Skip to main content

Hallo, wij hebben in de laatste weken al 3 keer gehad dat het vaste internet wegvalt. Dit duurt 1 of 2 uur en dan is het weer terug. De stappen doorlopen die geadviseerd worden (modem herstarten etc) werken allemaal niet in deze periode. Het lijkt dus een extern probleem te zijn, maar zie geen andere storingen gemeld bij ons in de buurt steeds. Enig idee wat er aan de hand kan zijn? T-mobile is hier in de buurt mensen aan het aansluiten op glasvezel. Kan het daarmee te maken hebben?

Alvast bedankt!

Mariska

Hallo @Zegwaard 

Heb je een glasvezel verbinding en maak je gebruik van een eigen router of van de T-Mobile router? Wanneer het internet weg is welke lampjes zie je dan branden, knipperen of uit op de mediaconverter?


Wij hebben nog geen glasvezel zelf, maar gewoon internet en we hebben een T-mobile modem. Als het internet weg is, brandt het internet lampje rood ipv groen. 


@Zegwaard

Wat voor een ISRA heb je en is dat ook het enige aansluitpunt in huis dus niks anders in de meterkast bijvoorbeeld? Zorg dat de modem rechtstreeks is aangesloten op het KPN ISRA waar ook de KPN kabel op is aangesloten.

Maak je verder nog gebruik van een eigen router achter de modem?


Ik weet niet helemaal wat je bedoelt. Maar het probleem lijkt niet bij ons in huis te zitten. Er komt geen internet binnen lijkt het. Het is een jaar lang goed gegaan met deze opzet en nu valt het dus af en toe een paar uur weg zonder dat er bij ons iets veranderd is. We hebben geen andere router of zo en er is niets veranderd aan hoe het zit aangesloten. Ik lees op dit forum dat het ook overbelasting kan zijn of. Misschien is dat het?


@Zegwaard

Als je bijvoorbeeld een stopcontact voor een 4 pin telefoonadapter hebt dan kun je controleren of er binnen in het stopcontact maar 2 draadjes zijn aangesloten, meerdere draadjes die zijn aangesloten (bridge tap) kunnen problemen met de verbinding geven ook al werkte het eerder zonder problemen.