Goedemiddag,
Zoals beschreven in het onderwerp, heb ik ook problemen met de VPN connectie.
Op meerdere topics gelezen dat een andere modem mogelijk zou helpen.
Ikzelf heb ook een Zyxel T-50 modem en zou graag hiervoor een oplossing willen hebben.
Hi
Dit is zeker niet handig met al het thuiswerken .
Laten we hopen dat we het bij jou wel werkend kunnen krijgen.
Weet je toevallig wat voor VPN settings er worden gebruikt?
- ipsec l2tp / IPSec ssl
- welke poort er wordt gebruikt
- Welke client
De cliënt is ‘Cisco Anyconnect’. de overige vragen heb ik geen antwoord op. Hoe kom ik dat te weten? Is er nog bruikbare informatie te gebruiken uit deze topic? Aangezien hier het probleem wel is opgelost. Wij maken namelijk gebruik van dezelfde VPN verbinding.
Hoi
Het is van belang om te weten welke poort je gebruikt, zo kunnen we checken of het geen ‘dichte’ poort is die gereserveerd is voor onze verbindingen. De poorten 135 t/m 139 en 445 op UDP en TCP zijn geblokkeerd (dit is eigenlijk bij de meeste providers zo vanwege de veiligheid), poort 5060 is gereserveerd voor onze eigen VoIP dienst en ook poort 8080 is gereserveerd.
Je kunt erachter komen welke poort gebruikt wordt door in te loggen op het modem. Gebruik onderstaande methode om hierop in te loggen:
1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.
Laat alsjeblieft weten wat de andere twee antwoorden op de vraag van topper
In het topic waar je naar verwijst, is de oplossing van het gebruiken van een Huawei niet toepasselijk. We leveren geen Huawei modems meer en het probleem verschilt per gebruiker. Het kan aan de configuratie van de VPN-instellingen liggen, aan de modeminstellingen, aan het modem zelf, aan eventuele neven-netwerken en nog meer. Geen zorgen, we komen er ongetwijfeld uit!
Cisco AnyConnect VPN Client - Retirement Notification
Cisco AnyConnect Secure Mobility Client Administrator Guide, Release 4.0
Hieronder eventueel de poorten welke, veelal op de VPN server, open gezet moeten zijn.
The Cisco Anyconnect VPN client uses the following ports for functionality. Without all these ports open, the client will appear to connect for a few seconds then disconnect.
Protocol Cisco AnyConnect Client Port TLS (SSL) TCP 443 SSL Redirection TCP 80 DTLS UDP 443 IPsec/IKEv2 UDP 500, UDP 4500
Waar moet ik dat precies vinden in het hoofdscherm?
Hi
Heb je zelf nog iets aan instellingen aangepast nadat het modem is geïnstalleerd?
Zonder verder informatie over het type VPN wordt het gokken wat het kan zijn. Je zou nog kunnen proberen om;
- Contoleren of UPnP aanstaat (hamburger menu rechts bovenin → netwerkinstellingen → Thuisnetwerk → UPnP).
- PPTP ALG uitzetten (hamburger menu rechts bovenin → netwerkinstellingen → NAT → ALG)
- IPSec ALG uitzetten (hamburger menu rechts bovenin → netwerkinstellingen → NAT → ALG).
Probeer het allemaal 1 voor 1 en zet weer aan als het niet werkt.
Hoi
Nee ik heb niks aangepast aan de instellingen, alleen het wachtwoord gewijzigd.
Ik zal die 3 opties proberen, en hier weer terugkoppelen.
Hoi
Heeft jammer genoeg niet geholpen, ik krijg namelijk de volgende foutmelding.
Hoi
je gaf het volgende aan:
In Cisco AnyConnect kwam ik namelijk het volgende tegen :
Hoi
Heeft jammer genoeg niet geholpen, ik krijg namelijk de volgende foutmelding.
Goedemorgen
De oplossing is om de onjuiste binding vanuit IIS Manager te verwijderen. Open IIS Manager, navigeer naar de Standaardwebsite > dan Sitebindingen in het rechtermenu openen. Verwijder vervolgens de ongeldige binding.
Je kunt ISS Manager openen door de volgende stappen te doorlopen:
Windows 10
Start de Bureablad-app Beheer van Internet Information Services (IIS): klik op het Start Menu (het Windows icoontje), en hierin typ je in: Internet Information Services, waarbij de programmanaam al gedurende het typen verschijnt.
Je kunt ook inetmgr.exe
invoeren in het zoekbox van het startmenu, of voer C:\Windows\System32\inetsrv\InetMgr.exe
uit in een CMD.exe-venster.
→ Hopelijk lost dit de foutmelding op!
*Toevoeging: als het goed is, kun je via bovenstaande hotfix ook de binding met poort 137 verwijderen. Zou je dat eens willen proberen?
Goedemorgen
Alliander kan in dit geval het beste een andere poort hanteren, want anders blijft je connectie moeizaam. Wij kunnen niet op afstand de connectie met jouw VPN aanpassen, dat ligt bij de VPN host zelf. Je kunt ook altijd nog vragen aan je werkgever of IIS erop gezet kan worden, dan kun je gelijk de hotfix toepassen. Is dit mogelijk? Laat het me weten, ik wil je dolgraag verder helpen, maar zonder een poortaanpassing wordt dat lastig.
Als ik hem goed begrijp lukt het wel om de VPN te verbinden maar kijkend naar je screenshot niet om te verbinden met een applicatie?
Dat is inderdaad erg vreemd, maar zoals
Je hebt in je Cisco AnyConnect screenshot sommige zaken zwart gemaakt, wat heel slm is . Bij port 137 staat interface “public”. Staat er bij de andere regels een andere interface beschreven.
Je hebt in je Cisco AnyConnect screenshot sommige zaken zwart gemaakt, wat heel slm is . Bij port 137 staat interface “public”. Staat er bij de andere regels een andere interface beschreven.
Dat is een hele goede vraag, ik stel hem direct aan onze expert!
Update: de specifieke engineer/expert is met vakantie. Ik stuur direct een e-mail uit om het alsnog te achterhalen! Het antwoord blijf ik jullie nog eventjes schuldig. Sorry!
Je hebt in je Cisco AnyConnect screenshot sommige zaken zwart gemaakt, wat heel slm is . Bij port 137 staat interface “public”. Staat er bij de andere regels een andere interface beschreven.
Thnx!
Kan je eens de output het commando route print in de command promt (Windows toest + R → CMD) posten. En een screenshot van het tabbald route details in de anyconnect client.
Side note:
Het nadeel met een VPN is dat je het op verschillende manieren kan inrichten. Zonder bepaalde informatie is onmogelijk om het probleem te vinden, zeker gezien de VPN wel werkt maar de applictie niet wilt werken.
Misschien kan Alliander IT eens contact zoeken met T-Mobile. Zodat ze samen kunnen kijken en testen. Lijkt een specifiek probleem in de combi T-Mobile/Zyxel modem en Alliander VPN/Applicatie. Anders had het forum vol gestaan in deze tijden dat er problemen zijn met VPN met het Zyxel modem
Goedemiddag all! Ik heb van onze engineer een antwoord met betrekking tot poort 137 op de Zyxel: deze poort is niet meer geblokkeerd, voorheen was dit wel zo, maar Zyxel heeft dit zelf bevestigd.
Gezien het wel lukt om de VPN op te zetten maar dat dan een applicatie niet werkt, wordt het lastig om te zeggen waar het probleem zit zonder dit zelf te kunnen testen.
Het nadeel met een VPN is dat je niet weet hoe het verkeer wordt gestuurd door de laptop/PC. Dat is afhankelijk van de VPN setup. Je kan al het verkeer over de VPN sturen (zoals de TMNL VPN doet) of alleen gedeeltelijk.
Aldus de engineer; precies wat
Bijgevoegd ook de screenshots.
de overige 124 heb ik geen screenshot van jammer genoeg zoals boven staat aangegeven.
Er wordt vanuit de Helpdesk aangegeven dat het mogelijk aan de Firewall van de modem zou kunnen liggen.Kan hier ook naar gekeken worden?
Mogelijke oplossing zou zijn of instellingen in de modem of firewall router (fortigate).
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.