Helaas het T-Mobile modem is een managed modem welke op afstand geconfigureerd. dus het is niet firmware afhankelijk. Je kan een switch gebruiken of een eigen dsl modem, bij de laatste is het echter niet mogelijk om telefoon van T-Mobile te gebruiken maar scheelt het wel een stopcontact
Ik volg je niet helemaal: als ik naar handleidingen van dit exacte model zoek kom ik voldoende voorbeelden tegen waarbij alle poorten gewoon normaal werken. Daarom leek het me iets wat T-Mobile express heeft uitgezet / aangepast in de firmware, of begrijp ik je verkeerd?
Hoe dan ook, ik heb een Internet (only) abonnement dus ik heb die TV niet nodig. Ik snap niet helemaal waarom ik functionaliteit moet inleveren voor iets wat ik niet eens kan gebruiken, juist als het op een of andere manier een configuratie is zou dit toch makkelijk weer geactiveerd moeten kunnen worden?
ik begrijp helemaal wat je bedoeld alleen is het modem van TMobile en heb je deze in bruikleen. ze hebben er (helaas) voor gekozen om tv in een apart vlan te gooien. en om 1 uniforme configuratie te hebben op het modem. je kan alleen inloggen als gebruiker en niet als admin. hierdoor is het dus ook niet mogelijk deze aanpassing te doen. tmobile beheerd het modem zij leveren een modem met 2 internet poorten en 2 tv poorten. er is geen aparte configuratie voor een internet only waardoor je 4poorten internet heb.
dit is voor dsl en glasvezel het zelfde.
Bedankt voor je reactie, 'mooi' hoe mensen op het forum meer weten dan de klantenservice. Ik zal dus helaas een switch moeten aanschaffen en wat moeten rommelen met de stroomvoorziening in mijn meterkast.
Mocht iemand dit later terugvinden, koop géén splitter ook al raad de klantenservice dit aan, want een splitter werkt helemaal niet met dit modem. Je zult echt een switch moeten aanschaffen.
Of nog beter, neem geen T-Mobile Thuis want alle andere providers beiden wel een fatsoenlijk geconfigureerd modem aan.
Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.
Iedereen die na 8-5 besteld heeft. denk dat de eerste klant nog niet eens is aangesloten.
Het omruilen is op dit moment nog niet mogelijk. wel is het zo dat Any Port Any Service ook op korte termijn naar de andere modems word uitgerold.
Mocht je problemen ervaren met je verbinding kan je het beste even een eigen topic aanmaken
dan is het even wachten op de uitrol van "Any Port Any Service" voor de Huawei HG659.
In dat geval zou ik één LAN poort overhouden en kan de switch er tussen uit.
Voor het probleem van vandaag heb ik al "wederom" een eigen topic aangemaakt alleen daar is nog geen reactie op.
Zie hiervoor deze link TV box geen verbinding
Hallo
Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.
Hoi,
Is die Zyxel modem ook voor glasvezel klanten? Heb vorige week met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de nieuwe modems ook die beperking (geen internet, alleen TV) hebben met poort 3 en 4.
?? Wordt er niet duidelijker op. Gratis vervangen lijkt me. Ik vind het allemaal wel echt een fout en dat laten gewaarschuwd moeten worden voor beperkingen. Dat moeten we in verzekeringen ook, dus waarom bij telecom niet.
Hallo
Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.
Hoi,
Is die Zyxel modem ook voor glasvezel klanten? Heb vorige week met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de nieuwe modems ook die beperking (geen internet, alleen TV) hebben met poort 3 en 4.
Hoi
Mijn collega heeft zich ofwel vergist, ofwel er is sprake geweest van miscommunicatie. Ik wil met stip benadrukken dat de Zyxel hierin geen beperkingen heeft en altijd vanuit ons voorzien zal zijn van APAS.
Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord!
Hallo
Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.
Hoi,
Is die Zyxel modem ook voor glasvezel klanten? Heb vorige week met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de nieuwe modems ook die beperking (geen internet, alleen TV) hebben met poort 3 en 4.
Hoi
Mijn collega heeft zich ofwel vergist, ofwel er is sprake geweest van miscommunicatie. Ik wil met stip benadrukken dat de Zyxel hierin geen beperkingen heeft en altijd vanuit ons voorzien zal zijn van APAS.
Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord!
Ah super! Kan het dan geregeld worden dat ik die Zyxel modem krijg? Momenteel heb ik zo'n Draytek geval en regelmatig last van een droppende verbinding (draadloos en bedraad). Daarnaast heb ik vanaf 27 augustus internet only en zou het handig zijn als ik de andere 2 poorten kan gebruiken.
Dan komt overstappen weer dichterbij, zodra KPN is afgelopen en mits er tot een scherpe aanbieding ligt.
Hallo
Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.
Hoi,
Is die Zyxel modem ook voor glasvezel klanten? Heb vorige week met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de nieuwe modems ook die beperking (geen internet, alleen TV) hebben met poort 3 en 4.
Hoi
Mijn collega heeft zich ofwel vergist, ofwel er is sprake geweest van miscommunicatie. Ik wil met stip benadrukken dat de Zyxel hierin geen beperkingen heeft en altijd vanuit ons voorzien zal zijn van APAS.
Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord!
Ah super! Kan het dan geregeld worden dat ik die Zyxel modem krijg? Momenteel heb ik zo'n Draytek geval en regelmatig last van een droppende verbinding (draadloos en bedraad). Daarnaast heb ik vanaf 27 augustus internet only en zou het handig zijn als ik de andere 2 poorten kan gebruiken.
Hoi
Zoals ik aangaf, hebben alle nieuwe klanten vanaf medio mei 2019 een Zyxel modem opgestuurd gekregen. Klanten die al aangesloten zijn met een Huawei modem of Draytek zullen in principe geen Zyxel ter vervanging krijgen, tenzij er wezenlijk iets mis is met het modem zelf (defect) - zelfs dan neemt de monteur altijd een zelfde modem ter vervanging mee. Omdat ik je graag tegemoet wil komen, wil ik voorstellen dat je een Netgear (of ander merk) switch bestelt en dat wij de helft daarvan vergoeden. Ga je hiermee akkoord? Je kunt op Coolblue bijvoorbeeld, al vanaf € 7,95 een switch aanschaffen.
Begrijp me overigens alsjeblieft niet verkeerd, de Drayteks zullen er zeker uitgaan, maar een exacte datum hebben we nog niet. Dit heeft te maken met de custom firmware die wij op onze modems plaatsen. Ondanks het feit dat de Draytek 2132 volgens online bronnen end-of-life zou naderen, gebruiken wij onze eigen software en geldt dit niet op elk vlak voor de modems die wij uitleveren.
Hallo
Waarschuwen op de website is in ieder geval niet nodig. Nieuwe klanten krijgen een Zyxel modem die deze beperking niet heeft. Met het huidige modem is dat op dit moment nog niet mogelijk.
Hoi,
Is die Zyxel modem ook voor glasvezel klanten? Heb vorige week met de klantenservice gebeld en daar werd gezegd dat de nieuwe modems ook die beperking (geen internet, alleen TV) hebben met poort 3 en 4.
Hoi
Mijn collega heeft zich ofwel vergist, ofwel er is sprake geweest van miscommunicatie. Ik wil met stip benadrukken dat de Zyxel hierin geen beperkingen heeft en altijd vanuit ons voorzien zal zijn van APAS.
Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord!
Ah super! Kan het dan geregeld worden dat ik die Zyxel modem krijg? Momenteel heb ik zo'n Draytek geval en regelmatig last van een droppende verbinding (draadloos en bedraad). Daarnaast heb ik vanaf 27 augustus internet only en zou het handig zijn als ik de andere 2 poorten kan gebruiken.
Hoi
Zoals ik aangaf, hebben alle nieuwe klanten vanaf medio mei 2019 een Zyxel modem opgestuurd gekregen. Klanten die al aangesloten zijn met een Huawei modem of Draytek zullen in principe geen Zyxel ter vervanging krijgen, tenzij er wezenlijk iets mis is met het modem zelf (defect) - zelfs dan neemt de monteur altijd een zelfde modem ter vervanging mee. Omdat ik je graag tegemoet wil komen, wil ik voorstellen dat je een Netgear (of ander merk) switch bestelt en dat wij de helft daarvan vergoeden. Ga je hiermee akkoord? Je kunt op Coolblue bijvoorbeeld, al vanaf € 7,95 een switch aanschaffen.
Begrijp me overigens alsjeblieft niet verkeerd, de Drayteks zullen er zeker uitgaan, maar een exacte datum hebben we nog niet. Dit heeft te maken met de custom firmware die wij op onze modems plaatsen. Ondanks het feit dat de Draytek 2132 volgens online bronnen end-of-life zou naderen, gebruiken wij onze eigen software en geldt dit niet op elk vlak voor de modems die wij uitleveren.
Hoi,
Maakt het uit wat voor prijs de switch is (zodat jullie de helft nog betalen)? Ik moet er wel een hebben die 1000 mbit/s ondersteund namelijk.
Hoi
Hoi
Dus ik zou een switch van 50 euro mogen kopen en krijg dan 25 euro van jullie? Begrijp ik dat goed?
En waar kan ik dit indienen?
Hoi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.