Skip to main content

Vandaag is de Guidion monteur geweest voor het aansluiten van onze glasvezel verbinding (Delta netwerk). Na het aansluiten is de t56 niet "online" gekomen, monteur geeft aan dat hij defect is en er een nieuwe opgestuurd gaat worden. Nokia ONT werkt wel, power, pon en wan lampjes branden groen/oranje.

Lijkt mij sterk dat de router out of the box al defect is. Kan er wat anders aan de hand zijn? Netwerk is pas net door Delta opgeleverd, dus misschien niet gepatched? Of is er iets anders dat jullie op afstand kunnen doen om het te fixen?

Dsl werkt voor nu nog wel, maar geen idee voor hoelang, aangezien ik officieel over ben op glasvezel.

Update:

Heb de t50 van de dsl lijn eens aangesloten, die doet het wel. Wel compleet instabiel helaas, speedtest krijgt meestal geen verbinding zelfs.

Die t56 zal wel echt niet helemaal lekker zijn, ik wacht het even af. Hoe vlot komt zo'n nieuwe router hier thuis?

Hallo @Amjz2 

Nadat er een ticket is aangemaakt voor een nieuwe router dan heb je hem meestal binnen 5 werkdagen thuis. Je ontvangt direct na het aanmaken van de ticket een bevestiging per mail en zodra het pakketje is verstuurd dan ontvang je een mail met de tracking code.

We zijn nu al 1,5 week verder, op de eerste werkdag na "installatie' kreeg ik een bevestiging dat er een ticket is aangemaakt. Later in de week nogmaals een bericht, ticket is vertraagd. Nu alweer een week niks gehoord.

Kan iemand van Odido checken hoe het er voor staat? Een nieuwe router opsturen lijkt mij niet een klus die zolang moet duren.

Hi @Amjz2, ik zie het inderdaad. De bestelling van het modem bleef hangen omdat je ook een netwerkmigratie hebt lopen. Ik heb dit via via kunnen oplossen, er komt dus alsnog een nieuw modem naar je toe. Ook dient Guidion langs te komen voor de installatie van het modem, zo weten we zeker dat alles goed gaat en kan de monteur de verbinding testen. Je krijgt snel een e-mail van de bezorgdienst zodat je het pakket kan volgen. Maak de afspraak met Guidion wanneer je weet dat het binnen is. Wil je mij de uitkomst van het nieuwe modem laten weten?

Reageer