Skip to main content

Sinds 11 oktober is er glasvezel bij ons geïnstalleerd. De installatie ging prima, maar sinds we helemaal over zijn van de asdl naar de glasvezel is elke avond ons internet instabiel. Nu al meerdere keren over gebeld, maar geen gehoor. Eerst zou er een monteur komen. Niets vernomen, toen weer gebeld, monteur komt niet want de lijn is in orde…. aldus Odido, Even aangekeken, nogmaals gebeld vorige week woensdag en er zou een dag later contact opgenomen worden door de technische dienst, weer niets vernomen. Nu 1 maand instabiel internet en geen oplossing. Elke namiddag / avond is er storing. het lijkt er zeer sterk op dat het glasvezel netwerk de bevraging niet aankan. Speedtests geven aan dat er veel jitter is, ook via de kabel, meestal dan boven de 100 en vaak crashed het testen van de upload op deze momenten, soms ook de download.

iI vind het erg irritant dat het erop lijkt dat Odido de zaak niet serieus neemt. Ik heb nu de rekening gehad voor iets wat maar half werkt en dan ook nog voor een week langer? (4 oktober ipv 11 oktober)

Ik heb sinds woensdag een oude eigen modem neergezet om te kijken of dat verschil maakt, maar helaas. 

Als iemand ideeën heeft wat hier speelt?

Als dit zo doorgaat wil ik gewoon van het contract af, dan maar naar een andere aanbieder, echt jammer, zeer slechte service, bij t-mobile was de service altijd prima…

paar voorbeelden van de verbindingsstoringen:
 

storing speedtest tijdens instabiel internet glasvezel
 
uploadsnelheid kan niet gemeten worden
 


Ik heb trouwens een verbinding van 400Mbit. Dit is ook zo​ in de ochtend, dan haalt de verbinding meestal wel rond de 370 à 380Mbit. Maar elke namiddag en avond dus bovenstaande problemen.​​​​​​

Daar is geen nummer van of lopend ticket. Er zijn meerdere klanten op het WBA-netwerk die dit ervaren en heb alles samen gebundeld en doorgezet naar de desbetreffende collega die hier over gaat. Zodra ik hier een terugkoppeling van heb zal ik het je laten weten @dsweetje


@Tommie van Odido@Jason van Odido 

Even voor de registratie, net om 19.10:

 


Thanks voor de update @dsweetje! Ik krijg zojuist een e-mail dat het doorgezet is en zal worden besproken met ons aanspreekpunt van KPN NetwerkNL. 


P

@Tommie van Odido Please los dit snel op.


@dsweetje Dank! @Tommie van Odido zal je op de hoogte houden, dit zal na het weekend zijn. Dank voor je geduld!


Het is weer raak vandaag. Slechte tot geen verbinding. Wifi en netwerk draait 100% haal makkelijk 500 tot 1000Mbps  van pc naar pc, het is echt het internet dat dood is. Ik verwacht morgen wel een oplossing. Minimaal een belofte voor een oplossing of alternatief en iets van compensatie. Het geduld begint erg op te raken.

 


Hi @dsweetje, zoals ik eerder al heb aangegeven is dit niet iets wat we snel kunnen oplossen. Op 07-12 is het doorgezet met de rest van de klanten op het WBA-netwerk, ik heb sinds dien geen update meer gehad. Uiteraard zal ik de kosten voor je vergoeden sinds het probleem bij ons bekend is tot dat het verholpen is. Het dient wel eerst opgelost te zijn want dan heb ik een vaste periode om te vergoeden.


Hoi @Tommie van Odido, ik begrijp van jullie dat het een lastig probleem is, maar is al we duidelijk wat precies het probleem is?
Het begint trouwens nu alweer….
 

 

Ik hoop dat jullie snel weten hoe en wanneer het opgelost gaat worden.

 

Dennis


Het lijkt op een probleem te zijn aan de kant van WBA, KPN NetwerkNL. Wat het precies is durf ik niet te zeggen @dsweetje


@Tommie van Odido@Jason van Odido@Cheyenne van Odido 
 

Is er al nieuws?

 

 


Hey @dsweetje, ik heb nog geen nieuwe update. Het ligt bij onze Back Office en onze contactpersoon vanhet WBA-netwerk is ook ingelicht. Dit kan wat langer duren dan normaal omdat het niet via de reguliere weg verloopt. Hopelijk hebben we snel meer informatie hierover. 


Ik hoop dat jullie snel een oplossing bieden. Het zou fijn zijn als jullie er dik bovenop zitten..


Hoi @dsweetje, dit zullen we zeker doen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana


Beste @Jason van Odido@Tommie van Odido@Ishana van Odido@Cheyenne van Odido,

 

Is er al nieuws? Het is nog elke dag drama. :-(


Hey @dsweetje, mijn collega heeft het issue bij onze Back Office neergelegd om het te onderzoeken met KPN NetwerkNL. Op dit moment heb ik nog geen update maar de navraag is gedaan. Hopelijk hebben we snel meer nieuws hierover. Ik ben zelf met kerstvakantie na vandaag. Ik heb mijn team ingelicht over het issue en ze weten bij wie ze navraag kunnen doen voor de update. Ik hoop oprecht dat we hier snel een oplossing voor hebben. Ik wil je alvast een hele fijne kerst wensen en een gelukkig nieuwjaar!🎅


Hey @dsweetje, daar ben ik alweer. KPN NetwerkNL wil het niet oppakken omdat het ONT niet vervangen is. We hebben zojuist een nieuw ONT opgestuurd en Guidion hiervoor aangestuurd. Zou je een terugkoppeling willen geven of dit geholpen heeft ja of nee? Zo niet, dan geef ik het direct door en dan zetten we het direct door naar KPN NetwerkNL. 


@Tommie van Odido@Jason van Odido@Cheyenne van Odido@Ishana van Odido 
Ten eerste beste wensen voor dit nieuwe jaar!
Wij waren een weekje weg, echter is er geen post ontvangen met een pakketje met een nieuwe ONT.
Neemt Guidion die zelf mee? De afspraak met Guidion staat wel, voor volgende week woensdag.

Mochten jullie nog iets moeten opsturen, dan graag voor die tijd.

De storingen zijn overigens nog steeds.


Hey @dsweetje, jij ook de allerbeste wensen!

Op 29 december is het verzoek opgestuurd naar onze logistiek. Door de feestdagen is er een kleine vertraging opgelopen. Ik ga er vanuit dat het ONT deze week opgestuurd word. Dan heb je hem meestal binnen drie werkdagen binnen. 


@Jason van Odido@Tommie van Odido@Cheyenne van Odido@Ishana van Odido 

Ik hoop echt dat die ONT iets gaat oplossen.

Dit is geen doen:

https://www.speedtest.net/my-result/a/9813161970

 


Dat hopen wij ook @dsweetje! Hopelijk ontvang je hem snel.

 


 


Helaas nog steeds onstabiel internet in de avonduren. Die ONT heeft niet geholpen.😐


@Tommie van Odido 

Ik zal weer wat desktop / kabel metingen uitvoeren en dan opsturen.


@dsweetje Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik had gehoopt dat de nieuwe ONT de oplossing zou zijn. Ik wacht jouw metingen af en dan zet ik het direct door naar mijn collega’s van de technische dienst. Zij zullen dan gelijk KPN Netwerk NL aansturen. 


Ik heb niet heel veel tijd gehad om te testen, maar bijvoorbeeld nu hapert het heel erg:

 

https://www.speedtest.net/my-result/a/9853858527

 

https://www.speedtest.net/my-result/a/9854028218


Reageer