Skip to main content

problemen ps5, bij online gamen klapt de wifi eruit

  • 26 June 2024
  • 24 reacties
  • 202 Bekeken

Elke keer als we online willen gamen klapt de wifi eruit. Heel vreemd, met Delta nooit problemen gehad. Sinds kort Odido, maar tot nu toe erg irritant. Wat kunnen jullie hiermee? Lees veel problemen wb de ps5. De ps5 is bekabeld aangesloten! Gr m

24 reacties

Reputatie 3

Hoezo ‘klapt de wifi eruit’, als de PS5 bedraad is aangesloten?

Wat merk je dan aan de wifi? Is er wel signaal maar weinig bandbreedte?

Ja zeg het maar. Ik moet de router/modem weer opnieuw opstarten om de wifi weer te laten doen...

Reputatie 3

Ja zeg het maar. Ik moet de router/modem weer opnieuw opstarten om de wifi weer te laten doen...

Daarmee is de vraag nog niet beantwoord: bestaat er nog wel een wifi-signaal maar is er te weinig bandbreedte of is ook het signaal er niet meer?

 

Dan is er geen signaal meer.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Fct1983 

Is je PlayStation aangesloten via een switch bijvoorbeeld? Kan je dan de PlayStation eens rechtstreeks op de router aansluiten?

Allebei al geprobeerd, maakt helaas niets uit.

Reputatie 7
Badge +15

@Fct1983 

Wat heb je allemaal bekabeld aangesloten op de router? Met enkel een PlayStation rechtstreeks bekabeld op de router valt ook de WiFi uit?

Kan je de router eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

Er zit een switch achter en paar tv's. Rechtstreeks op de router hetzelfde probleem. Fabrieksreset heeft ook niet geholpen...

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Fct1983, ik help je graag direct verder! Ervaar je op dat moment dan ook dat je bekabeld internet het niet meer doet of is het echt alleen de Wifi? Ook ben ik benieuwd of je al een andere kabel getest hebt. Groetjes, Ishana

Hey Ishana,

De playstation bekabeld valt uit. We hebben 3 zyxel versterkers, wifi valt compleet weg. versterkers + router in de meterkast gaan uit. Ik moet alles opnieuw opstarten. Heb al meerdere kabels geprobeerd. Met Delta jaren geen problemen gehad... ligt het aan de Zyxel spullen? 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Fct1983, goed dat je dit aangeeft! Zie je op zulke momenten dan ook verandering in de lampjes op het modem? Daarnaast wil ik je vragen twee moment met datum en tijdstip te noteren dat je dit ervaart. Dan kunnen wij dit laten onderzoeken! Groetjes, Ishana

Laatste 2x dat het gebeurd is:

29 juni 21.39 verbinding verbroken
28 juni 21.41 verbinding verbroken

Hierna geen Ark meer gespeeld. 

Op 1 of andere manier kan de verbinding dit (ark) niet aan. 

We spelen nu een paar andere online spellen bv fortnight, world of thanks en hier gaat het beeld regelmatig een paar sec op zwart. Iets klopt er niet met de verbinding. 

Reputatie 7
Badge +14

Hey Ishana,

De playstation bekabeld valt uit. We hebben 3 zyxel versterkers, wifi valt compleet weg. versterkers + router in de meterkast gaan uit. Ik moet alles opnieuw opstarten. Heb al meerdere kabels geprobeerd. Met Delta jaren geen problemen gehad... ligt het aan de Zyxel spullen? 

3 zyxel WAP's kunnen niet een goede mesh maken met de zyxel router.  2 is het maximum. 

Ja en dan achter het huis geen wifi hebben... of op zolder. De decos van Delta deden het perfect. Ik heb het idee dat zyxel de zwakke schakel is. 

Zojuist met Ark weer alles eruit. 5 juli 13.24. 

Reputatie 7
Badge +14

3 waps als.mesh met de zyxel gaat niet. Of staat de wifi van de Zyxel uit en heb je 3 Deco's in AP modus staan?

Hey Eric, 

 

Sinds gisteren de 3e zyxel eraf gehaald. 

Maakt geen verschil, klapt er zo weer uit. 

De monteur gaf trouwens aan dat 3 geen probleem zou zijn, zodoende er 1 bij gehaald. 

Een 3e wifipunt zal inderdaad voor verstoring zorgen @Fct1983. Het lijkt erop dat je ergens een stoorzender hebt zitten. Als je alles loskoppelt en alleen je PS bedraad aangesloten hebt (ook al je apparatuur op wifi uit), valt hij dan nog steeds weg?

 

Check ook de bekabeling van het ONT en FTU. Kan zijn dat er iets los zit of vies is.  

Vanochtend vroeg eruit gegaan. Alleen de ps5 bedraad verbonden aan de modem. Voor de rest alles uitgeschakeld. Helaas geen verandering, wat mij opvalt is de downloadsnelheid en uploadsnelheid van de ps5: 92.9 download en upl 79,7.. terwijl ik een abonnement van 2000 heb. Iets gaat er hier fout. Ik geef het nogmaals aan met Delta nooit gezeur gehad. Altijd een snelle verbinding gehad! 

Reputatie 7
Badge +15

@Fct1983 

Heeft de PlayStation een 1000 Mbps LAN poort? Indien ja probeer dan eens een andere internetkabel en zit er nog een switch oid tussen?

Kan je speedtest.net openen op je PS en daar een speedtest doen @Fct1983? Dit doe je door speedtest.net (link) te versturen via berichten (naar random iemand) en dan kan je op de link klikken. Voer dan een speedtest uit.

Kabel is rechtstreeks verbonden met de ps5. Nieuwe test nu download 911.7 en upload 20.8. Wel blijft Ark voor problemen zorgen. Ik moet de boel resetten om alles weer goed te krijgen... af en toe gaat het beeld bij andere spellen  op zwart voor een sec of 2. Snap er niets van. Met Delta nooit problemen gehad. Ik denk dat het met de Zyxel spullen te maken heeft. 

Reputatie 7
Badge +9

Heb je via PSN getest of via speedtest.net @Fct1983? Zie het bericht van @TM33.

Als je verder nog problemen ondervindt, zou je eens een pingtest willen uitvoeren op een laptop/desktop bedraad?   

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 IP-adres

 

Goedemorgen,

Via de ps5 getest, snelheid is nu aardig goed dat is het probleem niet, lijkt het. Het vreemde is dat hij met Ark alle wifi eruit gooit en bij andere spellen het beeld 2 sec op zwart gaat, ene keer vaker dan de andere keer. Wanneer komt de update van de zyxel uit? Misschien dat dat het probleem oplost??

Reageer