Ik heb sinds begin maart een Zyxel T Mobile. Vanaf dag 1 heb ik service drops op mijn internet, zowel kabel als wifi. Minstens 3-4 keer per dag start de router zichzelf opnieuw op, verliest alle synchronisatielampjes en start opnieuw op, wat betekent 5-10 minuten zonder service totdat hij weer opstart. Is hier een oplossing voor?
Zyxel T50
Host Name VMG8825-T50
Model Name VMG8825-T50
Serial number S220Y30155762
Firmware Version V5.50(ABPY.1)b16_20210525
System Uptime 0 days 1 hours 12 mins 20 secs
Bladzijde 1 / 1
Hallo @igonzal
Kun je de Zyxel-T50 eens voorzien van een fabeieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld, herstart de Zyxel daarna nog steeds spontaan?
En gaat dit om een DSL of glasvezel aansluiting?
Hoi @Waqqas . Bedankt voor het antwoorden.
Ik heb eerder deze week een volledige fabrieksreset uitgevoerd in mijn T50-router. De eerste dagen daarna had ik geen druppel meer, maar vanmorgen begon de router opnieuw op te starten, dus ik denk dat het niet de oplossing was.
Ik voeg de nieuwste systeemlogboeken toe tijdens de laatste drop: verbindingsverlies op 2 april 07:59:01 en terug op 2 april 08:03:14.
Heeft u enig idee waardoor de Zyxel T50-router opnieuw kan worden opgestart? Zou je misschien op afstand mijn verkeerspakket kunnen checken?
Bij voorbaat bedankt
Systeemlogboeken
1
Apr 2 08:03:14
daemon
debug
dhcpd
dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1
2
daemon
debug
dhcpd
dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD send to esmd buf = {\"ac\":\"add\",\"expire\":\"86831\",\"mac\":\"88:e9:fe:54:51:82\",\"ip\":\"192.168.1.151\",\"host\":\"Ivans-MBP\",\"vendor\":\"*\",\"moui\":\"*\",\"serial\":\"*\",\"pclass\":\"*\",\"cid\":\"01:88:e9:fe:54:51:82\",\"ifname\":\"br0\"}
3
daemon
info
dhcpd
dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD
4
Apr 2 07:59:01
daemon
info
dhcpd
dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d
5
Apr 2 07:58:57
user
notice
system
zcmdModuleCfg: System: Wan interface VD_Internet connection ready
6
Apr 2 07:58:56
daemon
debug
dhcpd
dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1
@igonzal
Klopt het dat je DSL internet hebt? Is de modem direct aangesloten op het kPN ISRA punt waar ook de KPN kabel op is aangesloten zonder aftakkingen?
Zou je misschien eens een foto kunnen delen van de aansluiting?
Sorry, het is inderdaad DSL en de router is aangesloten op de KPN ISRA box zoals op de foto:
@igonzal
De aansluiting lijkt het probleem niet. Het ligt dan aan de modem of aan de lijn die jouw woning binnenkomt.
Kun je ook de xDSL statistieken uit de interface eens delen?
Natuurlijk @Waqqas , hier ben je:
============================================================================= xDSLFwVersion: FwVer:5.12.23.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0 Line State: Up Modulation: ITU G.993.5(G.Vectoring),G.998. Annex Mode: ANNEX_B =============================================================================
TPSTC type: 64/65B PTM TC
near-end interleaved channel bit rate: 111214 kbps near-end fast channel bit rate: 0 kbps far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps far-end fast channel bit rate: 33031 kbps
Downstream: relative capacity occupation: 100% noise margin downstream: 7.8 dB output power upstream: 9.7 dbm attenuation downstream: 14.4 dB
Upstream: relative capacity occupation: 100% noise margin upstream: 7.9 dB output power downstream: 12.6 dbm attenuation upstream: 6.0 dB
Bit table: carrier load: number of bits per tone tone 0- 31: 00 00 00 05 68 9a aa ab bb cc cb bb bb bb bb ba tone 32- 63: aa 99 99 9a aa aa bb bb bb bb bb aa 98 75 20 00 tone 64- 95: 0a 99 ba aa aa bc cc cc dd dd db bb dc bb aa bb tone 96-127: dc cd ed ee df de ee ff ff ff ef ee ed dd ee ee tone 128-159: ee de dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd de ee tone 160-191: ee ee ee fe ee ef ef fe ee ef fe ed ee de dd ee tone 192-223: ee de ee ed ed dd ed ee de ed de ed dd ed dd dc tone 224-255: dd dd cd dd cd dd cd cc cc cc cc cc dc bc cc bc
Hallo @Waqqas Enige feedback over het probleem? Het blijft dagelijks gebeuren en het onderbreekt werk, smart home, enz. Thuis. Het is dus behoorlijk storend. Bij voorbaat dank voor alle hulp
Ivan.
Hallo @Waqqas Enige feedback over het probleem? Het blijft dagelijks gebeuren en het onderbreekt werk, smart home, enz. Thuis. Het is dus behoorlijk storend. Bij voorbaat dank voor alle hulp
Ivan.
@igonzal : kun je als je een storing hebt gehad een inloggen op het modem en kijken wat de uptime is in dat geval?
De meest aannemelijke reden voor je problemen zijn:
storing op de DSL lijn
de modem zelf herstart
De uptime (op het eerste scherm als je bent ingelogd) zal laten zien of de modem is herstart of dat de DSL lijn problemen geeft
Bedankt voor de antwoorden en hulp @Waqqas . Er is inderdaad een Guidion-technicus langsgekomen en er is een probleem met de DSL-lijn. Het transporteert een enorme hoeveelheid FEC-fouten waardoor de router ze niet kan repareren en op een gegeven moment opnieuw opstart. Het is op de technische afdeling voor het grondlijnteam om het op te lossen. Ik zal deze thread updaten wanneer het oplosser is, zodat de gemeenschap kan profiteren van de oplossing.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.