Goedemiddag iedereen, hoewel er veel belangrijkere zakeen bestaan dan wel of geen snel internet, wil ik als nieuwe klant ( sinds afgelopen week vrijdag) na een weekend testen mijn teleurstelling in dit produkt kenbaar maken.
Voor de overstap had ik een abo bij KPN (Fiber 500/500), deze snelheid haalde ik altijd( ik test regelmatig hoe de snelheid is). De dag dat ik overstapte naar T-Mobile premium (1000/1000) haal ik ondanks herhaaldelijke pogingen nog niet eens 1/3 van de snelheid. De monteur die bij mij thuis was heeft dit ook geconstateerd en gaf aan dat dit wellichtt nog kan liggen aan het feit dat mischien niet alles vanuit de centrale nog is doorgevoerd?
Op advies even een weekend getest en Zaterdag ook even gebeld met de servicedesk, deze had naar eigen zeggen een firmware upgrade uitgevoerd, helaas heeft dat ook niet tot een goed resultaat geleid naar de juiste snelheden.
Ik test met een zeer snelle laptop, bedraad met CAT6 direct op de Zyxel T50 router.
Zie ook aangehechte testresultaat, bedraad met Ookla desktop App.
Ik vermoed dat of de router, media converter of de switchpoort in de centrale een van de oorzaken moeten zijn.
Immers de dag voordat ik over was gestapt naar T-Mobile haalde ik via oude KPN fiber abo met gemak de maximale snelheid van 500/500 die ik destijds had. Nu met haal ik zelfs die snelheid niet eens met een hoger abo van T-Mobile??