Skip to main content

Geachte klantenservice,

Ik hoop dat alles goed met u gaat. Ik neem contact op omdat ik regelmatig problemen ondervind met mijn internetverbinding tijdens het online gamen. De verbinding valt vaak weg, en daarnaast ervaar ik aanzienlijk packet loss, wat de speelervaring flink verstoort.

Op dit moment maak ik gebruik van het T-56 modem dat ik via uw bedrijf heb ontvangen. Uit mijn eigen onderzoek en ervaringen van andere gebruikers blijkt dat dit type modem niet altijd optimaal presteert. Daarom wil ik graag informeren of het mogelijk is om mijn huidige modem te laten vervangen door een nieuwer model dat deze problemen kan verhelpen.

Ik waardeer uw hulp en zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Hi @Ghiyath, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele verbinding. Kan je een aantal testen voor mij uitvoeren en ervaar je dit de hele dag door of op specifieke uren? Alvast bedankt!

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 IP-adres

 


Hi @Tommie van Odido 

Hartelijk dank voor uw eerdere reactie en de duidelijke instructies. Ik heb de speedtest en de pingtest uitgevoerd zoals gevraagd. De screenshots van de resultaten heb ik bijgevoegd.

Wat betreft de verbindingsproblemen: deze doen zich eigenlijk de hele dag door voor, zonder een specifiek moment waarop de verbinding stabieler is. Echter, vooral in de avond ervaar ik vaker onderbrekingen en packet loss, wat de situatie nog lastiger maakt. Overdag is de verbinding soms wat beter, maar het probleem blijft aanwezig.

Momenteel gebruik ik een T-56 modem en mijn apparaat is aangesloten op een 1 Gbit/s LAN-poort.

Ik hoop dat deze informatie helpt om de oorzaak van het probleem te achterhalen. Alvast bedankt voor uw hulp en ik kijk uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,
 

 


De tracert ziet er goed uit, de pingtest zie je wel uitschietes, vandaar de verhoging op de Max. dit noemen we Jitter @Ghiyath. Is de test uitgevoerd op een moment waar je het meest last hebt hiervan? Ik ontvang ook nog graag een bekabelde speedtest zoals gevraagd in mijn vorige bericht. Zou je die nog willen/kunnen aanleveren?  


Ik weet niet precies wat Jitter betekent, maar tijdens het spelen van online games zoals FIFA of Rocket League is een stabiele internetverbinding soms echt nodig. De test die ik heb gedeeld, is op verschillende tijdstippen uitgevoerd. Gisteren was het echter heel slecht, met onderbrekingen van 1 uur ’s nachts tot 5 uur ’s ochtends terwijl ik FIFA 25 aan het spelen was. Hier is de afbeelding van de snelheidstest die je hebt gevraagd. Sorry dat ik het eerder ben vergeten te delen.
hier van website : 
 

 

en hier van de app 

 

Moet ik de test opnieuw uitvoeren tijdens het spelen wanneer ik problemen ervaar, bijvoorbeeld?

 

 

 

 


Een test tijdens het spelen is inderdaad handig @Ghiyath, merk je dat de upload snelheid altijd ongeveer gehalveerd is van de download of is dit toevallig? 


Hi @Tommie van Odido,
de downloadsnelheid is inderdaad altijd veel hoger dan de uploadsnelheid, dus het antwoord is ja, het is altijd hoger. Hier zijn de afbeeldingen tijdens het spelen.

Opmerking: Gisteren en vandaag verliep het spelen erg goed. Ik heb niet veel problemen opgemerkt, slechts heel weinig, maar ze waren er wel.


Hi @Ghiyath, helemaal duidelijk! Ik heb in dit geval wat instellingen opnieuw naar je modem gestuurd. Wil je voor me controleren of de upload snelheid hiermee verbetert? Mocht dit niet het geval zijn, laat het me dan weten. Het kan zijn dat we jouw ONT opnieuw moeten registreren om dit probleem op te lossen. 


Hi @Nora van Odido 

Ik heb de test vier keer uitgevoerd en de uploadsnelheid kwam niet boven de 680, zoals je kunt zien op de afbeelding

 


Hey @Ghiyath, ik wil het ONT opnieuw registreren maar het serienummer staat niet in mijn systeem. Kan je een foto maken van het serienummer? Dan registreer ik hem opnieuw, hopelijk lost dit het op! 


Hi en goedemorgen @Tommie van Odido 

S230Y47015324 dit is serienummer van mijn router.

Maar zal dit ook het probleem met packet loss of jitter oplossen?


Dat is van de T-56 inderdaad @Ghiyath, ik heb het serienummer van het ONT nodig, dit is het kastje tussen het modem en FTU (kastje waar de glasvezel naar binnen komt). 


Het spijt me, ik dacht dat u het serienummer van mijn router nodig had.

 


ALCLFD05888D dit is het :)


ALCLFD058B8D so wordt goed 


Ik heb hem opnieuw geregistreerd, kan je het nogmaals controleren @Ghiyath


hier zijn de resultaten @Tommie van Odido 

 

 

hier van de website 

 

 


Bedankt @Ghiyath, ik heb besloten om Guidion aan te sturen. Kan je een afspraak inplannen met de monteur en een terugkoppeling geven? Alvast bedankt! 


Een medewerker van Guidion kwam langs en heeft alles bekeken. Ze hebben meerdere keren een snelheidstest uitgevoerd, maar alles bleek in orde te zijn :(

Daarom heb ik hen gevraagd om een nieuw modem, en ze hebben het aangesloten. Hier is de snelheid na het installeren van het nieuwe modem.

Ik wil het ook uitproberen tijdens het gamen, dus morgen zal ik een tweede update sturen om te laten weten of er nog steeds packet loss of vertraging is in de spellen.


 

 

hier van de website kreeg ik meer upload

 

 


Hoi @Ghiyath, helemaal goed! We ontvangen graag een terugkoppeling. Voor nu wens ik je een mooi weekend! Groetjes, Ishana


Hoi @Tommie van Odido  @Ishana van Odido 
 

Na het vervangen van het modem is de verbinding tijdens het spelen meestal goed. Echter, 's avonds en na middernacht treedt er nog steeds packet loss op, en het is zelfs erger dan voorheen. De onderbrekingen duren dan tussen de 5 en 10 seconden. Overdag komt het probleem duidelijk minder vaak voor.


Hi @Ghiyath goed dat je dit aangeeft dat het na de modemswap beter werkt dan voorheen! Dat de packet loss in de nacht nog erger is, is uiteraard niet de bedoeling. Mocht het in de nacht weer bar zijn, zou je dan een tracert en pingtest kunnen uitvoeren? Dan kunnen we kijken hoe het op dat moment zit met de verbinding via het nieuwe modem. Bedankt alvast voor de moeite!


Hoi @Demi van Odido  
 

 

 


Heb je toevallig een zwarte Genexis ONT @Ghiyath, zo ja, kan je een foto maken van het serienummer? 


Hoi @Tommie van Odido  
Als u het apparaat in de foto bedoelt, dan is dit het serienummer: ALCLFD058B8D

 


Dat is geen Genexis @Ghiyath, is het toevallig een Nokia ONT? 


Mijn excuses voor het misverstand @Tommie van Odido , mijn Nederlands is nog niet 100%, maar ja, het apparaat dat ik heb is van het merk Nokia.


Reageer