Tijdens het spelen van EA FC25 op mijn PS5 valt vaak ineens de verbinding weg waardoor de wedstrijd wordt gestopt en verloren. Dit probleem speelt al vanaf het begin van mijn abonnement en heb nieuwe kabels getrokken en de PS5 is vervangen door een nieuwe.
Ik heb al eerder telefonisch contact gehad met de klantenservice maar is niet opgelost.
Als laatste hoop trek ik hier aan de bel want het is behoorlijk frustrerend.
Ik speel via een bedraad netwerk rechtstreeks vanaf het modem in de PS5. Kabel betreft een cat 6 kabel en is niet langer dan 10 meter.
Ik speel eigenlijk altijd coöp. seizoenen met een vriend. Hij heeft glasvezel van KPN en ik van Odido. Zijn ms liggen altijd 5 seconden lager en fluctueren niet. Bij mij fluctueert de ms vrijwel constant.
De download snelheid die ik op de PS5 meet ligt altijd tussen de 880mb en 920 mb.
De upload snelheid komt eigenlijk nooit boven 100 mb.
Ik hoop graag een oplossing te krijgen!
Hallo
Heb je ook al eens gekeken of de verbinding ook wegvalt wanneer je online aan het gamen bent net een andere game?
Verbind je PlayStation ook eens met een mobiele hotspot bijvoorbeeld, valt de verbinding dan ook weg?
De download snelheid die ik op de PS5 meet ligt altijd tussen de 880mb en 920 mb.
De upload snelheid komt eigenlijk nooit boven 100 mb.
- Wat voor abonnement heb je? Gezien de downloadsnelheid gok ik gigabit glasvezel, maar kan je dat bevestigen?
- Kan je een screenshotje toevoegen, van een speedtest, of wat context over exact hoe je dat test?
Want via bedraad netwerk naar een glasvezel aansluiting, en dan niet meer dan 100mbit/s upload halen is een teken dat er iets technisch fout zit. Een 880mbit/s is nog in de marge van “ongeveer de snelheid, maar met wat overhead”, maar minder dan 100mbit/s is categorie “hier werkt iets niet naar behoren”, vooral als dezelfde netwerkkabel wel 880mbit/s de andere kant op kan (en dus niet een kabelbreuk in de kabel zelf is.)
Ik heb indd een 1 gigabit glasvezel abonnement.
Via normale speedtest (wifi) is de verbinding super goed.
Ik speel alleen FC25 online dus heb geen ervaring met andere games online.
Ik heb screenshot van ps5 verbinding en speedtest wifi bijgevoegd.
Ah, dan durf ik geen conclusies te trekken, want ik heb geen idee hoe de playstation dat meet, vooral omdat een “normale” speedtest wel goed lijkt te gaan.
Ah, dan durf ik geen conclusies te trekken, want ik heb geen idee hoe de playstation dat meet, vooral omdat een “normale” speedtest wel goed lijkt te gaan.
Dank in ieder geval voor de moeite. Het valt niet mee om hier de juiste hulp voor te krijgen.
Hi
Webbrowser openen op de PS5 is nogal omslachtig, je dient www.speedtest.net in een bericht naar iemand te sturen, dan kan je via je bericht de website openen en de test starten.
Hoi
Hierbij de uitslag van de speedtest op mijn ps5.
Kunnen jullie de verbinding naar en vanaf mijn toegangspunt doormeten?
Dat ziet er al een stuk beter uit
Op andere diensten valt de verbinding niet weg. Laatste 3 avonden is de verbinding niet meer weg gevallen. Daarvoor structureel meerdere keren per avond.
Als aan jullie kant er alles goed uitziet
Dat klinkt in ieder geval goed
Ok, kan je mij uitleggen hoe ik dit moet doen
Zeker
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.