Skip to main content

Vandaag problemen met slechte verbinding Internet. Download is al niet al te best, upload is bijna 0. Ik was eerst T-mobile klant, nu dus Odido geworden… Het was erg moeilijk om support te krijgen: op de website lukte inloggen niet: ik moest na opgeven email adres mijn telefoon nummer invoeren en dat bleek onbekend. Toen forgot password optie geprobeerd en blijkt mijn email adres onbekend te zijn. Dan maar via de chatbot geprobeerd, daar moest ik ineens inloggen op de website, lukte dus ook niet. De pagina die mij een telefoon nummer moest tonen opende op mijn mobiel niet, die gaf een 404 melding. Dan maar de Odido app geinstalleerd, wat bleek: ook daar was mijn telefoon nummer onbekend, en kwam ik ook al niet verder.

Uiteindelijk via google toch het telefoon nummer bemachtigd, maar dit is dus super frustrerend. Bij een storing wil je toch snel de dienst kunnen bereiken?

Uiteindelijk dus een technicus gesproken (echt 20 minuten later...). Die heeft op afstand wel de modem kunnen resetten, maar beaamde dat er een probleem was en dat er een monteur gestuurd gaat worden. Op de storingen site van Odido dus helemaal niets van te zien, ook een uur later niet.   

Overigens nu via 4g hotspot op de laptop geprobeerd en blijkt het inloggen met mijn email adres en oude wachtwoord wel te werken op de community site van odido.  Maar met dat account kan ik dus nog steeds niet inloggen op de odido.nl site… Het is dus allemaal niet erg stabiel en een betrouwbare indruk heeft het zeker niet. 

Hoi @allardwp 

1. Als er een individuele verstoring is, dan wordt dat niet op de website geplaatst. 
  2. De user accounts van de community zijn op geen enkele manier gelinkt met de My-odido login. Voor de MY portal is ook 2FA noodzakelijk, wat voor de community niet hoeft.

dank voor de toelichting. Maar als “onwetende” gebruiker hoef ik toch niets te weten over 2FA, My portal en My Odido login…

Op de inlog pagina staat “Goed om te weten: er verandert niks aan je abonnement. En inloggen doe je gewoon met dezelfde gegevens. Wel zo makkelijk.”

Dat klopt dus gewoon niet.

Hey @allardwp, welkom op onze Community!

Goed om te horen dat je uiteindelijk toch contact met ons hebt gekregen. Je kunt ook altijd hier terecht als je ergens mee zit. Zo hebben we meerdere kanalen waar we onze klanten kunnen helpen. Neem bijvoorbeeld een kijkje in dit topic:  

Even een update:  “ineens” werkt sinds vrijdagavond alles weer normaal.  Dus van dinsdagavond t/m vrijdagavond heeft de storing geduurd. Gedurende de storing had ik een downloadsnelheid van 30 mbs (had >900 moeten zijn) en een upload van 0.01 mbs. Dus ik had nog wel internet en kon ook wel wat navigeren maar heel langzaam en beperkt.

Voor de zekerheid heb ik nog even gebeld met support om nou te weten wat er aan de hand is geweest.  Er is helemaal niets over bekend.  Ik ben ook niet gebeld dat het opgelost is. 

Ik blijf dus bij mijn standpunt dat het geen stabiele en betrouwbare indruk maakt. 

@allardwp Dank je wel voor je update! Ik ben blij om te lezen, dat alles weer naar behoren werkt. Ik had je graag verteld waar de instabiliteit vandaan kwam, maar dit is achteraf erg lastig te verklaren. 

Reageer