Ik heb zeer veel last van time-outs wat kan ik hier aan doen.
Het ligt niet in binnen het LAN-LAN netwerk. Moden en ONT zijn al stroomloos geweest ( meerdere keren )
Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Request timed out. Request timed out. Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57
ply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57 Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57 Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=488ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57 Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=5ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms TTL=57 Reply from 2.16.6.24: bytes=32 time=4ms T
Bladzijde 1 / 1
Aanvulling:
Na contact met de helpdesk nog eens alles gereset en het modem een hard-reset gegeven. Het probleem blijft aanwezig.
common_ping: hostname 1.1.1.1 PING 1.1.1.1 (1.1.1.1): 56 data bytes 64 bytes from 1.1.1.1: seq=2 ttl=57 time=8.804 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=3 ttl=57 time=4.484 ms
--- 1.1.1.1 ping statistics --- 4 packets transmitted, 2 packets received, 50% packet loss round-trip min/avg/max = 4.484/6.644/8.804 ms
Hey @lowies, welkom op onze Community!
Ik zie dat je hierover al contact gehad hebt met onze klantenservice. Zij hebben een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Ik heb het ticket aangevuld met extra informatie zodat het beter opgepakt wordt. Zij pakken dit verder op. Kan je mij op de hoogte houden van het proces? Alvast bedankt.
Hey @lowies, welkom op onze Community!
Ik zie dat je hierover al contact gehad hebt met onze klantenservice. Zij hebben een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Ik heb het ticket aangevuld met extra informatie zodat het beter opgepakt wordt. Zij pakken dit verder op. Kan je mij op de hoogte houden van het proces? Alvast bedankt.
Jazeker, Monteur is vanochtend geweest! Deze is gister na 18.00 ingepland en om 8.15 stond hij al voor de deur Dat ging supersnel :-)
Nadat er een lijnmeting is geweest was er teveel demping op de lijn gezien ONT is vervangen het probleem lijkt opgelost. in overleg kijken we het vandaag aan omdat we hier en daar nog wat timeouts zagen.
Monteur krijgt van mij een 10 :-)
Bedankt voor de terugkoppeling @lowies, ik ben erg blij om te horen dat we zo snel hebben kunnen handelen en dat het opgelost is! Als er in de toekomst nog iets is, laat het gerust weten. Ik sta voor je klaar.
Helaas is het probleem nog steeds aanwezig. Zelf wat dingen geprobeerd want een haperende verbinding is anno 2024 echt wel killing!
Beiden netwerkswitches icm odido modem gaf geen oplossing Het zyxel modem vervangen door een DECO M9 op VLAN300-0 ook geen oplossing. Testen met een kabel direct in het modem naar een laptop gaf ook geen oplossing
Krijg je deze time outs ook zonder eigen randapparatuur @lowies, dus alleen de Zyxel aangesloten?
Ja , het zelfde probleem zie ik ook als ik direct aangesloten zit op het modem met een lan kabel in een laptop. Ik heb maar een kabel vanuit het modem naar een switch die ik dan gebruikt voor het testen.
Toen @lowies gisteren melde dat het probleem zich voordeed, heb ik een MTR gedraaid op zijn publieke IP. Heb er helaas even geen screenshot van gemaakt, maar de losses lagen tussen de 75%-85% op zijn connectie.
Dit is nu een snapshot van paar tellen geleden … 0% loss
MTR draaide nog zag ik … begint alweer op te lopen zo te zien (7%-8%)
.. en het loop nog steeds op…
Restart MTR resulteerde even in een piek van 80% … om na wat tijd rond de 70% te blijven
Weer even laten lopen voor een beter beeld over tijd .. nu langzaam terug naar de onder de 20%
Zo even klaar mee, een week bellen om vandaag te horen dat ze een modem gaan opsturen. Dit wist ik dinsdag ook al…
De loss die je ziet hier is een average waarde over tijd, 32.5% kan dus uitschieters hebben .. en dat is waar je dan last van hebt .. 1/3 van de tijd gaat er wel een packet verloren zo te zien.
Of dit dan gerelateerd is aan je modem is niet helemaal vast te stellen, maar de laatste hop heeft zeker een issue. En aan elke HOP zitten twee kanten, jij en de ‘switch’ waarop jij zit aangesloten .. veel simpeler kan ik het niet voorstellen.
De loss die je ziet hier is een average waarde over tijd, 32.5% kan dus uitschieters hebben .. en dat is waar je dan last van hebt .. 1/3 van de tijd gaat er wel een packet verloren zo te zien.
Of dit dan gerelateerd is aan je modem is niet helemaal vast te stellen, maar de laatste hop heeft zeker een issue. En aan elke HOP zitten twee kanten, jij en de ‘switch’ waarop jij zit aangesloten .. veel simpeler kan ik het niet voorstellen.
Nadat de monteur is geweest hij hij het ONT heeft vervangen heb ik nog een paar dagen met het modem van ODIDO gedraaid. Nu 2 dagen met de Deco M9 van TP-link in beide gevallen hetzelfde probleem. Als het modem er is wissel ik het om en dan nog eens checken.
Itss back again :
quest timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 31.184.103.209: Destination host unreachable. Request timed out. Reply from 31.184.103.209: Destination host unreachable. Request timed out. Reply from 31.184.103.209: Destination host unreachable. Request timed out. Reply from 31.184.103.209: Destination host unreachable. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=7ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=6ms TTL=59 Request timed out. Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=6ms TTL=59 Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 31.184.103.209: Destination host unreachable. Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=239ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=6ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=59
Het zal hopenlijk puur toeval zijn maar de 4g Simkaart van Odido is net zo waardeloos op het moment. weg vallende verbinding. KPN simkaart blijft stabiel en snel..
En helaas ook nog niet de toegezegde voucers ontvangen.
En helaas ook nog niet de toegezegde voucers ontvangen.
Had ik ontvangen na dat ik gebeld had met een helpdesk medewerker. is opgelost.
Probleem is opgelost. Het probleem met de wegvallende verbinding is ontstaan in de wijkcentrale. Een afgebroken glasvezelpoort zorgde voor de wegvallende connectie. Guidion monteur is nadat hij een lamp op de glasvezel in huis heeft gezet direct naar de wijkcentrale gereden en heeft de poort omgezet. monteur heeft na 10minuten zijn ‘zaklamp’ opgehaald en heeft een werkende verbinding achtergelaten.
En aan elke HOP zitten twee kanten, jij en de ‘switch’ waarop jij zit aangesloten .. veel simpeler kan ik het niet voorstellen.
De switch dus …
Top dat het nu werkt, nu weer veel plezier met je connectie.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.