Skip to main content

Goedenavond,

Een aantal weken geleden heb ik een upgrade gevraagd van onze bestaande internet verbinding van 500 Mbit naar 1 Gbit. Er gebeurde eerst helemaal niets vanuit de kant van T-Mobile; na twee weken de helpdesk gebeld met de vraag of er überhaupt iets in werking was gesteld. Ik kreeg te horen dat e.e.a. was "vastgelopen" en dat het proces nu weer doorgezet zou worden. En ja hoor, prompt drie dagen later kregen we de nieuwe apparatuur binnen; een Zyxel T-50 modem en een Huawei media converter. Ook een afspraak gepland met een monteur voor 15 oktober a.s. (overmorgen dus).

Deze week begon de ellende; sinds maandag ontvingen we alleen nog maar Nederland 1, 2 en 3 en alle andere zenders gingen op zwart. Ik had al een vermoeden dat dit te maken had met de switch naar het andere netwerk en ons gezin kijkt niet heel erg veel tv dus daar kon ik nog mee leven.

Maar sinds vanmiddag hebben we ook geen internet meer, de WAN verbinding is simpelweg verdwenen. Bij de helpdesk hebben ze geen idee of het met de migratie te maken zou hebben, maar we kregen wel een voucher voor Unlimited internet op onze mobiele telefoons (al zit dat al in mijn abonnement). Het is volgens de helpdesk geen algemene storing in onze Amsterdamse buurt.

Aangezien ik toch niets te verliezen heb, heb ik vanavond de nieuwe apparatuur maar aangesloten. Ik ben behoorlijk technisch (Senior devops engineer / consultant / Linux nerd) dus ik heb de glasvezel kabel op de media converter aangesloten en de UTP kabel richting het modem op de WAN poort. Maar helaas knippert er een groen lampje op de media converter, dus de fiber verbinding lijkt ook met de nieuwe apparatuur niet te werken.

Nu werken mijn vrouw en ik full-time vanuit huis en is een snelle verbinding een must. Tot overmaat van ramp is mijn vrouw vorige week een nieuwe baan begonnen en kan ze nu haar klanten niet optimaal of helemaal niet bedienen.

Mijn vraag is nu: moet er nog iets geprovisioned worden door de Gidion monteur of zou alles bij installatie meteen moeten werken? Hoe lang duurt de "migratie" normaal gesproken en is er nog iets wat ik doen om weer internet te krijgen?

En ik begreep ook dat als we op het nieuwe modem zitten de aparte vlans op mijn switches niet meer nodig zijn, klopt dat?

Bij voorbaat dank.

Hi @LordChaos Ik heb er zojuist samen met een collega van onze back office/technische dienst naar gekeken en de verbinding is nu inderdaad online! De registratie van de ONT bleek niet goed te zijn gegaan. De laatste opdracht voor Guidion was een fout aan onze kant, een nieuwe collega had een verkeerde actie uitgezet naar aanleiding van de melding van de monteur. Excuses hiervoor, we gaan dit met de betreffende collega bespreken en de opdracht is geannuleerd. Hopelijk kan je nu zonder zorgen van je nieuwe verbinding genieten en excuses voor de stroeve overgang, dit is niet zoals we het graag willen zien.

Thanks Brian!


@J33Bee 

De registratie kan ook op afstand dat zie ik wel vaker hier op de community, gelukkig voor @LordChaos dat het vandaag al in orde is gemaakt!


@J33Bee

De registratie kan ook op afstand dat zie ik wel vaker hier op de community, gelukkig voor @LordChaos dat het vandaag al in orde is gemaakt!

Dat is natuurlijk wel het understatement van het jaar na zes dagen zonder internet.


@J33Bee

De registratie kan ook op afstand dat zie ik wel vaker hier op de community, gelukkig voor @LordChaos dat het vandaag al in orde is gemaakt!

Vandaag al… Ik snap dat je alles wil romantiseren, maar hier valt gewoonweg niets te romantiseren.


@J33Bee 

In plaats van een week wachten wordt het vandaag al op afstand gedaan, de registratie.

Ik probeer niks te romantiseren .


@J33Bee

In plaats van een week wachten wordt het vandaag al op afstand gedaan, de registratie.

Ik probeer niks te romantiseren .

Gelukkig maar, want het hele aansluitproces is perfect uitgekristalliseerd door TS in dit topic alsmede via de helpdesk waarbij al meteen vanaf het begin alle signalen richting het registreren van de ONT gingen…

Verder had die week wachten (bij de normale klanten die helemaal niets kennen van deze materie) ook niet geholpen want daar hing de verkeerde opvolging aan.

 

Of het remote kan of niet (gelukkig maar, anders is het helemaal sneu) is leuk, maar dat had al doorgepakt moeten worden vanaf het begin. Alles rammelt aan deze opvolgingen.


Geweldig dat het voor t.s. is opgelost na zo lange tijd en waardering voor zijn geduld, zou ik zelf in een zelfde positie komen zou ik nooit zo veel geduld hebben, mijn provider om het even welke krijgt dan maximaal 2 werkdagen en bij zeer hoge uitzondering 3 om het op te lossen anders is het afscheid nemen van elkaar hoe tevreden ik ook ben.