Skip to main content

Vorige week kreeg ik geen verbinding met een specifiek internetadres (lab.civicrm.org). via mijn Wifi. Ik kreeg wel verbinding via mijn mobiele internet. Ik heb het probleem gemeld bij civicrm.org, die hebben het laten onderzoeken. Daaruit bleek volgens hun dienstverleners dat het een probleem bij mijn ISP (T-Mobile dus) zou zijn, en ze waarschuwden al wel dat het onzinnige antwoord vermoedelijk zou gaan worden: reset je router……

Ik heb inmiddels weer verbinding maar deel graag het resultaat van een mtr op mijn laptop:

xxxx@xxxxxxxx:~$ mtr --report-wide --show-ips --aslookup lab.civicrm.org
Start: Fri Feb 12 08:58:55 2021
HOST: xxxxxxxxxxxxxxxx Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. AS??? home (192.168.1.1) 0.0% 10 2.7 6.0 2.7 33.3 9.6
2. AS50266 1-0-145-85.ftth.glasoperator.nl (85.145.0.1) 10.0% 10 7.1 6.4 5.7 7.6 0.5
3. AS??? 10.10.10.205 80.0% 10 6.2 6.4 6.2 6.6 0.0
4. AS??? 10.10.10.197 90.0% 10 6.3 6.3 6.3 6.3 0.0
5. AS174 be1273.rcr22.ams05.atlas.cogentco.com (130.117.14.173) 90.0% 10 9.9 9.9 9.9 9.9 0.0
6. AS1273 195.89.101.53 90.0% 10 6.7 6.7 6.7 6.7 0.0
7. AS174 be1273.rcr22.ams05.atlas.cogentco.com (130.117.14.173) 90.0% 10 6.9 6.9 6.9 6.9 0.0
8. AS174 be3499.ccr41.ams03.atlas.cogentco.com (154.54.60.21) 90.0% 10 7.2 7.2 7.2 7.2 0.0
9. AS174 be12194.ccr41.lon13.atlas.cogentco.com (154.54.56.93) 90.0% 10 101.5 101.5 101.5 101.5 0.0
10. AS174 be2317.ccr41.jfk02.atlas.cogentco.com (154.54.30.185) 90.0% 10 110.4 110.4 110.4 110.4 0.0
11. AS174 be2889.ccr21.cle04.atlas.cogentco.com (154.54.47.49) 90.0% 10 102.3 102.3 102.3 102.3 0.0
12. AS174 be2717.ccr41.ord01.atlas.cogentco.com (154.54.6.221) 30.0% 10 118.1 115.9 100.7 120.0 6.7
13. AS174 be2831.ccr21.mci01.atlas.cogentco.com (154.54.42.165) 70.0% 10 118.5 120.0 118.5 123.0 2.5
14. AS??? ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
15. AS??? ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
16. AS??? ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0
17. AS174 be2670.ccr21.pdx01.atlas.cogentco.com (154.54.42.150) 90.0% 10 161.2 161.2 161.2 161.2 0.0
18. AS??? ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0

 

Hi @ErikHommel Als het gaat om één specifieke website dan zal een modem reset inderdaad niet zoveel helpen. :slight_smile: Bedankt voor het delen van de trace, het lijkt al direct mis te gaan op “ons” netwerk. Ik zie in je bericht dat je inmiddels weer verbinding hebt, bedoel je daarmee ook weer met je vaste verbinding? Als het zich al weer opgelost heeft dan kunnen we op het moment verder niets doen maar mocht het zich weer voordoen laat het dan zeker weten, dan gaan we er op dat moment mee aan de slag!


Inderdaad ook weer met de vaste verbinding. Ik wilde vooral de trace met jullie delen, wellicht hebben jullie daar wat aan. Mocht het weer gebeuren dan gil ik gelijk :-)


Reageer