Skip to main content

Hoi,

Sinds deze week heb ik glasvezel internet van Odido.
Omdat ik veel problemen ervaar met Teams calls en VDI heb ik mijn eigen router(RT-AX86U) aangesloten en die van Odido verwijderd.

Echter, telkens als ik de router herstart (omdat ik een config wijziging/firmware upgrade heb gedaan) krijg ik geen internet verbinding meer omdat er geen IP meer komt vanuit de ISP.

De enige manier om dit op te lossen is door de Odido router(T56) weer aan te sluiten. 10 minuten te wachten tot deze een IP krijgt vanuit ISP. Dan dit IP weer "releasen” door op de release knop drukken.

Vervolgens mijn router weer aan te sluiten. Nu krijgt deze wel een IP vauint ISP en werkt het internet meteen weer.

Sinds ik mijn eigen router gebruik zijn de problemen met Teams en VDI omgevingen opgelost.
De problemen waren:

• beeld gaat achterlopen,
  • geluid vanuit mijn kan richting de teams meeting.
  • Dit gebeurt consequent als een meeting meer dan 10 minuten duurt

Wat kan ik eraan doen om te zorgen dat mijn router bij herstart wel gewoon weer een IP krijgt vanuit de ISP?
Ik wil absoluut niet meer die T56 router ertussen.

Bedankt!

Hallo @raouldh 

Zou je de Asus eens kunnen voorzien van een fabrieksreset en na het opnieuw instellen kijken of het dan beter gaat?

Hallo @raouldh 

Zou je de Asus eens kunnen voorzien van een fabrieksreset en na het opnieuw instellen kijken of het dan beter gaat?

Hoi,
DIt heb ik vannochtend gedaan, helaas nog steeds hetzelfde probleem.
Ik clone nu ook het Mac-adres en hostname van de OdidoT56 router, maar dat lijkt ook niet te helpen.

Hi Raoul, goed dat je dit hebt geprobeerd! Is het inmiddels al gelukt? Zo niet, dan tag ik @Jason van Odido @Demi van Odido en @Nora van Odido om met je mee te kijken! 😄

Hoi @Marciano van Odido 
Nee het werk nog steeds niet.
Inmiddels heb ik de Odido router weer aangesloten, Maar nu zit ik weer met het andere problemen. Teams en Vdi’s zijn gewoon niet te gebruiken zijn.
In teams meetings valt de connectie regelmatig een paar minuten weg. Hoe langer de teams meeting duurt hoe vaker het gebeurt.
Met mijn eigen router heb ik dit probleem niet, dus het ligt niet aan de bekabeling. maarja, met mijn router verlies ik iedere dag mijn IP adres van de ISP. dus dat schiet ook niet op.

met andere woorden helemaal kut. was ik voor 5 euro prijsverschil per maand maar nooit overgestapt.

Hi @raouldh, ik help je graag verder. Ik heb een lijnmeting gedaan en hierop is een kleine demping te zien op het ONT/Media Converter. Wanneer heb jij het ONT/Media Converter voor het laatst gereboot? Dan kan ik kijken of dit klopt in mijn systeem of dat er wellicht een fout zit in het ONT/Media Converter.

@Tommie van Odido, rond 3,4 en 5 november heb ik de ONT/media converter meerdere malen herstart. Daarna niet meer.

Gisterenavond heb ik de T56 router nog een factory reset gegeven. Vandaag leek de verbinding iets stabieler, maar tegen het eind van de middag kreeg ik toch weer regelmatig een connection loss tijdens Teams meetings.

@Tommie van Odido, rond 3,4 en 5 november heb ik de ONT/media converter meerdere malen herstart. Daarna niet meer.

Gisterenavond heb ik de T56 router nog een factory reset gegeven. Vandaag leek de verbinding iets stabieler, maar tegen het eind van de middag kreeg ik toch weer regelmatig een connection loss tijdens Teams meetings.

Welk serienummer staat er op T56 die een factory reset heb gegeven? 

Op jou aansluiting zie ik een modem aangesloten welke al 18 dagen aanstaat, dat staat haaks op de reset die je gisteren hebt gedaan. Het serienummer wat ik online zie komt overheen met degene die we naar je op hebben gestuurd. Wil zeker heten dat wij naar hetzelfde modem kijken als wat jij gebruikt. Anders kijken wij straks naar iets heel anders, dat maakt het probleem oplosssen niet makkelijker ;) 

Reageer