Ik heb sinds 10 december last van serieuze problemen met het internet. De downloadsnelheid is bijna de helft van wat verwacht wordt, en de uploadsnelheid is vrijwel nul.
Glasvezel eindigt op een mikrotik crs-305 en verbindt via vlans met mikrotik ccr1009
dit is precies de reden waarom ik alle diensten bij odido heb opgezegd!!
Ik denk dat het een provisioning-probleem is met de OLT en als Odido een andere service kunnen provisionen en vervolgens de juiste service opnieuw kunnen provisionen, zou het probleem opgelost moeten zijn. Ik heb geprobeerd dit uit te leggen aan de technische dienst via de telefoon. Ik vroeg of ze een 100mb en vervolgens 1gb service kunnen provisionen. Het antwoord: sorry, je hebt een contract van 1 jaar, je kunt niet downgraden. Hoe dom zijn ze?
Tja, het staat niet in het boekje dat ze volgen, dus kan het niet hè. Stel je voor dat je zelf even logisch nadenkt?!?!??
Ik denk dat ik ook al mijn diensten, inclusief mobiele telefonie, maar ga opzeggen bij Odido. Jouw ervaring geeft maar weer aan dat deze prutsers er niets van snappen! Ik hoor graag van @Teresa van Odido hoeveel de beloofde vergoeding is voor het ontbreken van uploadsnelheid.
@Teresa van Odido , @Cheyenne van Odido en @Tommie van Odido KPN monteur is geweest, Glasvezel is doorgemeten en er is niets aan de hand met de kabel. Dus zodra het vanaf KPN jullie rack in gaat in de Patchkast, gaat het mis. De monteur van KPN melde mij ook dat ze meerdere monteurs van KPN in Purmerend hebben rondlopen i.v.m. het upload probleem van Odido en allemaal komen ze tot dezelfde conclusie.
Dus de vraag blijft wat is de update die jullie in december in Purmerend hebben verspreid en is die middels een rollback terug te draaien.
Ter lering en vermaak, ik woon op 3 hoog, mijn buurvrouw op 2 hoog heeft een 100 MBit abo bij KPN, die haalt 150MBps up en down. Daar zijn ze blijkbaar erg gul met de overhead, maar hebben ze ook geen issue met de upload.
@Teresa van Odido , @Cheyenne van Odido en @Tommie van Odido net jullie servicedesk weer gesproken, heb nu op hun verzoek jullie modem er aan gehangen i.p.v. mijn Fritz.Box, dan zouden jullie het beter moeten kunnen onderzoeken. Ik heb er een hard hoofd in.
Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Je mag mij ook altijd om een update vragen. Ik kijk dan meteen met je mee!
@Teresa van Odido Je zal wel van Odido hebben geleerd dat je dit moet schrijven, maar laat deze obligate opmerking alsjeblieft achterwege als je er niets van meent. Ik wacht na drie dagen nog steeds op een antwoord!
@TFyre ik moest afgelopen vrijdag het Odido modem aan mijn aansluiting hangen want ze konden geen meting doen vanaf mijn FritzBox. Ik kreeg vanochtend een mail, meting geslaagd uw probleem is opgelost. Dus net bedrade test gedaan. Jawel het is opgelost.
Ik had 23 januari aangevraagd de snelheid te verhogen naar 400 om te kijken of dat het zou oplossen, maar dat hebben ze nog steeds niet gedaan, zo lang moet het toch niet duren ?
Maarja zal wel kijken of ik veel profijt heb van 400 Mbs, ik kan het momenteel prima doen met 100Mbs.
terug overgeschakeld naar mijn eigen apparatuur en alle odido-apparatuur verwijderd, alles werkt nog steeds!! YEAY!!! eindelijk!!
Dat moet wel magie zijn!!
Hier werkt het ook weer.
Ik werd gisteren gebeld door Odido. Volgens de dame aan de lijn heeft KPN 's nachts wat werkzaamheden verricht, waardoor de problemen zijn opgelost. Alleen een beetje jammer dat het anderhalve maand heeft geduurd voordat het opgelost werd.
@Teresa van Odido Ik zie dat je wel op andere topics reageert. Wat is het probleem om mijn vraag te beantwoorden? Welke compensatie kan ik tegemoet zien voor anderhalve maand geen uploadsnelheid?
@ES3 Het klopt inderdaad dat je mij ziet reageren in andere topics, ik ben immers aan het werk. Het moderatieteam werkt altijd vanuit een grote inbox (van oud naar nieuw) en soms slipt een topic er net tussendoor of komt deze in de verkeerde bak terecht. Sorry hiervoor, wij doen natuurlijk altijd ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Ik ga gelijk voor je aan de slag!
Ik heb natuurlijk gelijk de vergoeding voor de tijd dat je geen goed gebruik hebt kunnen maken van onze diensten voor je in het systeem gezet. Het systeem berekent dit bedrag automatisch en dit zal worden verrekend met de volgende factuur. Je ontvangt hier ook nog een e-mail ter bevestiging over.
Mocht je in de toekomst nog eens hulp nodig hebben, laat het mij dan vooral weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen!
Ik heb sinds 10 december last van serieuze problemen met het internet. De downloadsnelheid is bijna de helft van wat verwacht wordt, en de uploadsnelheid is vrijwel nul.
Glasvezel eindigt op een mikrotik crs-305 en verbindt via vlans met mikrotik ccr1009
traceroute to tweakers.net
Flood pingnormal ping
Bladzijde 3 / 3
TFyre schreef:
ES3 schreef:
IK WORD HIER STAPELGEK VAN!!!!!
dit is precies de reden waarom ik alle diensten bij odido heb opgezegd!!
Ik denk dat het een provisioning-probleem is met de OLT en als Odido een andere service kunnen provisionen en vervolgens de juiste service opnieuw kunnen provisionen, zou het probleem opgelost moeten zijn. Ik heb geprobeerd dit uit te leggen aan de technische dienst via de telefoon. Ik vroeg of ze een 100mb en vervolgens 1gb service kunnen provisionen. Het antwoord: sorry, je hebt een contract van 1 jaar, je kunt niet downgraden. Hoe dom zijn ze?
Tja, het staat niet in het boekje dat ze volgen, dus kan het niet hè. Stel je voor dat je zelf even logisch nadenkt?!?!??
Ik denk dat ik ook al mijn diensten, inclusief mobiele telefonie, maar ga opzeggen bij Odido. Jouw ervaring geeft maar weer aan dat deze prutsers er niets van snappen! Ik hoor graag van @Teresa van Odido hoeveel de beloofde vergoeding is voor het ontbreken van uploadsnelheid.
@Teresa van Odido , @Cheyenne van Odido en @Tommie van Odido KPN monteur is geweest, Glasvezel is doorgemeten en er is niets aan de hand met de kabel. Dus zodra het vanaf KPN jullie rack in gaat in de Patchkast, gaat het mis. De monteur van KPN melde mij ook dat ze meerdere monteurs van KPN in Purmerend hebben rondlopen i.v.m. het upload probleem van Odido en allemaal komen ze tot dezelfde conclusie.
Dus de vraag blijft wat is de update die jullie in december in Purmerend hebben verspreid en is die middels een rollback terug te draaien.
Ter lering en vermaak, ik woon op 3 hoog, mijn buurvrouw op 2 hoog heeft een 100 MBit abo bij KPN, die haalt 150MBps up en down. Daar zijn ze blijkbaar erg gul met de overhead, maar hebben ze ook geen issue met de upload.
@Teresa van Odido , @Cheyenne van Odido en @Tommie van Odido net jullie servicedesk weer gesproken, heb nu op hun verzoek jullie modem er aan gehangen i.p.v. mijn Fritz.Box, dan zouden jullie het beter moeten kunnen onderzoeken. Ik heb er een hard hoofd in.
Teresa van Odido schreef:
Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Je mag mij ook altijd om een update vragen. Ik kijk dan meteen met je mee!
@Teresa van Odido Je zal wel van Odido hebben geleerd dat je dit moet schrijven, maar laat deze obligate opmerking alsjeblieft achterwege als je er niets van meent. Ik wacht na drie dagen nog steeds op een antwoord!
1 week later, nog steeds niet opgelost, en ze houden de lijn 30 dagen vast, dus ik kan niet eens naar een andere internetprovider overstappen!!
@TFyre ik moest afgelopen vrijdag het Odido modem aan mijn aansluiting hangen want ze konden geen meting doen vanaf mijn FritzBox. Ik kreeg vanochtend een mail, meting geslaagd uw probleem is opgelost. Dus net bedrade test gedaan. Jawel het is opgelost.
terug overgeschakeld naar mijn eigen apparatuur en alle odido-apparatuur verwijderd, alles werkt nog steeds!! YEAY!!! eindelijk!!
Dat moet wel magie zijn!!
Yes, hier ook opgelost
Ik had 23 januari aangevraagd de snelheid te verhogen naar 400 om te kijken of dat het zou oplossen, maar dat hebben ze nog steeds niet gedaan, zo lang moet het toch niet duren ?
Maarja zal wel kijken of ik veel profijt heb van 400 Mbs, ik kan het momenteel prima doen met 100Mbs.
TFyre schreef:
terug overgeschakeld naar mijn eigen apparatuur en alle odido-apparatuur verwijderd, alles werkt nog steeds!! YEAY!!! eindelijk!!
Dat moet wel magie zijn!!
Hier werkt het ook weer.
Ik werd gisteren gebeld door Odido. Volgens de dame aan de lijn heeft KPN 's nachts wat werkzaamheden verricht, waardoor de problemen zijn opgelost. Alleen een beetje jammer dat het anderhalve maand heeft geduurd voordat het opgelost werd.
@Teresa van Odido Ik zie dat je wel op andere topics reageert. Wat is het probleem om mijn vraag te beantwoorden? Welke compensatie kan ik tegemoet zien voor anderhalve maand geen uploadsnelheid?
@ES3 Het klopt inderdaad dat je mij ziet reageren in andere topics, ik ben immers aan het werk. Het moderatieteam werkt altijd vanuit een grote inbox (van oud naar nieuw) en soms slipt een topic er net tussendoor of komt deze in de verkeerde bak terecht. Sorry hiervoor, wij doen natuurlijk altijd ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Ik ga gelijk voor je aan de slag!
Ik heb natuurlijk gelijk de vergoeding voor de tijd dat je geen goed gebruik hebt kunnen maken van onze diensten voor je in het systeem gezet. Het systeem berekent dit bedrag automatisch en dit zal worden verrekend met de volgende factuur. Je ontvangt hier ook nog een e-mail ter bevestiging over.
Mocht je in de toekomst nog eens hulp nodig hebben, laat het mij dan vooral weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.