Skip to main content

Ik kan Odido's contract nu al drie maanden niet weigeren Telefoonnummer: XXXX. Vertel me de status van het contract: is het gesloten of niet gesloten? contracteren via een bot verspilt alleen maar mijn tijd en geld
Vanwege het verdomd uitstekende dubbele authenticatiesysteem kan ik ook niet in de Odido-applicatie en de website komen, alleen maar omdat je belooft de code binnen een paar seconden te verzenden, maar ik wacht al een paar dagen, en er komt niets op mijn telefoon.
Bedankt voor uw aandacht

 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Hoi Oleksand, van harte welkom op de Community! Wat bedoel je precies met dat je je contract al 3 maanden niet kan weigeren? Ik heb direct met je meegekeken en je abonnement voor het nummer **86 is sinds 4 juni opgezegd. Houd er wel rekening mee dat er nog een bedrag open staat van € 27,01. Je kan deze betaling als volgt handmatig doen:

  • Odido
  • NL03 COBA 0733 9597 17
  • € 27,01
  • Kenmerk: 1.21881160

Ging het om een ander abonnement/06-nummer? Laat het me dan weten. Dan duik ik er graag voor je in! 


Bedankt voor de bemoedigende informatie!
Vertel mij alstublieft, als ik deze 27,01 euro aan schulden betaal, dan is mijn contract al volledig gesloten en bestaat het niet???
Of heb je iets anders nodig?
Ik denk erover om simpelweg niet voor het contract te betalen, zodat het met geweld kan worden verbroken, zoals ze in de brief zeggen, maar dit is tegen mijn principes.
Schrijf mij een plan om het contract te weigeren en Odido niets verschuldigd te zijn
Bedankt voor uw antwoord en uw tijd


Hoi @Oleksand ,

Dreigen met geweld is niet zoals we hier met elkaar omgaan!


@eric @Marciano van Odido 

Excuses, ik bedoelde natuurlijk geen geweld. Sorry voor mijn slechte Nederlands, vooral na het werk. Ik bedoelde dat er misschien een optie is om gewoon te wachten tot mijn nummer geblokkeerd is wegens niet-betaling. Maar ik denk dat dit de beste optie is is om te betalen.
Nogmaals sorry, ik heb er nooit aan gedacht iemand te bedreigen.

Ik wacht nog steeds op je antwoord
Alvast bedankt


Als je op 4 juni hebt opgezegt,  dan wordt het nummer per 4 juli daadwerkelijk uit de lucht gehaald. Je kan dat controleren door even met een andere telefoon naar je oude nummer te bellen. Dan moet je horen "het door u gekozen nummer is niet in gebruik'  o.i.d.

 


@eric

  Dat wil zeggen, als het nummer onder deze voorwaarden niet wordt gebruikt, is de laatste betaling letterlijk op 27.01 en is het contract en de kwestie met Odido volledig gesloten?


Ik weet dat niet,  je praat hier met klanten zoals ik en moderators die je herkend aan "van Odido" achter hun naam.


Hoi Oleksand, je hebt op 4 juni de opzegging aangevraagd en deze is inderdaad per 4 juli afgesloten. De factuur die nog open staat is voor de periode 1 t/m 30 juni. Met jouw abonnement betaal je namelijk altijd (1 maand) achteraf. Wat is precies de reden dat je niet zou willen betalen? Ik raad aan om de betaling wel te doen, anders blijf je herinneringen ontvangen en komen er wellicht zelfs extra kosten bij. Dit zou ik erg zonde vinden.


Hoi @Marciano van Odido 

Zal dit de laatste betaling zijn?
Over het algemeen wil ik gewoon betalen en vergeten. Na het incident maak ik me zorgen dat toen ik naar het kantoor van Odido ging, ze me vertelden dat ik mijn abonnement had opgezegd, maar uiteindelijk moest ik nog eens 3 maanden en langer betalen. Uiteindelijk heb ik het zelf moeten opzeggen. Hoewel het de eerste keer niet lukte

Alvast bedankt


Hi Oleksand, dat klinkt niet fijn - ik heb gezocht, maar ik kan helemaal geen log vinden van een eerdere opzegging terugvinden, dus ik ben bang dat die niet goed is doorgekomen. Geen zorgen, het abonnement is nu wel deactive, dus het abonnement is nu wel correct opgezegd. Dit zal je laatste betaling zijn inderdaad. Let wel op: zoals ik zei is deze factuur voor de periode van 1 t/m 30 juni. De kans is groot dat je deze maand nog de eindfactuur ontvangt voor de periode 1 t/m 4 juli (einde abonnement). Mocht dit bedrag worden afgeschreven, laat het me dan weten. Dan vergoed ik deze laatste kosten. Dit bedrag zal laag zijn, omdat het maar voor die laatste 4 dagen is, maar die ontneem ik je graag! 😊


Hi Oleksand, dat klinkt niet fijn - ik heb gezocht, maar ik kan helemaal geen log vinden van een eerdere opzegging terugvinden, dus ik ben bang dat die niet goed is doorgekomen. Geen zorgen, het abonnement is nu wel deactive, dus het abonnement is nu wel correct opgezegd. Dit zal je laatste betaling zijn inderdaad. Let wel op: zoals ik zei is deze factuur voor de periode van 1 t/m 30 juni. De kans is groot dat je deze maand nog de eindfactuur ontvangt voor de periode 1 t/m 4 juli (einde abonnement). Mocht dit bedrag worden afgeschreven, laat het me dan weten. Dan vergoed ik deze laatste kosten. Dit bedrag zal laag zijn, omdat het maar voor die laatste 4 dagen is, maar die ontneem ik je graag! 😊

 

@Marciano van Odido Hartelijk dank voor uw steun, antwoorden en tijd. Het is een genoegen om zaken met u te doen!


@Oleksand Namens mijn collega Marciano: geen dank en graag gedaan! Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten - we zitten voor je klaar! Voor nu alvast een heel fijn weekend gewenst! 😄


Hallo hier al 2 weken geen internet zit volgens jullie in een wijk spitter maar wordt  niks aan gedaan wat jullie kunnen niet inde kast zeg maar waar de kast staat met 10 minuten heb ik hem open 


@Pharwin van Odido @Marciano van Odido 

Ik ga nog steeds door met hetzelfde onderwerp van betalen. Blijkbaar kan ik niet zonder problemen:
Ik opende de mail om naar de brief te gaan over de schuld die op 31 juli was ontvangen. Ik heb het aangegeven bedrag zoals gewoonlijk betaald volgens de instructies in de brief. Maar als antwoord heeft Odido geen betalingsbevestiging per post gestuurd. ook als er geen Odido-applicatie is, kan ik de link in de brief openen. Ik heb de link in deze brief geopend en daar is je betalingsverzoek verlopen. Ik begrijp niet wat dit betekent.
Ik heb nog tijd om te betalen, ik heb betaald, maar waar is het resultaat? Ik voeg een foto toe als bewijs

 


@caddy026 Goed dat je via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je weer kan genieten van het internet!

Ik ben direct het systeem ingedoken en het lijkt er inderdaad op dat ik geen contact krijg met het modem. Wil je deze en het ONT (kleine witte/zwarte kastje in de meterkast) eens een herstart geven? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Mocht dit niet voor verbetering zorgen, wil je mij dan vertellen wat de lampjes op het modem en ONT doen (aan/uit/knipperen)? Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de kleur. Laat je het mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

@Oleksand Ik wil je graag helpen, maar ik ben zelf niet van de afdeling Mobiel. Ik weet zeker dat @Pharwin van Odido of @Marciano van Odido je verder zullen helpen!


Goedemorgen 

Stekkers er uit  gehad geen verbetering 

Power lamp brand groen 

Pon lamp knippert groen 

Los uit 

Lan groen 

Op modem internet teken rood 

 


@Oleksand Ik heb gelijk met je meegekeken en wat goed is om te weten is dat je bij ons achteraf betaald, omdat je een oud-Tele2 abonnement hebt. De factuur die openstaat, is de factuur van juli en gaat over de maand juni. Er is daarop gefactureerd voor de periode 01/06/24 t/m 30/06/24. Deze dient nog betaald te worden. In je account zie ik dat je inderdaad op 2 augustus een betaling handmatig naar ons hebt overgemaakt, maar deze is verwerkt met de factuur van juni, omdat deze ook nog openstond in je account. Zoals mijn collega Marciano al aangaf, zul je deze maand nog één factuur van ons krijgen voor de periode 1 t/m 4 juli (einde abonnement). Mocht dit bedrag worden afgeschreven, laat het dan weten. Dan vergoeden wij die factuur voor je! 


@Oleksand Ik heb gelijk met je meegekeken en wat goed is om te weten is dat je bij ons achteraf betaald, omdat je een oud-Tele2 abonnement hebt. De factuur die openstaat, is de factuur van juli en gaat over de maand juni. Er is daarop gefactureerd voor de periode 01/06/24 t/m 30/06/24. Deze dient nog betaald te worden. In je account zie ik dat je inderdaad op 2 augustus een betaling handmatig naar ons hebt overgemaakt, maar deze is verwerkt met de factuur van juni, omdat deze ook nog openstond in je account. Zoals mijn collega Marciano al aangaf, zul je deze maand nog één factuur van ons krijgen voor de periode 1 t/m 4 juli (einde abonnement). Mocht dit bedrag worden afgeschreven, laat het dan weten. Dan vergoeden wij die factuur voor je! 

Hoi @Pharwin van Odido 

Sorry, ik begreep niet helemaal wat je zei...
Kunt u mij vertellen wat ik op dit moment nog meer moet betalen en wat er is gebeurd met de betaling die op 2 augustus is verzonden?


@Oleksand De betaling wat je op 2 augustus naar ons had overgemaakt, is verwerkt met de openstaande factuur van de maand juni. De factuur van juli staat nu open in je account en dient nog betaald te worden. Verder zul je alleen nog 1 factuur ontvangen voor de periode 1 juli t/m 4 juli (einde abonnement), maar die zullen we voor je vergoeden! Als je een reactie kunt geven in dit topic wanneer de factuur van deze maand voor je klaarstaat, gaan we voor je aan de slag. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 


@Oleksand De betaling wat je op 2 augustus naar ons had overgemaakt, is verwerkt met de openstaande factuur van de maand juni. De factuur van juli staat nu open in je account en dient nog betaald te worden. Verder zul je alleen nog 1 factuur ontvangen voor de periode 1 juli t/m 4 juli (einde abonnement), maar die zullen we voor je vergoeden! Als je een reactie kunt geven in dit topic wanneer de factuur van deze maand voor je klaarstaat, gaan we voor je aan de slag. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Nou, voor zover ik het begrijp is dit dat de factuur voor juni betaald is. Het blijkt dat ik nog geen schulden heb. En ik moet nog even wachten op de factuur voor juli, laat het je weten, en dan sluit ik de zaak helemaal af contract met Odido.
Klopt alles?


Hoi Oleksand, klopt helemaal! 😊


Goedemorgen 

Stekkers er uit  gehad geen verbetering 

Power lamp brand groen 

Pon lamp knippert groen 

Los uit 

Lan groen 

Op modem internet teken rood 

 

@Teresa van Odido Wil jij hier nog naar kijken? 😄


@caddy026 Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik ben meteen nog een keer het systeem ingedoken om een meting te doen en zie inderdaad dat het nog niet goed gaat. Ik zie gelukkig dat er inmiddels een ticket i aangemaakt naar onze technische dienst. Zij gaan dit verder voor je onderzoeken en oplossen.

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 


Goedeavond 

Ik wil graag weten hoe lang het gaat duren ik zit al 2 weken zonder internet wordt ik niet vrolijk van kan wel gaan mopperen of over slapen maar dat helpt ook niet 


Hallo @caddy026 wel zo fijn als je zo snel mogelijk weer internet kunt hebben. Excuses voor het ongemak! Zoals mijn collega aangaf, is het inmiddels al doorgezet naar de afdeling die hierover gaat. Indien nodig, sturen zij de netwerkbeheerder aan. Vooralsnog kunnen we dit niet inzien, ik hoop dat het zo snel mogelijk wordt opgelost! 


Reageer