Skip to main content

Goedemorgen,
 
Sinds ik bij T-Mobile zit heb ik last van problemen met mijn VPN verbinding van werk(Alliander). De VPN verbinding werkt grotendeels wel maar een paar dingen werken niet. Het gaat om Outlook die niet verbinding kan maken met de servers, quick assist die niet werkt en waarschijnlijk nog andere dingen die ik nog niet uitgeprobeerd heb. Ik heb mijn VPN nodig om bepaalde items te kunnen uploaden naar Alliander servers. Hiervoor woonde ik bij mijn ouders en zij hadden Ziggo waar alles wel gewoon werkte.
 
Met IT hulp van Alliander heb ik gekeken naar de instellingen van de router. Wij hebben een directe verbinding proberen te maken via DMZ dit zou ten alle tijden alles moeten laten werken als er niks in de router geblokkeerd zou zijn, de DMZ gaf niet het gewenste resultaat.
 
De vraag van mijn IT hulp was of er standaard poorten dicht staan in de Zyxel router. Als het goed is in de IPv6 of IPv4 kant.

 

Hallo @bvos3107 

Ipv6 wordt in elk geval niet gebruikt, misschien is er iemand anders die wat meer kan vertellen over poorten.


Hi @bvos3107, er zijn inderdaad een aantal poorten gereserveerd voor onze eigen diensten. De poorten 135 t/m 139 en 445 op UDP en TCP zijn geblokkeerd (dit is eigenlijk bij de meeste providers zo vanwege de veiligheid), poort 5060 is gereserveerd voor onze eigen VoIP dienst en ook poort 8080 is gereserveerd. Kan je IT-afdeling hier wat mee? :slight_smile:


Goedemiddag,

 

De volledige IT afdeling heeft het probleem ondertussen gezien en ik ben zelfs van laptop gewisseld omdat mijn account verdween door het lange offline zijn van de servers. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat meerder T-mobile gebruikers van Liander problemen hebben met de VPN thuis. Het enige wat IT en ik nog als optie zien is een andere router proberen, dit komt omdat mijn schoonouders ook T-mobile hebben en een ander soort router hebben. Momenteel staat er een Zyxel T-50, is dit een verouderde router? 

Ik hoor graag wat er mogelijk is.


Hallo @bvos3107 

De Zyxel VMG8825-T50 is het nieuwste modem van T-mobile die sinds mei 2019 wordt geleverd. Daarvoor had je een huawei en daarvoor de Draytek.

Indien je geen gebruik maakt van telefonie is het vervangen van de modem door een eigen router met VLAN ondersteuning misschien een optie of een eigen router achter de T-mobile modem aansluiten?


Hi @bvos3107. Oef, wat rot dat dit zo'n gedoe met zich meebrengt! Geen zorgen, we gaan samen kijken of we toch tot een oplossing kunnen komen. Fijn dat de IT afdeling van jouw werk al zoveel heeft kunnen uitzoeken. Je geeft aan graag een ander modem te willen, omdat het daar wel op zou werken. Ik zoek dit graag voor je uit! Ik heb wel nog één vraag. Je geeft namelijk ook aan dat jouw ouders ook T-Mobile Thuis klant zijn, maar dan met een ander modem. Werkt jouw VPN verbinding bij hen wel? En kun je mij vertellen welk modem zij hebben? Dit kan inderdaad zoals @Waqqas al aan gaf, het Draytec, Huawei of Zyxel model zijn. Ik hoor het graag!


Goedemorgen @MelisaTMT, Ik zit momenteel bij mijn schoonouders en het werkt nu weer. Zij hebben een Huawei modem staan. Werkt deze ook met het 1GB internet? Wij hebben namelijk een abonnement voor 1GB internet thuis en ik kan mij voorstellen dat een oudere modem dit niet aan zou kunnen.

Ik hoor graag van je!


Hallo @bvos3107 

Ja hoor, hij werkt zeker met 1000 Mbit en de Draytek ook.

Let er wel op dat de Huawei is gekoppeld aan het abonnement van je schoonouders dus bij een eventuele opzegging moeten zijn de Huawei terug hebben om op te sturen.


Goed om te weten. Dan zou ik graag willen weten wat nu de vervolg stappen kunnen zijn!:)


@bvos3107

Lees wel even het berichtje opnieuw, ik had het bewerkt op hetzelfde moment dat jij reageerde.


Ik ga die modem ook niet meenemen, zo meteen hebben zij ineens problemen met onze modem.  Het lijkt mij verstandiger dat er een oude Huawei word opgestuurd en wij onze modem dan weer terug sturen.


Hoi @bvos3107, top dat de IT-specialisten het probleem nu in kaart hebben gebracht. Dat is vakkundig uitzoekwerk van hun kant! 😄👍

Wat bedoel je precies met “Het lijkt mij verstandiger dat er een oude Huawei word opgestuurd en wij onze modem dan weer terug sturen.”? Zoals ik nu kan zien, heb je momenteel nog steeds een Zyxel modem. Of doel je op het Huawei modem van je schoonouders? Laat me weten hoe ik je kan helpen, dan doe ik dat met alle liefde! 


Het modem dat wij hebben gekregen staat hier nog ingeplugd. De modem van mijn schoonouders staat ook nog bij hun thuis. Ik zou graag willen weten of wij ook zo'n modem kunnen krijgen.


@bvos3107 Aah ik begrijp je nu helemaal! Wij leveren echter geen Huawei modems meer uit. Kan ik je nog op een andere manier helpen? Jouw VPN werkte wel volledig bij je schoonouders op het netwerk? Het klinkt meer alsof er een obstructie zit in de netwerkinstellingen of configuratie van het modem, dan een fout in de firmware of iets dergelijks.


Hallo , ik heb sinds kort een internet thuis abbo T-mobile , met de router Zyxel t50.

Wie kan mij vertellen hoe en welke VPN aanbieder ik hiervoor nemen kan

 

Gr.  Dick Perlot


Hi @Dickydick0, het is volgens de huisregels niet toegestaan om dubbel te posten. Ik heb zojuist gereageerd in het andere topic, laten we daar verder gaan! :slight_smile:  


Reageer