Hallo,
Sinds vanavond ervaar ik ernstige problemen met mijn internetverbinding via de Zyxel T56. Het begon in de avond met uitval van de wifi, maar inmiddels werkt vooral het bedrade internet niet goed meer. Hier zijn de details van het probleem:
-
De lampjes op de Zyxel T56 knipperen soms terwijl ze eigenlijk continu zouden moeten branden. Soms vallen ze zelfs helemaal uit.
-
Mijn internetsnelheid is drastisch gedaald. Ik heb een 1 Gbps-abonnement en haalde normaal rond de 900 Mbps. Nu haal ik slechts 90 Mbps en dat alleen als het internet even werkt.
-
Het probleem begon met wifi, maar nu heeft vooral het bekabelde internet last van wegvallen.
Wat ik al heb geprobeerd:
✔️ Modem herstarten (stroom eraf en weer aan)
✔️ Alle kabels gecontroleerd en opnieuw aangesloten
✔️ Speedtest uitgevoerd (zeer lage snelheid)
✔️ Gecheckt of er een storing is (geen storing gemeld door Odido)
✔️ Odido-stappenplan doorlopen (geen oplossing)
Wat ik nog niet heb kunnen doen:
🚫 Contact opnemen met Odido, want ze zijn pas maandag bereikbaar.
EDIT: Het bedrade internet via de LAN-kabel valt nu om de paar minuten weg. Ik heb de kabel ook in een andere LAN-poort geprobeerd, maar dat lost het probleem niet op.
Mijn vermoeden is dat mijn Zyxel T56 defect is. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er nog extra stappen die ik kan proberen? En is het mogelijk om alvast een vervangend modem aan te vragen via dit forum?
Alvast bedankt!