Hey allemaal,
een half jaar geleden ben ik verhuisd en toen heb ik T mobile thuis met internet en TV genomen waar ik verder tevreden over ben. Het enige wat ik graag nog wil veranderen is de plaats van de modem (Zyxel van T mobile). Het ISRA punt is namelijk in de meterkast maar die bevind zich buiten mijn studio op de gang waar ook andere bewoners komen. Mijn modem bevindt zich daar nu ook. In de meterkast zit 1 aansluiting voor een ethernet kabel die door de muur loopt en bij mij in mijn studio uitkomt (female uitgang bij beiden). Deze aansluiting gebruik ik voor de box van de TV.
Het nadeel hiervan is echter dat de Wifi door muren heen moet, dat ik geen andere apparaten met een kabel direct kan aansluiten (zoals mijn xbox of pc) op de router en dat mensen makkelijk bij mijn router kunnen.
Ik zou het liefst dus mijn router in mijn studio hebben staan, of als dat niet kan een andere oplossing waarmee ik in ieder geval meer apparaten bekabeld kan aansluiten.
Ik dacht eerst misschien bestaat er een kabel of een soort adapter/connector waarmee je de telefoonkabel ministekker (4p2c heet dat geloof ik ?) uitgang van het ISRA punt kan aansluiten op de ethernet aansluiting die van de meterkast naar mijn studio loopt, vervolgens in de studio weer het omgekeerde doet zodat je een telefoonkabel hebt die in de router kan. Toen ik echter ging googlen kon ik hier niks over vinden dus waarschijnlijk bestaat dit niet ?
Andere optie leek mij misschien om een soort 2e router/verdeler aan te sluiten op de ethernet uitgang in mijn studio (dan heb je dus 2 routers in serie staan), waar ik dan vervolgens de TV box en andere apparaten op aansluit met een kabel. Ik weet alleen niet of dat kan/werkt ? Of je daar een speciale soort router voor nodig hebt ? En of je die via T mobile kan krijgen of dat je die dan zelf moet kopen ?
Of als er nog andere oplossingen zijn hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de hulp!