In januari 2021 werd een Zyxel T50 modem/router geïnstalleerd ter vervanging van de Draytek.
Gelijktijdig werd de nieuwe Amino Aria 610x TV-box aangeleverd ter vervanging van een verouderde TV-box
Ik heb sindsdien storingsloos en tot volle tevredenheid kunnen genieten van het grote aanbod aan TV-programma's en Youtube videos.
Tot…..ca 3 weken geleden. Daarna werd ik dagelijks en op de meest onverwachte momenten en in toenemende mate geconfronteerd met het wegvallen van Internetverbindingen. Youtube videos konden niet bekeken worden. Zwart beeld of het radertje bleef maar draaien in afwachting van de aanvoer van data. Telkens kon ik snel op de Instellingen van mijn LG OLed TV zien dat er geen verbinding was op de bedrade verbinding. Soms liep ook de TV-Box helemaal vast.
Vaak werd het probleem verholpen door het verbreken van de stroom van de Zyxel T50, en de TV-Box. Maar dat was steeds van tijdelijk aard. Op dit moment valt de bedrade Internetverbinding tussen mijn TV en Zyxel zo vaak weg, dat ik nauwelijks nog naar Youtube videos kan kijken. Het TV beeld dat aangevoerd wordt via de TV-Box verslechterd OOK vaak.
De Zyxel is BEDRAAD aangesloten aan TV, TV-Box, Notebook en printers. Allemaal met individuele Cat 6a UTP-kabels.
Zoals eerder vermeld, heb ik het probleem getracht te verhelpen door de apparatuur telkens gedurende 10 minuten van de stroom te halen. De UTP-kabel die de TV-zelf (niet de TV-Box) verbindt met de Zyxel heb ik op een andere RJ45 poort van het modem aangesloten. Zonder succes.
Ook heb ik de DSN-nummers op het modem gewijzigd in 8.8.8.8. en 8.8.4.4. Eveneens zonder dat het tot succes heeft geleid.
Mijn vraag allereerst:
Is T-Mobile bereid om remote het modem en de verbindingen door te meten om na te gaan of er al of geen technische problemen zijn?
Of hebben jullie er al een verklaring voor? En zo ja, hoe kan een en ander verholpen worden?
Graag spoedige reactie!