Problemen met glasvezel, net nieuw maar werkt zeer onstabiel

  • 13 November 2023
  • 100 reacties
  • 1854 Bekeken


Toon eerste reactie

100 reacties

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Verbinding ischt weer baggerslecht.

Ik kan zeggen dat de ONT vervanging de verbinding ietsje stabieler gemaakt heeft, maar nog regelmatig dit soort problemen :-(

Ik denk dat KPN Netwerk echt naar de aansluiting op de wijkcentrale moet kijken, of de capaciteit moet verhogen van het netwerk, of ligt dat bij jullie?

Heel vaak halen we hier sowieso regelmatig minder dan 300Mbit, en oo zijn max 380 (400MBit lijn)

Please los het probleem nu eens op, ik vind het belachelijk om telkens opnieuw speedtests te moeten doen.

Reputatie 1

Bekijk mijn resultaat van de Speedtest! Hoe snel is jouw internetverbinding? https://www.speedtest.net/my-result/a/9854632746

Reputatie 1

Toen ik nog tweak had was het sneller. Maar ik vind de speedtest via de site wat kort.

https://www.speedtest.net/result/15783047675

 

Ik heb vandaag pas echt mijn verbinding kunnen testen op de PC. Ik ga van een 1gb router vanuit mijn werkruimte naar binnen in de meterkast waar de modem staat. Verbonden via nog geen 5 meter cat6a.
 

Had cyberpunk even van mijn pc gehaald om deze als test even opnieuw te installeren. Ik moet dat eigenlijk even 3 keer achter elkaar doen met verschillende games.

 

Ik haalde snelheden van 117mb per seconde. Maar er was wel even een goede paar minuten helemaal niks. Denk alleen dat dit aan steam lag want de rest van het internet werkte prima.

Ik ga het zeker nog even in de gaten houden.

Mijn speedtests bij TWEAK waren echter wel beter. MAar ik durf te wedden dat dit puur de techniek/methode is. TWEAK was direct aangesloten zonder PON op de modem. 

Net zoals ik ooit had met KPN mijn eerste 1gb verbinding. Dat was ook altijd sneller.

Maar zolang de echte praktische zaken goed zijn, maakt die speedtest me niet zoveel uit.

Reputatie 1

Weet verder niet hoe handig je bent maar ik heb een ook een raspberry pi 4 waar ik dit op geinstalleerd had.

 

Weet niet of alles nu ook nog lekker werkt. Misschien interessant. Zo kan je over een langere periode automatisch speedtesten doen zonder dat je dat zelf steeds hoeft te doen.

 

https://github.com/henrywhitaker3/Speedtest-Tracker

Reputatie 1

Heb je dat GPON kastje al eens op de lanpoort van de router gezet een ingelogd? Je kunt dan een complete reset doen, als je kastje verder gewoon goed geregistreerd staat kan dat geen kwaad denk ik.

Reputatie 1

Laatste bericht en dan ben ik er weer klaar mee voor vanavond.

Starfield download met 50mb/s 

Jedi Survivor download met 115mb/s 

 

Steam is geen goede indicatie voor het testen van de maximale snelheden. Maar het geeft wel aan dat ik wellicht met een marge van een paar mb/s net zo snel download als bij TWEAK.

Dat moet dan natuurlijk ook wel zo blijven :P

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dsweetje, bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb het doorgezet naar mijn collega, hij zal het doorzetten naar KPN NetwerkNL. Hopelijk kunnen zij de oorzaak vinden en dit nu eindelijk oplossen. 

Reputatie 1

Het is echt zo onstabiel, de hele tijd uitval. Enals het dan “goed” gaat is het nooit een hele stabiele lijn in de probleem avonden.

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van Odido 

Ik vind eigenlijk dat wij meer dan genoeg geduld hebben gehad. En ik verwacht nu op zeer korte termijn een oplossing. Ik ga ondertussen ook alvast kijken naar andere providers, want eigenlijk hebben we de hoop hier opgegeven dat het nog goed gaat komen.

Reputatie 6
Badge +2

@dsweetje Ik vermoed dat @Tommie van Odido zelf een lijntje heeft uitstaan om dit voor je op te lossen! Op dit moment is hij niet aanwezig, maar ik weet zeker dat hij dit gelijk oppakt wanneer hij er weer is (vermoedelijk a.s. maandag). 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Alles ligt er weer uit, 100% wifi verbinding. 0% internet connectie. Is nu alweer een kwartier zo. Zucht….

Reputatie 7
Badge +9

Dat is ook niet zo gek @dsweetje. Je hebt wifi uitgeschakeld op het modem. Heb je hier een reden voor?  

Reputatie 1

@Tommie van Odido Ik weet niet wat je suggereert, maar de wifi hier is prima. Ik gebruik 3 hotspots die werken 100%. Interne netwerktests zijn helemaal goed. De storingen zijn alleen op de glasvezellijn die praktisch elke avond er grotendeels uit ligt.

Het zou fijn zijn als je dat serieus nam. Ik ben al meerdere van deze storingen tegengekomen om dit forum en helaas zie ik dat iedereen die hetzelfde had met jullie service gestopt is. Ik hoop dat dit een uitzondering wordt.

 

Reputatie 7
Badge +9

Je hebt wifi uitgeschakeld op het modem @dsweetje. Heb je dit gedaan voor je wifipunten? Ik raad je aan om wifi weer aan te zetten. Daarnaast ondersteund het Zyxel modem maar twee extra accespoints. Zyxel ondersteund een maximum van drie accespoints, het modem is daar één van. Ook als je Wifi uitschakeld op het modem. Ik gok dat de verstoring daarvandaan komt. 

Reputatie 1

Beste @Tommie van Odido je snapt hopelijk dat dit echt onzin is wat je nu zegt. Ik heb eigen access points met utp6 kabel verbonden naar de modem.

Dit werkt de gehele dag goed totaan de avond.

Vanaf 17.00-19.00 tot ongeveer 22.00-23.00 is elke dag storing ook via de vaste kabelverbinding. Bewijzen zitten er inmiddels genoeg in dit forum item. Ik wil gewoon dat dit opgelost wordt. Jullie zouden ook heel simpel zelf de verbinding een aantal avonden achter elkaar op stabieliteit kunnen testen. En dan niet 1 ping maar gewoon even een volledige meting tussen 19 en 23 uur.

 

 

Reputatie 1

het is vooral de upload snelheid die drastisch daalt op vele momenten.

 

 

maar soms ook alles

 

 

ter info: ik ben nu de enige die op ons netwerk bezig is en test en ik ben met vaste utp kabel verbonden.

 

Reputatie 1

 

 

Reputatie 1

@Jason van Odido@Tommie van Odido@Cheyenne van Odido@Ishana van Odido@Teresa van Odido 

Gaat er nu nog iets hiermee gebeuren of hebben jullie het ook opgegeven?

 

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van Odido@Cheyenne van Odido@Ishana van Odido@Teresa van Odido 

We hebben nu al vanaf het begin van het contract elke avond internet problemen. Nu ook weer, iedereen zit nu maar op mijn mobiele hotspot, want de vaste lijn is weer zo onstabiel als maar kan.

Ik had begin van de avond ook dat een betaling van een bestelling niet lukte doordat de verbinding weer plat ging. Het is echt geen doen, het vliegt alle kanten op. Ene seconde laat een webpagina, dan plots stopt het helemaal bij 90% laden, dan is het een paar minuten extreem traag, dan weer even snel, dan weer een paar minuten helemaal geen verbinding. Etc. Etc.

Ik begrijp uit vele forums online en bij het programma kassa dat dit veel voorkomt. Ik snap alleen niet dat het zo lang duurt. Dat de “schuld” constant bij de klant gezocht wordt. Alsof jullie de klanten niet serieus nemen.

Ik zou concrete stappen van jullie willen horen die jullie ondernemen. Graag met bewijzen.

Is er iemand op “hoger” niveau die ik over dit probleem spreken?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, ik heb het een paar dagen geleden intern voor je doorgezet. Echter heb ik nog geen antwoord van die collega. Ik heb het nu naar een andere collega doorgezet, hopelijk kan hij dit nogmaals doorzetten. Excuses voor de vertraging. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido Is er al wat nieuws?

Reputatie 1

@Tommie van Odido@Jason van Odido@Cheyenne van Odido@Ishana van Odido@Teresa van Odido 
Ik kreeg van de kids te horen dat er gisteren iemand voor de deur stond om alweer de ONT te vervangen. Ik heb hier echter geen berichten of afspraken van kunnen vinden.

Weten jullie hier iets vanaf? Het was ook iemand in KPN kleding, niet Guidion.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dsweetje, nee dat kan ik niet terug zien in mijn systeem. Dit kan door de Back Office geïnitieerd zijn. Ik heb navraag gedaan bij de desbetreffende persoon die hier verantwoordelijk voor is. Zodra ik antwoord heb zal ik het je laten weten!

Heeft de monteur van KPN NetwerkNL het ONT vervangen uiteindelijk?

Reageer