Hi,
Al voor een tijdje heb ik last van bekabeld internet problemen ik had toen de oude T-50 modem en zelfs WIFI was super slecht. Toen had ik van Odido een nieuwe modem gekregen daarmee werkt mijn WIFI prima. Maar onlangs heb ik nogsteeds internet problemen en dat is voornamelijk de ethernet problemen.
Alleen bij mijn windows PC en windows werk-laptop krijg ik “Unidentified Network”. En mijn PC is nogal oud dus ik dacht dat het daar aan lag maar ik heb dat ook bij mijn werk-laptop en ik heb die niet lang maar misschien omdat er beveiliging op zit van werk dat ik het niet kan gebruiken. Maar op mijn M2 2022 macbook air werkt het wel gewoon goed zonder problemen ik gebruik daarvoor ook een ethernet dongle naar USB-C.
Wat ik heb gedaan om dit moment is.
- Basic terminal zoals flushdns etc. maar niks is daarmee gebeurd.
- Modem restart
- PC restart
- Andere kabels
- DNS ingesteld 8.8.8.8 etc 8.8.4.4.
Ik gebruik daarnaast een TP-Link KIT Powerline TL-PA7017P die een directe kabel krijgt vanaf mijn modem. Dus ik dacht het kan daar aan liggen maar als ik mijn werk-laptop verbind met een directe kabel werkt het ook niet maar wel met mn macbook.
Het rare nog is als ik mijn modem restart en mn PC werkt het wel gewoon. Ik ben super confused eigenlijk of het ligt aan mijn computer en laptop of aan dat ze gewoon geen IP krijgen van de modem.
Want ik heb net mijn modem en pc gerestart en na 5 min un/in pluggen van de kabeltje in mn pc werkt het gewoon.
Ik ga nog binnenkort een fresh windows install doen op mn pc. Ik gebruik trouwens Windows 10. Waarschijnlijk ga ik ook een andere powerline adapter proberen. Maar we zien het wel.
Heeft iemand nog hierop een tip om dit te verhelpen want ik weet het zelf ook niet meer echt.