Ik hoop dat alles goed met u gaat. Ik neem contact op omdat ik regelmatig problemen ondervind met mijn internetverbinding tijdens het online gamen. De verbinding valt vaak weg, en daarnaast ervaar ik aanzienlijk packet loss, wat de speelervaring flink verstoort.
Op dit moment maak ik gebruik van het T-56 modem dat ik via uw bedrijf heb ontvangen. Uit mijn eigen onderzoek en ervaringen van andere gebruikers blijkt dat dit type modem niet altijd optimaal presteert. Daarom wil ik graag informeren of het mogelijk is om mijn huidige modem te laten vervangen door een nieuwer model dat deze problemen kan verhelpen.
Ik waardeer uw hulp en zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele verbinding. Kan je een aantal testen voor mij uitvoeren en ervaar je dit de hele dag door of op specifieke uren? Alvast bedankt!
Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Pingtest
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.
Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
Ping 8.8.8.8
Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
Dat geeft niks @Ghiyath! Wanneer heb je vooral last van de problemen en gaat het dan om een bekabelde verbinding of via wifi? Ik zie op dit moment geen apparaten bedraad aangesloten op het modem.
De meeste internetproblemen treden ’s avonds op. Mijn verbinding is bekabeld en ik gebruik ook een extra modem omdat de originele router op de eerste verdieping staat en mijn computer op de tweede verdieping. Daarom gebruik ik een extra router.
Heb je de patchkabel tussen het ONT en modem al eens vervangen @Ghiyath. Heb je toevallig Smart apparaten in huis die voor een verstoring kunnen zorgen?
Hoi @Ghiyath, goed om te weten! Heb je misschien een extra kabel hiervoor en zou je het dan willen testen? Ik hoor graag of dit voor verbetering zorgt! Groetjes, Ishana
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.