Skip to main content

Goedemiddag iedereen, hoewel er veel belangrijkere zakeen bestaan dan wel of geen snel internet, wil ik als nieuwe klant ( sinds afgelopen week vrijdag) na een weekend testen mijn teleurstelling in dit produkt kenbaar maken.

Voor de overstap had ik een abo bij KPN (Fiber 500/500), deze snelheid haalde ik altijd( ik test regelmatig hoe de snelheid is). De dag dat ik overstapte naar T-Mobile premium (1000/1000) haal ik ondanks herhaaldelijke pogingen nog niet eens 1/3 van de snelheid. De monteur die bij mij thuis was heeft dit ook geconstateerd en gaf aan dat dit wellichtt nog kan liggen aan het feit dat mischien niet alles vanuit de centrale nog is doorgevoerd?

Op advies even een weekend getest en Zaterdag ook even gebeld met de servicedesk, deze had naar eigen zeggen een firmware upgrade uitgevoerd, helaas heeft dat ook niet tot een goed resultaat geleid naar de juiste snelheden.

Ik test met een zeer snelle laptop, bedraad met CAT6 direct op de Zyxel T50 router.

Zie ook aangehechte testresultaat, bedraad met Ookla desktop App.

 

Ik vermoed dat of de router, media converter of de switchpoort in de centrale een van de oorzaken moeten zijn.

Immers de dag voordat ik over was gestapt naar T-Mobile haalde ik via oude KPN fiber abo met gemak de maximale snelheid van 500/500 die ik destijds had. Nu met haal ik zelfs die snelheid niet eens met een hoger abo van T-Mobile??

 

Goedemiddag @Galactus6, graag help ik je de snelheid naar het gewenste niveau te brengen!

Zou je nog eens kunnen testen en dan een screenshot willen plaatsen van het hele bureaublad? Dan zien de techneuten dat het daadwerkelijk om een bekabelde verbinding gaat. Niet dat we je niet geloven, maar dat is één van de vereisten. Als de twijfel ten aanzien van of het Wifi of Internet betreft namelijk weggenomen is, kan men direct schakelen met de netbeheerder en het probleem bij de hoorns aanpakken. 

Op welke LAN-poort heb je de cat 6 kabel aangesloten? Kun je eens alle vier de LAN-poorten proberen en dan losse speedtest uitvoeren op elke poort? Het kan ook een poortfout zijn en dan dient het modem omgeruild te worden. We gaan dit oplossen, daar ben ik van overtuigd!


Goedenmiddag @Jason ,

 

Bijgesloten vind je de screeenshots van de gehele desktop met alle tests die op elke LAN poort van de Zyxel T50  zijn uitgevoerd. Naast elke speedtest staat ook de status van de bedrade netwerk poort van mijn systeem, hieruit is te zien dat de link tussen mijn systeem en de router 1Gb is zoals verwacht.

Hopelijk kunnen de netwerk specialisten hier verder mee.

 

 


Belangrijk:

Staan de switches goed? op de mediaconverter.

Of is deze geplaatst?


Belangrijk:

Staan de switches goed? op de mediaconverter.

Of is deze geplaatst?


ja, de DIP switches staan standaard goed op 1 EN 6 ON. ( ik heb ze naar een fixed setting 3 EN 4 op ON gezet en daarna gestest, met hetzefde resultaat) .

Ik denk echt dat het probleem niet lokaal te vinden zal zijn, Router geeft ook de juiste waardes aan, kleine kans dat die defect is, maar je weet maar nooit.

 


Nee, lijkt dan idd op een TmT verhaal, fiber kabeltje overgezet van KNP naar Tmobile aansluiting in de (wijk) centrale maar daar zit waarschijnlijk wat stof in.

Maar je weet om storingen op te lossen moeten eerst de voor de hand liggende mogelijke oorzaken geëvalueerd worden.  Dus bellen of een moderator bezoek aan dit topic afwachten.
ff roepen naar @Jason, @Brian of @Sander.

En de stelling uit je topic start is helemaal waar, op dit moment zijn er andere zaken.
Het zal best in orde komen, mijn aansluiting zit tegen de Gbit waarde aan, soms wel eens een dip naar 350 of 600 maar dat is niet vreemd te noemen in deze thuiswerktijd.


test eens in veilige modus met netwerk ondersteuning zodat de firewall en virusscanner ook uit staan.

en resource monitor er bij helpt ook wel (cpu 100% haal je de snelheid ook niet

 


Hoi @Galactus6 ,

Allereerst dank je wel voor het delen van de speedtesten! Zo compleet zie je ze niet vaak, waarvoor hulde. Ik kijk graag met je mee hoe we de snelheid up-to-speed kunnen krijgen. Ik zou graag een kijkje willen nemen naar je verbinding. Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN) sturen? Dan heb ik toegang tot jouw account en kan ik het checken. Ik zie je berichtje graag tegemoet!  


@Boris , Ik heb je de gegevens via DM verstuurd.

Alvast bedankt.


Hartstikke bedankt @Galactus6 !

Om het topic lekker centraal te houden, zal ik je via deze weg een update geven. Ik heb direct je verbinding bekeken en de vergelijking getrokken met speedtesten. Alle poorten zien er goed uit. Dat jij dit snelheidsprobleem ervaart, kan dus goed liggen aan bijvoorbeeld hetgeen wat @yalerta aankaart. 

Ik heb om die reden dan ook direct de technische dienst het seintje gegeven dat jouw snelheid niet snel genoeg is.Zij zullen de snelheidsissues onderzoeken en oplossen. Ik houd dit persoonlijk in de gaten, dus mocht ik je een update kunnen geven, dan hoor je meteen van me. Heb je vragen? Laat het ons weten, ik zit voor je klaar! 


Dank jewel @Boris  Top!


Even een update. De Monteur is langsgeweest, die heeft met zijn eigen laptop een speedtest gedaan en de snelheid haalde de juiste waardes, rond 900Mbps up/down !

Ik gebruik twee laptops, die zelf geen onboard RJ45 netwerkinterface hebben ( Sony Yoga 940 en een 910) . Ik gebruik een USB-RJ45 netwerk adapter van TP-Link met de rtl8153b-2 netwerk chip.

Dus dan kon het niets anders zijn dan dat deze USB-RJ45 adapter het probleem zou moeten zijn.

Ik heb een ieuwe aangeschaft en na de speedtest was dit ook bevestigd. Ik haal nu rond de 900Mbps.

Zonder packet loss :-)

 

 ISP: T-Mobile Thuis
    Latency:     7.93 ms   (0.17 ms jitter)
   Download:   931.92 Mbps (data used: 1.2 GB)                               
     Upload:   891.99 Mbps (data used: 745.9 MB)                               
Packet Loss:     0.0%

 

Zo zie je maar weer… juist dat wat je uitsluit blijkt precies het probleem te wezen :-)

 


Reageer