Skip to main content

Beste community,

Ons huis is verkocht en ik ga tijdelijk weer bij m'n ouders wonen. Mijn ouders hebben al internet, dus ik wil mijn huidige vast internet abonnement opzeggen. De enige manier om dit te doen volgens de website, is telefonisch. Alle andere nutsbedrijven (energie, warm water, verzekering) laten mij dit heel makkelijk doen via hun website, het is tenslotte 2024, maar nee, bij Odido moet je persé bellen. Een vreemde keuze, want dit maakt het duurder en omslachtiger voor beide partijen, maar dit terzijde...

Nu bel ik dus naar 0800-0092 en ik kies > vast internet > spreek m'n gegevens in > reden: opzeggen > vervolgens wordt verteld dat het gesprek opgenomen kan worden, prima > vervolgens wordt er gewoon opgehangen! Ik bel nog een keer, wordt er weer opgehangen op precies hetzelfde moment. Wat is dit? Nu kan ik dus niet opzeggen, behalve hopen dat jullie mij hier verder kunnen helpen.

6 december wordt ons huis overgedragen, dus vanaf die datum wil ik mijn vast internet abonnement opzeggen. Het eventueel vervallen van combi abonnement korting accepteer ik. Hopelijk kunt u dit hier voor mij regelen. Bij voorbaat dank. 

Hallo @BennoSchepers 

Vul alle privé velden in je community profiel in en dan kan een moderator de opzegging voor je regelen.

Indien je nog niet contractvrij bent dan zijn er enkele documenten vereist maar dat hoor je dan wel.

Hoi Waqqas, ik heb alle privé velden ingevuld, behalve track&trace en X profiel, ik neem aan dat deze niet relevant zijn. Alvast bedankt!

Sterker nog, wat Odido hier doet is tegen de wet (wet Van Dam). Of dat in jouw specifieke geval ook zo is weet ik niet want ik weet niet hoe je je abonnement hebt afgesloten. Maar ik heb mijn abonnement online afgesloten.

Aangezien je je abonnement voor internet + tv online kunt aanvragen moet je volgens de wet Van Dam ook online kunnen opzeggen. 

Zie https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/abonnement-opzeggen/

Abonnement opzeggen
U mag uw internet- of telefoonabonnement op dezelfde manier opzeggen als u het afsloot. Sloot u het abonnement bijvoorbeeld telefonisch af? Dan mag u ook telefonisch opzeggen.”

Hi @BennoSchepers, welkom op onze Community!

Daar kan ik je zeker bij helpen. Dus ter bevestiging wil je het abonnement stopzetten op 6 december? Dan zal ik het voor je in gang zetten!

Hoi Tommie,

Ja ik zeg graag mijn abonnement op per 6 december 2024.

(Ik ga een tijdje bij m'n ouders wonen. Een paar maanden later hoop ik een nieuwe woning gevonden te hebben. Mogelijk kom ik dan weer terug, maar dat kan 3 tot 7 maanden duren)

Dank voor de bevestiging @BennoSchepers, ik heb het contract per 06-12-2024 opgezegd. Je ontvangt hier nog een bevestiging van.

Als het zover is dan ontvangen we je graag weer met open armen! 

Reageer