Skip to main content

Purmerend packet loss & zeer trage upload

  • 14 december 2024
  • 63 reacties
  • 975 Bekeken

Toon eerste reactie

63 reacties

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 9 januari 2025

na nog eens 2 telefoontjes van mijn kant, komt de kpn monteur vandaag langs


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 9 januari 2025

kpn monteur was hier, poort reset, geen geluk... doorgeschakeld naar specialist


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 10 januari 2025

@Tommie van Odido ​@Teresa van Odido ​@Cheyenne van Odido 
 

dit is super frustrerend!! KPN "Specialist" is hier geweest, en meldt aan odido dat het probleem bij mijn apparatuur ligt, terwijl mijn apparatuur niet eens was aangesloten!

nu stuurt odido een andere Guidion monteur om de vezels schoon te maken, patchkabels te verwisselen, het modem te verwisselen... dit is allemaal al gedaan.

ik zie niet in hoe het in cirkels ronddraaien waarbij odido de vinger naar kpn wijst en kpn de vinger naar odido wijst iets oplost

kan iemand van odido mij bellen zodat we dit probleem kunnen oplossen?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 13 januari 2025

Hey ​@TFyre, dit gaat inderdaad van het kastje naar de muur. Ik ben zojuist persoonlijk naar onze technische dienst gelopen om dit op te pakken. Ze hebben het ticket nu met zorg opgepakt en KPN aangestuurd om een poortmove uit te voeren. Hopelijk lost dit het eindelijk voor je op! 


  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 15 januari 2025

Ha ​@TFyre misschien is gedeelde smart halve smart, want je bent niet de enige met dit probleem. Hier gaat het precies hetzelfde. Vandaag monteur van Odido geweest, die zegt doodleuk dat het aan KPN ligt. Terwijl drie(!!!!) weken geleden de KPN monteur zei dat het aan Odido ligt. Ondertussen zit je als klant tussen wal en schip machteloos toe te kijken en af te wachten tot er eens iemand in aktie komt bij Odido. Dit is gewoon WAARDELOOS ​@Tommie van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Teresa van Odido jullie mogen reageren en aktie ondernemen. Het duurt echt veel te lang voordat dit opgelost is. De slogan "De klant is koning!" kennen ze iig niet bij Odido.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 16 januari 2025

@Tommie van Odido hoe lang duurt dat? morgen is het een week geleden dat de monteur de instructies voor de poortmove heeft verzonden, en raad eens, ER IS NIKS GEBEURD


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 17 januari 2025

Ik zie dat KPN het vanmorgen heeft uitgevoerd ​@TFyre, kan je controleren of het verbeterd is? 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 17 januari 2025

@Tommie van Odido helaas geen verandering


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 17 januari 2025

@Tommie van Odido er is een andere monteur gepland om zondag te komen. er verandert niets. bel me alstublieft om een ​​annulering met onmiddellijke ingang te regelen. Ik wil overstappen naar een andere provider


  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 18 januari 2025

@Tommie van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Teresa van Odido De haastmakers van Odido 🤣🤣

Er is nog niet veel verbeterd sinds jullie in Radar werden uitgelicht https://radar.avrotros.nl/artikel/fragment-wat-gaat-er-mis-bij-telecomprovider-odido-60566


  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 18 januari 2025
TFyre schreef:

@Tommie van Odido er is een andere monteur gepland om zondag te komen. er verandert niets. bel me alstublieft om een ​​annulering met onmiddellijke ingang te regelen. Ik wil overstappen naar een andere provider

Hi ​@TFyre, kijk eens op https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/storing-wat-zijn-mijn-rechten. Vooral het stukje: "Hebt u 1 abonnement voor meerdere diensten? Bijvoorbeeld bellen, internetten en televisie? Dan deelt u de volledige abonnementskosten door 30. Ook als alleen 1 van de diensten niet werkt." is goed om te weten.


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 18 januari 2025

@ES3 dank voor de link, die kon ik laatst niet meer terugvinden.

@TFyre ik heb bij bol.com zelf vervangende ONT gekocht, morgen komt een Guidion monteur hem wisselen. Laat weten of het iets doet.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 18 januari 2025

@djcasl odido maakt zich geen zorgen over het probleem. het is een netwerkprobleem, geen hardwareprobleem. het begon na het onderhoud van 10 december. als ik gewoon met een netwerktechnicus van niveau 2 of 3 kan spreken, zou het probleem opgelost zijn

 

Guidion monteur meldde zelfs dat het domein van de klant volledig is uitgesloten!! 

 

Cc: ​@Tommie van Odido 


  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 18 januari 2025

Zojuist is een monteur langs geweest on mijn oude draytek modem te vervangen omdat de ondersteuning hiervan stopt.

Er is een Zyxel EX5601-T1 geplaatst.

Na het instellen natuurlijk speedtest gecheckt. Ik heb een Internet 100 abonnement.

 

Download 91.90 Mbs

Upload 6.17 Mbs!

Upload is dus veel te laag.

Nu weet ik niet of dit met mijn oude DrayTek modem ook zo was, ik heb van te voren geen check gedaan na 10 dec. 

Ik weet dus niet of ik hetzelfde issue heb als jullie of dat het wel aan mijn instellingen/hardware ligt?

Wat kan ik het beste nu doen ?

Edit: ik woon toevallig ook in Purmerend


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 19 januari 2025
Ryan05 schreef:

Zojuist is een monteur langs geweest on mijn oude draytek modem te vervangen omdat de ondersteuning hiervan stopt.

Er is een Zyxel EX5601-T1 geplaatst.

Na het instellen natuurlijk speedtest gecheckt. Ik heb een Internet 100 abonnement.

 

Download 91.90 Mbs

Upload 6.17 Mbs!

Upload is dus veel te laag.

Nu weet ik niet of dit met mijn oude DrayTek modem ook zo was, ik heb van te voren geen check gedaan na 10 dec. 

Ik weet dus niet of ik hetzelfde issue heb als jullie of dat het wel aan mijn instellingen/hardware ligt?

Wat kan ik het beste nu doen ?

Edit: ik woon toevallig ook in Purmerend

Hoi, ik heb sinds 24 december 2024 glasvezel van odido maar ik krijg mijn upload ook niet omhoog. Momenteel max 914mb download en max 24mb opload. en ja heb alles al geprobeerd maar kom niet hoger dus denk dat dit probleem in dit hele gebied zo is.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 19 januari 2025

Hoi, ik heb sinds 24 december 2024 glasvezel van odido maar ik krijg mijn upload ook niet omhoog. Momenteel max 914mb download en max 24mb opload. en ja heb alles al geprobeerd maar kom niet hoger dus denk dat dit probleem in dit hele gebied zo is. werk met een zyxel t-56 b10 dus dat zou goed moeten zijn, dit probleem ligt iig niet na het kabelmodem van kpn.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 19 januari 2025

@Dominator guidion monteur schreef zelfs in het rapport dat het klantdomein volledig is uitgesloten, maar toch proberen odido nog steeds de vinger naar mij te wijzen.

hoe krijgen we odido zover dat ze begrijpen dat het een veel groter probleem is?

CC: ​@Tommie van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Teresa van Odido 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 19 januari 2025
TFyre schreef:

@Dominator guidion monteur schreef zelfs in het rapport dat het klantdomein volledig is uitgesloten, maar toch proberen odido nog steeds de vinger naar mij te wijzen.

hoe krijgen we odido zover dat ze begrijpen dat het een veel groter probleem is?

CC: ​@Tommie van Odido ​@Cheyenne van Odido ​@Teresa van Odido 

Ik krijg via de mail gewoon geen antwoord :-) ben zelf 30 jaar netwerkbeheerder geweest, dit probleem ligt niet aan een cat 5 of 6 kabel of een reboot haha. Hele purmer is in een maand tijd voorzien van glasvezel, graven lassen en dicht pleuren zonder bescherming, dat is een chaotische klerezooi geweest. Ben er van overtuigd dat er heel veel is mis gegaan. de ouderen die een mailtje lezen of een nieuws berichtje  zullen geen probleem ondervinden en niet klagen en weten niet eens wat een upload link is, anders zouden ze nog duizenden klachten binnen hebben. Tja plan de campagne, vertel het maar.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 19 januari 2025

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 19 januari 2025

guidion monteur is net vertrokken (5 minuten bezig), kan niets doen en meldt zich bij Odido Backoffice om het probleem verder op te lossen. Hij geeft ook toe dat hij dit probleem al meerdere keren heeft gezien.

dit is zoooo super frustrerend!!!

 

 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 januari 2025
TFyre schreef:

guidion monteur is net vertrokken (5 minuten bezig), kan niets doen en meldt zich bij Odido Backoffice om het probleem verder op te lossen. Hij geeft ook toe dat hij dit probleem al meerdere keren heeft gezien.

dit is zoooo super frustrerend!!!

 

 

Hoe kom ik met die gasten in contact, mail reageren ze niet op ?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 20 januari 2025

@Dominator je moet odido bellen (0800 0092) ... ik heb eindelijk mijn service bij odido opgezegd. ik werd doorverbonden met 9 mensen en het gesprek duurde 1u30.

vele succes!!


  • is een Top Poster
  • 23 reacties
  • 21 januari 2025

@TFyre Nokia ONT hangt, maar probleem is daarmee niet opgelost. Guidion monteur geeft aan dat zij niks meer kunnen doen. Odido hoeft ook niet aan te sturen op een nieuwe monteursafspraak. Het probleem ligt tussen KPN Netwerk en Odido. Het grote vermoeden blijft dat er een probleem is in een knooppunt in het Odido netwerk dat de koppeling met KPN niet meer aankan. 

Hij gaf aan voor mij bij een andere klant in Purmerend te zijn geweest met exact dezelfde problemen. En ook daar ligt het probleem aan de glaskant.

Ik wordt tussen nu en 3 dagen gebeld door KPN Netwerk met mogelijk meer informatie. Vanuit daar weer verder.


  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 21 januari 2025
djcasl schreef:

@TFyre Nokia ONT hangt, maar probleem is daarmee niet opgelost. Guidion monteur geeft aan dat zij niks meer kunnen doen. Odido hoeft ook niet aan te sturen op een nieuwe monteursafspraak. Het probleem ligt tussen KPN Netwerk en Odido. Het grote vermoeden blijft dat er een probleem is in een knooppunt in het Odido netwerk dat de koppeling met KPN niet meer aankan. 

Hij gaf aan voor mij bij een andere klant in Purmerend te zijn geweest met exact dezelfde problemen. En ook daar ligt het probleem aan de glaskant.

Ik wordt tussen nu en 3 dagen gebeld door KPN Netwerk met mogelijk meer informatie. Vanuit daar weer verder.

Ik ben benieuwd, want KPN monteurs zeggen dat het niet aan de glasvezel ligt; dat alle waardes goed zijn.

Hier is zojuist voor de tweede keer een KPN monteur langs geweest. Die zegt vervolgens weer doodleuk dat het probleem bij Odido ligt. Als je dan zegt dat de monteur van Odido zegt dat het aan KPN ligt, gaat ie nog even buiten kijken en blijft de conclusie dat het aan Odido ligt.

IK WORD HIER STAPELGEK VAN!!!!!

Wie is hier aan het liegen? OF zou het zo zijn dat Odido en KPN eens gekwalificeerde mensen moeten sturen, die iets meer kunnen dan alleen een lijntje doormeten!?!?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 21 januari 2025
ES3 schreef:

IK WORD HIER STAPELGEK VAN!!!!!

dit is precies de reden waarom ik alle diensten bij odido heb opgezegd!! 

Ik denk dat het een provisioning-probleem is met de OLT en als Odido een andere service kunnen provisionen en vervolgens de juiste service opnieuw kunnen provisionen, zou het probleem opgelost moeten zijn. Ik heb geprobeerd dit uit te leggen aan de technische dienst via de telefoon. Ik vroeg of ze een 100mb en vervolgens 1gb service kunnen provisionen. Het antwoord: sorry, je hebt een contract van 1 jaar, je kunt niet downgraden. Hoe dom zijn ze?


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen