Sinds vanmiddag hebben we al meerdere keren gehad dat het internet er korte tijd uit ligt. T-mobile geeft aan dat er geen storingen zijn maar we zien op o.a. social media dat meer mensen er last van hebben.
Wij hebben er ook last van (ook Alphen aan den Rijn). Af en toe gaat het weer een tijdje, dan weer is het even weg. Snelheid download is de helft lager, upload is goed.
Super irritant dat er op tmobile niets over bekend is terwijl het op allestoringen wel zichtbaar is.
T-Mobile, ik ben erg teleurgesteld in jullie capaciteiten!
Yep, hier ook last van. 2408. Continue valt de verbinding weg met een ping to boven de 200ms.
Continue een ping aan staan naar google.com en die gaat van 3ms naar 200-250ms en dan unreacheable.
Hi allen,
Excuses voor het ongemak. Er is maandag een korte onderbreking geweest en dat was te merken in het kwaliteit van het netwerk. De problemen zijn inmiddels verholpen en de verbinding is weer zoals deze behoort te zijn. Mocht er onverhoopt toch iets de kop opsteken, laat het vooral weten. We helpen je graag, hier op de Community!
Maar dit speelt echt al een paar weken zo. En grappig genoeg, gebeurde het net +/- 10 minuten geleden weer. Zowel bij mij als mijn collega's die ook T-Mobile thuis hebben in Alphen aan den Rijn.
Goedemiddag
Goedemiddag
Wat vrij apart is, als ik de 20e nog het modem als de converter heb gereset.
Deze ochtend had ik weer last van dipjes met het internet. Het modem is nog niet vervangen met een eigen exemplaar. Gaat wel aankomende week gebeuren.
Hi
Zojuist heb ik wederom uitgebreid de verbinding uitgemeten, en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je inmiddels het modem hebt vervangen. Hopelijk gaat het inmiddels beter? Anders hoor ik dat graag!
Hi Cal, dat is vrij knap. Aangezien ik pas diezelfde avond het modem heb vervangen met die van mijn eigen.
Met het Huawei modem had ik voorheen nog regelmatig problemen. Ik nam alleen de moeite niet meer om het te resetten, omdat ik maar bezig bleef. Gelukkig lijkt het nu een stuk stabieler sinds ik het Huawei modem heb vervangen met een Netgear.
Wel haal ik nog steeds niet de bekabelde snelheid die ik voorheen wel had. Down regelmatig ~300/400mbps, Up wel ~900mbps+. Terwijl dit maanden geleden voorheen strak ~950mbps was.
Is het traag? Nee, zeker niet. Maar niet geheel wat er beloofd is en wat het voorheen was.
Hi
In dat geval heb ik een verkeerde aanname gemaakt. Ik had namelijk problemen om bij jouw verbinding te komen, en vaak is dit een teken dat iemand eigen apparatuur aangesloten heeft. Jammer om te horen dat je nog steeds problemen met de snelheid ervaart. Zou je in dit topic de volgende screenshots kunnen plaatsen zodat wij een beter beeld hebben van het probleem:
- Een bekabelde speedtest met een schermafdruk van het hele scherm. Wij raden je aan om gebruik te maken van de Ookla speedtest app.
- Het taakbeheervenster.
Hiermee kan ik gerichter met de technische dienst aan de slag, dit gaan wij zeker oplossen!
Was ik weer!
Het lijkt mij dat het ook niet klopt dan, dat je er niet bij kon komen de vorige keer?
Inmiddels meerdere keren een speedtest gedaan, zowel in de app als de website versie van Ookla.
Krijg eigenlijk elke keer dezelfde gegevens. Zie hieronder:
Meestal hangt het net boven de 500mbps down. Up is dus altijd wel over de 900mbps.
Hey
Dank voor de uitgebreide informatie, hier kon ik een hoop mee! De afgelopen uren heb ik contact gehad met onze technische dienst, en het leek ons verstandig om een monteur op locatie te sturen. Hierover kan je elk moment gecontacteerd worden via SMS en email. De monteur zal reserve- en meetapparatuur bij zich hebben. Ik heb er vertrouwen in dat de snelheid binnenkort weer als vanouds is!
Hi
Excuus voor het her-openen van dit verhaal.
Ik wil toch een monteur laten langs komen. De problemen blijven aanhouden.
Wel is het internet een stuk stabieler, maar haal met downloaden niet eens 50% van wat ik voorheen haalde. Zelf heb ik al verschillende dingen geprobeerd, maar heeft geen nut gehad (behalve dat wifi nu stabiel is en blijft door vervanging naar eigen modem) Download hangt nog steeds rond de 500mbit of lager. Upload is wel prima in orde met 900mbps+
Hi
- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dan ga ik graag verder voor je aan de slag!
Niet 3 of 2 jaar geleden maar nu, 5 juni 2024 alweer geen mobiel bereik in Alphen aan den Rijn, omgeving Rijnplein. En weer geen storingsmelding van Odido. Wanneer wordt er eens onderzoek naar gedaan door julie?
Postcode 2405 DB: ook geen mobiel internet, eind mei en nu 5 juni 2024. Graag reactie.
Hey
Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter is het modem online. Klopt het dat je weer internet hebt? Het modem en TV Box staan al wel erg lang aan. Zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren?
Powerflip
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Heeft er niets mee te maken. Nogeens lezen: Odido mobiel netwerk faalde.
Ah dan zit je in de verkeerde categorie
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.