Skip to main content

Ik heb een probleem met mijn router (Draytek)

Ik heb zonnepanelen op mijn dak met een omvormer van solaredge  

Van af 26-4 krijg ik geen updates meer binnen op de app 

Machine nagekeken en monteur gebeld 

Machine gaf aan geen ip adres 

Ander router op aan gesloten en kreeg wel een ip adres

De T-mobile router in fabrieks instellingen opnieuw gestart 

Nu wel ip adres maar 

Nu geeft de omvormer aan dat de router de verbinding naar de servers tegen houd 

Dus iets bij jullie in de server houdt iets tegen of bij mij in de router 

Is dit op te lossen???

Hi @Sidney_metoo ,

Goed dat je bij ons aan de bel trekt! Ik kijk graag met je mee wat er mis kan gaan. Het lijkt erop dat het issue wat bij jou speelt, overeenkomsten toont met de issues in dit topic (link is klikbaar). Zie je deze overeenkomsten ook aan jouw kant? Ik hoor het graag. 


Goedendag,

 

sinds de overgang naar Odido ook hier het zelfde probleem.

ik ben druk aan het zoeken maar vind nog geen oplossing?

 

wie kan helpen, John


@John70 Goed dat je dit aangeeft. Ik help je graag verder, zodat je weer gebruik kan maken van jouw zonnepanelen. 

Heb je al eens geprobeerd om wifi 6 uit te zetten? Je kunt deze instellingen aanpassen als je inlogt in het modem: Inloggen op het modem | Odido community

Mocht je hier niet uitkomen, laat het mij dan weten. Ik help je graag! 


Goedemorgen wifi6 uitgezet dit levert geen verbetering op.

ook met enige regelmaat valt de verbinding weg van de wifi.

voorheen nooit last met de vorige providers ook niet met de router die ik kreeg van hun

ner de routerT56 gereset volgens instructie..

alvast bedankt voor de mogelijke oplossingen


Je moet niet de router resetten maar "netwerk vergeten" en vanaf 0 beginnen in de dongel van je zonnepanelen. 


Hoi Eric

Mogelijk een stomme vraag maar hoe doe ik netwerk vergeten in mijn Enphase van mijn zonnepanelen?

ik heb geen dongel namelijk?


Hoi Eric

Mogelijk een stomme vraag maar hoe doe ik netwerk vergeten in mijn Enphase van mijn zonnepanelen?

ik heb geen dongel namelijk?

Zit hij bekabeld aangesloten? 


Jazekers


Jazekers

Dan heeft het probleem natuurlijk niets te maken met WiFi. WiFi gaat door de lucht. Niet over een kabel. WiFi 6 uitzetten heeft dan ook geen zin.

Als de verbinding wegvalt, dan zou je eens een andere kabel kunnen proberen. 


Hallo @John70 

Ziet de Enphase het WiFi netwerk wel? Je zou dan in je browser naar 192.168.1.1 kunnen gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.


Goedenavond,

het volgende is reeds gedaan voor de connectie met mijn zonnepanelen en de connectie met een kabel en de wifi.

nieuwe utp kabel

wifi 6 uitgezet

5 ghz wifi uitgezet

WPA2-PSK aangezet

Gateway komt wel op wifi signaal Odido maar maakt geen connectie ondanks juist wachtwoord

lsc camera’s raken vaak wifi signaal 2.4ghz wifi signaal kwijt

Kan een beperkt aantal hardware aansluiten op de standaard 2.4ghz wifi signaal, andere hardware moet ik dan op de 2.4ghz gast wifi aansluiten dan werkt het wel.

ik ben de opties kwijt wat ik nog meer kan doen, morgen Odido maar weer bellen.

 

 


Probeer je zowel met een netwerkkabel en de Wifi gelijktijdig een verbinding tot stand te brengen, daar zou het probleem wel eens kunnen liggen.

Of, heeft deze Enphase de mogelijkheid om een primaire en een backup connectie aan te maken.

Hebben we het hier over onderstaand device, dus met een IQ Gateway Wifi?

 

 


Als ik het goed begrijp zit die bekabeld aangesloten. Dus vergeet WiFi gewoon. Dat is helemaal niet van toepassing. WiFi gaat door de lucht en niet over een kabel.

Laat anders gewoon de installateur komen die de omvormer geleverd heeft. Misschien moet die hem opnieuw aanmelden ofzo.


Reageer