Skip to main content

Hi,

 

Al voor een tijdje heb ik last van bekabeld internet problemen ik had toen de oude T-50 modem en zelfs WIFI was super slecht. Toen had ik van Odido een nieuwe modem gekregen daarmee werkt mijn WIFI prima. Maar onlangs heb ik nogsteeds internet problemen en dat is voornamelijk de ethernet problemen.

 

Alleen bij mijn windows PC en windows werk-laptop krijg ik “Unidentified Network”. En mijn PC is nogal oud dus ik dacht dat het daar aan lag maar ik heb dat ook bij mijn werk-laptop en ik heb die niet lang maar misschien omdat er beveiliging op zit van werk dat ik het niet kan gebruiken. Maar op mijn M2 2022 macbook air werkt het wel gewoon goed zonder problemen ik gebruik daarvoor ook een ethernet dongle naar USB-C.

 

Wat ik heb gedaan om dit moment is.

 

  • Basic terminal zoals flushdns etc. maar niks is daarmee gebeurd.
  • Modem restart
  • PC restart
  • Andere kabels
  • DNS ingesteld 8.8.8.8 etc 8.8.4.4.

Ik gebruik daarnaast een TP-Link KIT Powerline TL-PA7017P die een directe kabel krijgt vanaf mijn modem. Dus ik dacht het kan daar aan liggen maar als ik mijn werk-laptop verbind met een directe kabel werkt het ook niet maar wel met mn macbook.

 

Het rare nog is als ik mijn modem restart en mn PC werkt het wel gewoon. Ik ben super confused eigenlijk of het ligt aan mijn computer en laptop of aan dat ze gewoon geen IP krijgen van de modem.

 

Want ik heb net mijn modem en pc gerestart en na 5 min un/in pluggen van de kabeltje in mn pc werkt het gewoon.

 

Ik ga nog binnenkort een fresh windows install doen op mn pc. Ik gebruik trouwens Windows 10. Waarschijnlijk ga ik ook een andere powerline adapter proberen. Maar we zien het wel.

 

Heeft iemand nog hierop een tip om dit te verhelpen want ik weet het zelf ook niet meer echt.


 

Trouwens een update heb net Windows fresh reinstall gedaan en de issue is er nogsteeds.


Hi @tayab, welkom op onze Community!

Het kan zijn dat de wat oudere apparaten niet om kunnen gaan met Wifi 6 op WPA-3. Dit kun je uitschakelen in het modem zelf, ik kan dit ook voor je doen. Alleen kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel zetten? Dan kan ik met je meekijken!

 


Hi @tayab, welkom op onze Community!

Het kan zijn dat de wat oudere apparaten niet om kunnen gaan met Wifi 6 op WPA-3. Dit kun je uitschakelen in het modem zelf, ik kan dit ook voor je doen. Alleen kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel zetten? Dan kan ik met je meekijken!

 

Hi Tommie,

 

Ja klopt mijn moeder heeft de abonnement thuis. Het rare want me nogsteeds verbijsterd is dat als ik de volgende dingen nu doe op mijn pc.

 

  • ipconfig /flushdns
  • netsh winsock reset
  • netsh int ip reset c:\resetlog.txt
  • netsh int ip reset
  • restart pc
  • kabel in en eruit

Dan is de kans dat ik internet heb steeds beter maar alsnog als ik de eerste keer mn pc opstart heb ik de issue nogsteeds. Uiteraard heb ik een 9 jaar oude pc maar de adapters en etc zijn allemaal up to date.

 

ivm met WPA en wifi 6 zou dat raar zijn want deze werk laptop heeft windows 11 en is relatief nieuwe volgensmij. 

 

Ik ga trouwens mijn gegevens aanpassen in mijn profiel.

 

Daarnaast heeft het instellen van een static IP en DNS geen impact of ik wel of geen internet krijg. Hoe mijn internet setup thuis is kan het misschien ook zijn want:

 

Modem → directe kabel naar powerline adapter 1ste verdieping → 2de powerline adapter 2de verdieping → kabeltje in PC

 

Daarnaast heb ik nog een wifi extender op de 1ste verdieping zitten.


Ja maar het kan zijn dat Wifi 6 de boosdoener is hoor @tayab, heb je dit al een keer uitgeschakeld in het modem? 


Oh ik zal dat wel even proberen ik hou je op de hoogte!


Hoe kan ik dat precies doen waar in de modem instellingen staat dat?


Ja maar het kan zijn dat Wifi 6 de boosdoener is hoor @tayab, heb je dit al een keer uitgeschakeld in het modem? 

 

Anders kan jij dat voor mij doen? Ik heb mijn informatie gezet in mn profiel.


@tayab Tuurlijk, ik heb de instellingen meteen voor je aangepast! 

Wil je het nogmaals proberen? Mocht dit nog niet werken kan je het modem 10 seconden van de stroom halen en daarna nogmaals proberen. 

Laat je mij weten of het is gelukt!
 


Ik had vandaag geen issues gehad maar voor de zekerheid wil ik nog 1 dag verder testen.

 

ik hou je op de hoogte.


WiFi instellingen hebben natuurlijk niets met bekabeld netwerk te maken. WiFi gaat door de lucht. Niet over een kabel.


@tayab Tuurlijk, ik heb de instellingen meteen voor je aangepast! 

Wil je het nogmaals proberen? Mocht dit nog niet werken kan je het modem 10 seconden van de stroom halen en daarna nogmaals proberen. 

Laat je mij weten of het is gelukt!
 

Hi Teresa,

 

ik heb nogsteeds internet issues voor mijn PC. Ik heb zelfs een ethernet adapter gebruikt maar nogsteeds hetzelfde probleem.


Ik denk waarschijnlijk een moederbord issue. Want het internet werkt wel op mijn macbook zonder problemen via dezelfde kabel.


Hi

 

ik heb nogsteeds issues met mijn pc. Wat kan de volgende stappen zijn?

 

@Tommie van Odido

@Teresa van Odido 


Hi @tayab, aangezien je zonder problemen wel verbinding kan maken op de Macbook, vermoed ik inderdaad ook dat het echt aan het apparaat ligt. In dat geval kan je het beste contact opnemen met de fabrikant van je PC om te kijken of dit gerepareerd kan worden! 


Hi @tayab, aangezien je zonder problemen wel verbinding kan maken op de Macbook, vermoed ik inderdaad ook dat het echt aan het apparaat ligt. In dat geval kan je het beste contact opnemen met de fabrikant van je PC om te kijken of dit gerepareerd kan worden! 

Hi Nora,

 

Nu snap ik er helemaal niks meer van. Mijn eerste setup was:

Modem → Directe kabel naar 1ste verdieping → powerline adapter 1 → powerline adapter 2 (2de verdieping) → PC

 

En ik had nog een router die ik niet gebruikt omdat het langzaam werkte maar ik dacht zo van waarom niet proberen. Opeens werkte het helemaal goed. Dus het ligt dan wellicht nogsteeds met de modem?? Want ik kreeg toen wel een IP maar ik kreeg veel DNS issues. Op dit moment werkt het alleen als ik dit doe.

Modem → Directe kabel naar 1ste verdieping → router → powerline adapter 1 → powerline adapter 2 (2de verdieping) → PC

 

Zou dit liggen dan aan de modem nogsteeds want de router geeft wel gewoon een IP en DNS door consistent zonder problemen.


Reageer