie op de lijst gezet. Het modem zal zo spoedig mogelijk geupgraded worden. 

Hi @OdAdo & @kyh99, ik heb jullie op de lijst gezet. Het modem zal zo spoedig mogelijk geupgraded worden. 

Mijn speakers connecten weer na de update. Thanks! 

Hi @OdAdo & @kyh99, ik heb jullie op de lijst gezet. Het modem zal zo spoedig mogelijk geupgraded worden. 

Harman Kardon Citation 200 doet het weer. blij om, thanks Tommie.

 

Zit nog maar net bij Odido, maar wat een ellende was dit zeg, hopelijk gebeurt iets dergelijks niet weer!

 

Nogmaals Thanks to Harman Kardon en CE Repair Services voor de ondersteuning. Ben benieuwd hoeveel speakers zij de laatste tijd opgestuurd hebben gekregen.

Wat is de laatste versie? Ik zit op "V5.70(ACEA.0)T56C_b7_1006”. 

 

@Tommie van Odido als dit niet de laatste is, zou ik ook graag de laatste versie willen hebben. 

Reputatie 6
Badge +2

@r3verse Ik heb je op de lijst gezet! Ik verwacht dat je de update morgen in de loop van de dag ontvangt. 

Hi @Teresa van Odido, zou jij mij ook alsjeblieft zo snel mogelijk kunnen toevoegen aan deze lijst? Onlangs verhuisd en we krijgen via wifi onze Google Nest thermostaat niet aan de praat terwijl dit met een Hotspot wel lukt. Het is helaas nog niet heel warm, dus zou fijn zijn als we dit snel kunnen instellen.

Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @barryboomer, dat ga ik voor je doen Barry, ik wil dat je jezelf snel warm voelt in je nieuwe huis! Ik probeer mijn best om dit vandaag nog voor je geklaard te krijgen, maar ik verwacht dat je maandag of uiterlijk dinsdag de update zal ontvangen. Vervolgens zullen wij je modem kort herstarten voor de update.

Ik ga hier voor je achteraan, ik hoop je snel een fijn gevoel te geven!

Hallo, Ik ben vandaag door Guidion aangesloten als nieuwe klant van Odido. Heb Zexel modem EX5601.T1 ontvangen. De firmware versie is V5.70(ACEA.0)T56C_b7_1006

Kan ik a.u.b. een update krijgen? Groet, ronnyd 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @ronnyd, goed nieuws: iedereen ontvangt deze week automatisch de nieuwe firmware update. Zodra de update wordt gedaan, zul je merken dat je een paar minuten internetverbinding verliest. Hierna start het modem opnieuw op en is de firmware geüpdatet! 

Reageer