TLDR: Regelmatig geen internet, maar modem uptime is 100%, kan alleen gateway bereiken. Helpdesk weet niet wat ze hiermee aan moeten.
Ik ben sinds Juli al in contact met de helpdesk omdat ik gemiddeld 2 keer per maand minimaal een uur geen internet diensten heb. Elke keer weer lijkt de modem zelf goed te werken, en kan ik de gateway ip adres pingen, maar geen enkel ander extern ip adres inclusief dns servers.
De helpdesk lijkt geen manieren te hebben om dit probleem door te zetten naar iemand die dit kan oplossen. Er zijn al een aantal keer onderzoeken gestart dat er 3 dagen mijn verbinding in de gaten werd gehouden maar omdat de storing maar gemiddeld 2 keer per maand voorkomt had dat weinig nut, en kon er nooit een probleem gevonden worden.
Gisteren had ik eindelijk een kortere wachttijd bij de helpdesk en kon ik met een medewerker praten terwijl er een storing was. De medewerker kon niks vinden waarom het niet zou werken en gaf aan dat de uptime van de modem gelijk was aan uptime van de verbinding.
Als laatste hoop zei de medewerker dat ze het zou doorzetten naar de kabel beheerder, en vandaag krijg ik plots een email dat mijn modem wordt vervangen! Dat terwijl er al was vastgesteld dat de modem goed werkte.
Ik wordt nu toch echt wel moe van het heen en weer gestuurd worden zonder echte oplossingen.
Hieronder nog wat meer info over de storing in de hoop dat misschien iemand van de communitie er raad mee weet.
Ik heb een glasvezelverbinding met een Huawei HG659 router icm Media Converter.
Storing begint altijd precies op het hele of halve uur. De symptonen die ik als eerste merk is het niet kunnen bereiken van de DNS servers. Alternatieve DNS servers instellen helpt niet. Modem en glasvezel resetten helpt niet.
Tracert naar tmobile DNS (en alle andere ip adressen) stopt bij de gateway:
tracert 37.143.84.228
Tracing route to 37.143.84.228 over a maximum of 30 hops
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 3 ms 3 ms 3 ms 31.201.208.1
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
Elke keer op https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/ ook een piek van ~200 meldingen te zien.
Heb sinds september een log bijgehouden van de storingen, er waren ook nog meedere storingen rond middennacht die ik niet heb opgeschreven:
2021-09-01 09:30-~10:30
2021-09-28 14:00-15:05
2021-10-20 10:30-~12:00
2021-12-03 09:00-~10:00
2021-12-06 16:00-17:10
2021-12-15 08:00-?
2021-12-16 02:30-?
2022-01-19 15:00-17:00
2022-01-20 00:00-01:00