Skip to main content

Op 24 november heb ik een chat gesprek gehad met Kirty klantenservice omdat de beoogde snelheid van mijn pakket glasvezel 500 al een tijdje niet meer wordt gehaald. Echter ben ik nooit een sms of email ontvangen voor het maken van een afspraak.

Gezien de snelheid nog steeds dramatisch is, graag via deze weg nogmaals het verzoek!

Met vriendelijke groet!

Hallo @jwalstra 

Welke snelheid haal je als je bijvoorbeeld een laptop met een CAT5E of hogere internetkabel op het T-Mobile modem aansluit zonder iets er tussen met de Ookla speedtest app?

Test ook eens in veilige modus om snelheid verminderende factoren te minimaliseren.

Dag @Waqqas 

190 down en 120 up.

@jwalstra 

Welke modem heb je en heb je dit ook op meerdere apparaten getest en in veilige modus?

Maak ook eens een printscreen van het scherm, die kunnen de moderators wel gebruiken bij een onderzoek.

@Waqqas er is mij beloofd in de chat met de klantenservice dat er een monteur zou langskomen. Echter heb ik nooit een mail of sms gehad met de link erin om een afspraak te maken. De verbinding is al getest door iemand van de klantenservice, dus zij weten er al van.

Ik zal er zsm een screenshot van maken

​​​​​Ookla speedtest

Het betreft een Draytek Vigor 2132F Modem. Jarenlang geen problemen gehad met snelheid, maar zie het dramatische resultaat hierboven. Dit is lang niet de beoogde snelheid van 500/500 

En omdat de speedtests ook nog wel wat verschillen kennelijk, hier ook een google speedtest. Iets beter dan de ookla, maar ook geen het haalt ook nog niet eens de helft van mijn pakket.

Hi @jwalstra, super goed dat je via deze weg aan de bel trekt! Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen in jouw profiel, omdat ik je hier graag mee wil helpen. Ik zie dat mijn collega een tijdje terug inderdaad een verzoek heeft ingediend, maar dat deze niet goed is doorgekomen. Exuses hiervoor en heel erg bedankt voor jouw geduld! Ik heb goed nieuws voor je: zojuist heb ik Guidion rechtstreeks aangestuurd. Jij gaat binnen enkele minuten een sms/e-mail ontvangen met daarin de afspraaktool van onze monteursservice. Ik hoop dat er snel een plekje vrij is in hun agenda. Laat jij het weten of jij na dit bezoek weer van een juiste snelheid aan het genieten bent? 💪

Dag @Lisa, bedankt voor je bericht, ik heb de mail binnen gekregen een afspraak voor morgen gepland. Ik zal je laten weten zodra de boel weer goed functioneert. Bedankt voor je hulp zover!

Heel graag gedaan @jwalstra! Helemaal super, fijn dat je mij op de hoogte gaat houden en mooi dat er al zo snel plek was. Maak er een mooie dag van vandaag en ik hoop morgen op een positieve update! 🎈

@Lisa helaas is de monteur niet komen opdagen! Erg slechte service van Guidion! Ze geven daar aan dat er foto gemaakt is van mijn voordeur ofzo iets waardoor ze monteur niet terugsturen en ik een nieuwe afspraak moet maken. Dus ik ontvang graag nogmaals een uitnodiging van je. En hopelijk kan jij die foto opvragen? Want die zou ik weleens willen zien. Groeten, Jeroen

Foto van je voordeur? 😃 Was de voordeur niet uitnodigend genoeg om aan te bellen? Wat een drama.

​​​​​Ookla speedtest

Het betreft een Draytek Vigor 2132F Modem. Jarenlang geen problemen gehad met snelheid, maar zie het dramatische resultaat hierboven. Dit is lang niet de beoogde snelheid van 500/500 

@jwalstra als je een meeting doet bij speedtest.net krijg je na de meting eenmalig een pop-up dat snelheden boven de 100Mbps je het beste kan meten via de desktop app. Heb je de computer wel rechtstreeks bekabeld aangesloten op de draytek ?

@Hidden.nld uiteraard aangesloten op de kabel

Zeker een gekke situatie @jwalstra en één waar ik graag mijn excuses voor aanbiedt. De foto kan ik niet bekijken, maar heb wel direct een nieuw verzoek in gelegd om de afspraak nogmaals in te leggen. Je zal zo snel mogelijk een SMS en e-mail ontvangen om deze digitaal in te plannen. Mocht je in de tussentijd ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. We zitten voor je klaar!