Beste forumleden,
Ik wend mij tot jullie aangezien ik een tikkeltje moedeloos word van de problemen die ik ervaar met mijn internet sinds deze door een Guidion monteur zijn aangesloten.
Achtergrond
Op 18 Oktober zou mijn overstap middels de overstapservice geregeld worden van KPN → T-mobile. Een Guidion monteur zou tussen 16:00 en 18:00 langskomen om dit te regelen.
Die dag was er vanaf 09:00 geen internet meer, waarschijnlijk werd ik op dat moment al afgesloten door KPN.
De monteur van Guidion verscheen om 18:00 en dacht bij binnenkomst al een probleem te signaleren, hij zag namelijk op de mediaconverter maar één lampje branden en daardoor wist hij dat ook nog even langs de buurtkast moest.
Hij heeft de wificonverter aangesloten, de mediaconverter vervangen door die van T-mobile en het modem erop aangesloten.
Echter was er dus nog geen internet. De monteur zei dat hij even naar de buurtkast zou lopen en mij anoniem zou bellen zodat ik kon bevestigen of het wereldbolletje groen werd.
Hij belde na een minuut of 5 waarbij de wereldbol nog rood was. Na een hoop geknutsel werd deze zowaar groen, maar ik had nog steeds geen internet. Na nog een aantal minuten was ook dit verholpen.
Hij vroeg of ik nog vragen had, en aangezien ik die niet had zei ik van niet. Hij wenste me een fijne avond en dat was dat.
Het probleem
Ik heb vrijwel direct even alles aangesloten met de ethernet kabels, ik moest mijn pc ook even opnieuw opstarten zodat deze de verbinding vond. Toen ik er echter aan toe kwam een speedtest te doen, bleek ik slechts 5 mb/sec aan snelheid te krijgen. Zowel Wi-fi als met de kabel (op PS5, en pc).
Ik heb een abonnement van 1GB/Sec, dus dit was niet bepaald de snelheid die ik had verwacht.
Ik heb vervolgens Guidion gebeld, maar toen ik na 15 minuten iemand aan de lijn kreeg, werd mij verteld dat zij niets konden betekenen, het moest via T-mobile aangezien zij een ticket aan zouden maken.
Wel werd ik doorverbonden met T-mobile. Hier stond ik nog wat langer in de wacht maar werd ik uiteindelijk best vriendelijk geholpen. De medewerker deed een lijnmeting maar merkte op dat het nogal lang duurde. Zij zou een ticket inschieten bij de technische dienst om te zien of het probleem remote opgelost zou kunnen worden of dat er een monteur moest langskomen.
27 oktober
Ik heb gisteren maar weer even polshoogte genomen aangezien ik niet gebeld ben door de technische dienst en er ook geen verbetering is gemerkt. Toen ik iemand van de klantenservice sprak werd mij echter gezegd dat er iemand is gaan kijken naar de verbinding in de wijkkast maar dat dat er allemaal goed uitzag. En blijkbaar zonder dit terug te koppelen op mij, ging men er vanuit dat ik wel weer zou bellen als er nog steeds problemen waren.
Ik word er een beetje moedeloos van. De problemen zijn niet weg, maar ik baal een beetje van de communicatie en er is ook nog geen oplossing in zicht.
P.S. Zowel de monteur van Guidion als iedereen die ik gesproken heb waren erg vriendelijk. Ik wijt de problemen dan ook niet aan een specifiek iemand, maar wil graag gewoon dat het opgelost word.