Problemen met glasvezel, net nieuw maar werkt zeer onstabiel

  • 13 November 2023
  • 100 reacties
  • 1847 Bekeken

Reputatie 1

Sinds 11 oktober is er glasvezel bij ons geïnstalleerd. De installatie ging prima, maar sinds we helemaal over zijn van de asdl naar de glasvezel is elke avond ons internet instabiel. Nu al meerdere keren over gebeld, maar geen gehoor. Eerst zou er een monteur komen. Niets vernomen, toen weer gebeld, monteur komt niet want de lijn is in orde…. aldus Odido, Even aangekeken, nogmaals gebeld vorige week woensdag en er zou een dag later contact opgenomen worden door de technische dienst, weer niets vernomen. Nu 1 maand instabiel internet en geen oplossing. Elke namiddag / avond is er storing. het lijkt er zeer sterk op dat het glasvezel netwerk de bevraging niet aankan. Speedtests geven aan dat er veel jitter is, ook via de kabel, meestal dan boven de 100 en vaak crashed het testen van de upload op deze momenten, soms ook de download.

iI vind het erg irritant dat het erop lijkt dat Odido de zaak niet serieus neemt. Ik heb nu de rekening gehad voor iets wat maar half werkt en dan ook nog voor een week langer? (4 oktober ipv 11 oktober)

Ik heb sinds woensdag een oude eigen modem neergezet om te kijken of dat verschil maakt, maar helaas. 

Als iemand ideeën heeft wat hier speelt?

Als dit zo doorgaat wil ik gewoon van het contract af, dan maar naar een andere aanbieder, echt jammer, zeer slechte service, bij t-mobile was de service altijd prima…

paar voorbeelden van de verbindingsstoringen:
 

storing speedtest tijdens instabiel internet glasvezel
 
uploadsnelheid kan niet gemeten worden
 


Ik heb trouwens een verbinding van 400Mbit. Dit is ook zo​ in de ochtend, dan haalt de verbinding meestal wel rond de 370 à 380Mbit. Maar elke namiddag en avond dus bovenstaande problemen.​​​​​​

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @dsweetje, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je een eigen modem hebt aangesloten. Zou je ons modem willen aansluiten en je verbinding opnieuw willen testen? Het liefst bedraad en volgens onze norm, dan kan ik het voor je onderzoeken. Alvast bedankt! 

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Bekijk origineel

100 reacties

Reputatie 1

@Tommie van Odido Nee die is niet meer teruggekomen.

Ik hoorde gisteren van vrienden in de buurt (die hebben kpn), dat ze daar wel onaangekondigd een ONT hebben vervangen. Hoefden niets te tekenen.

Persoonlijk vind ik dat vreemd. Onaangekondigd iets vervangen. Zou ik niet zomaar laten doen.

Reputatie 7
Badge +9

Ja dat is inderdaad vreemd @dsweetje! Ik kan jammer genoeg niet in hun systeem kijken. Ik wacht nog steeds op antwoord van de desbetreffende collega. Anders ga ik het maandag bij een ander neerleggen. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido, is er reeds nieuws, het duurt wel heel lang…..

Vanmiddag ging het weer plat:

https://www.speedtest.net/result/15877145672
 

Daarna ging ook het lampje van het internet rood branden op de modem en heb ik alles in huis gereset.

Het was erg onstabiel vanmiddag.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, ik heb nog niks gehoord van de desbetreffende persoon. Wel hebben we afgelopen vrijdag een nieuwe agent gelanceerd. Zou je de Zyxel een fabrieksreset willen geven en eigen apparatuur willen loskoppelen en een bekabelde test uit willen voeren met de standaard instellingen? Ben erg benieuwd of er verschil is. Ook heb ik je op de lijst gezet voor de nieuwe firmware, de B10. Hopelijk zal dit al wonderen verrichten. Ik blijf wachten op een response. Zodra ik reactie heb zal ik het doorgeven!

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Cheyenne van Odido Ik heb de modem gereset en het meeste standaard laten staan, alleen de wifi uitgezet

Hoe kan ik zien welke firmware we nu hebben?

Er was net weer storing. Misschien kunnen jullie zien wat er mis gaat?

Reputatie 1

 

Beide via de kabel

Reputatie 1

Het lijkt nu nog slechter dan voor de reset

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, thanks voor het testen. We gaan het vandaag nog terugkoppelen aan KPN NetwerkNL. Hopelijk kunnen zij het nu eindelijk gaan oplossen!

Reputatie 1

@Tommie van Odido Vandaag de gehele dag baggerslecht internet. Een soort lichtknopje dat constant aan en uit gaat.

Reputatie 7
Badge +9

Thanks voor de update @dsweetje. We hebben het uitgezet! Hopelijk krijgen we snel antwoord terug.

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van Odido@Cheyenne van Odido@Ishana van Odido@Teresa van Odido Er staat een afspraak gepland voor morgen met KPN. Vanuit jullie voor zover ik begrijp. Echter hebben ze het over een koperleiding? Ik hoop wel dat ze voor glasvezel komen? Anders snap ik het niet.

Graag spoedig antwoord.

Reputatie 2

Ik heb Odido internet nu opgezegd en wij gaan naar KPN. Ik ben benieuwd of de problemen van het trage internet van Odidio in de avonduren dan opgelost zijn. Hetzelfde probleem als @dsweetje . Mijn vermoede is namelijk dat het niet komt door je ONT, modem/router of KPN netwerk. Maar door het netwerk van Odido zelf.

Ik laat het wel weten.

Reputatie 7
Badge +9

Daar tga ik wel vanuit @dsweetje! Kan je mij een update geven als ze langs geweest zijn? 

Reputatie 1

@Tommie van Odido KPN is dus langs geweest en heeft de pique (het uiteinde) van de glasvezelkabel schoongemaakt (deze was niet 100% schoon) en de ONT vervangen. Bij de huidige ONT kreeg ik de opmerking dat die een heel oud type is, waarvan bekend is dat deze problemen geeft. Ook zei de medewerkster van KPN dat dit type eigenlijk niet meer uitgegeven wordt.

De KPN medewerkster zei ook dat zei de huidige ONT niet bereiken kon. Heeft het mij laten zien.

Na vervanging waren alle ONT bereikbaarheid metingen groen.

Ze hebben de oude ONT van deze keer en de vorige die Guidion had achtergelaten meegenomen.

Er zit nu een ONT op van het merk Nokia.

Ik houd vandaag nog even in de gaten, maar de verbinding lijkt nu stabiel. Direct op het moment na de vervanging was de verbinding gelijk beter. De KPN medewerkster kreeg gelijk gejuig en applaus vanuit onze woonkamer.

Jammer dat Guidion dit niet wist/gedaan heeft vorige keer.

Ik laat morgen weten hoe vandaag gelopen is, maar het lijkt of het nu opgelost is.

Als jullie vast kunnen nadenken over een compensatie voor de verstoringen dan zou dat fijn zijn.

 

Groeten Dennis

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, dat is goed nieuws. Hopelijk is het nu stabiel! Ik zie graag een update over de stabiliteit. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido 

T/m  vandaag is het internet stabiel gebleven. Het is af en toe ietsje lager qua snelheid in de avond (rond de 300Mbit) maar de down en upload blijven stabiel.

Ik denk dat ik bij deze kan zeggen dat het probleem voor nu is opgelost.

Reputatie 7
Badge +16

@dsweetje Bedankt voor je update en terugkoppeling! We gaan duimen dat dit zo blijft.

Reputatie 1

@Jason van Odido @Tommie van Odido 

Ik hoop het ook. Zouden jullie nog kunnen kijken naar een compensatie voor alle maanden van problemen?

@Tommie van Odido jij had aangegeven dat je dit zou doen nadat het probleem opgelost was. Wat wil je voorstellen?

 

Reputatie 6
Badge +2

@dsweetje Tot nu toe lijkt het goed te gaan, dat is mooi! 😀

Ik wil de vergoeding met alle liefde regelen, maar ik weet niet wat er verder is afgesproken. Op dit moment is @Tommie van Odido niet aanwezig, maar ik heb hem hier een bericht over gestuurd. Ik weet zeker dat hij dit oppakt wanneer hij er weer is! Alvast super bedankt voor je geduld. 

Mocht ik in de tussentijd iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta paraat. 

Reputatie 1

@Teresa van Odido 
Weet jij wanneer @Tommie van Odido  weer terug is?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dsweetje, excuus, door ziekte ben ik een paar dagen weggeweest.

Ik ben echt ontzettend blij dat het eindelijk opgelost is! Help me herinneren vanaf welke datum je dit bij ons hebt aangekaart, dan kijk ik wat ik in mijn systeem kan vinden en dan zal ik de gehele periode de kosten van Internet voor je vergoeden. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido 

Volgens mij heb ik het telefonisch al gemeld in de eerste weken na aanvang contract. Ik denk ergens in de laatste 2 weken van oktober. Begin november ben toen dit topic gestart, omdat via de telefoon toen geen oplossing bood. Volgens de persoon aan de andere kant van de lijn was de verbinding in orde.

Ik zie dat ik in ieder geval, na de 2de keer bellen iets per mail heb teruggekregen op 8 november 2023.

Maar de lijn heeft dus vanaf aanvang contract in oktober nooit goed gewerkt, iig niet in de avonden en het weekend.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @dsweetje, dank je wel voor het laten weten! Ik zie inderdaad de datum 19 oktober terug in het systeem. De periode van 19-10 t/m 25-2 vergoed ik dan ook voor je. Omdat de verbinding voor de helft werkte, krijg je dan ook de helft van de abonnementskosten van deze periode terug. Dit is een bedrag van €54,16. Je ontvangt hier zo ook nog een bevestiging van per e-mail! 

Reputatie 1

@Demi van Odido @Tommie van Odido Dank jullie wel voor het regelen. Ik zag in de app dat het in gang gezet is. Ik hoop dat jullie iets aan dit topic hebben, zodat jullie ook sneller andere klanten kunnen helpen met dezelfde problemen.

Bedankt voor jullie moeite en uitzoekwerk. Het was een lange tocht met opstakels, maar uiteindelijk met positief resultaat.

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat was het zeker @dsweetje, gelukkig is het uiteindelijk toch opgelost. Dit soort problemen zijn gewoon erg lastig om op te lossen en er moet heel veel gebeuren om uiteindelijk alle poppen aan het dansen te krijgen jammer genoeg.

Als er verder nog iets is wat ik voor je kan doen, laat het gerust weten! 

Reageer