Goedenavond,
Een aantal weken geleden heb ik een upgrade gevraagd van onze bestaande internet verbinding van 500 Mbit naar 1 Gbit. Er gebeurde eerst helemaal niets vanuit de kant van T-Mobile; na twee weken de helpdesk gebeld met de vraag of er überhaupt iets in werking was gesteld. Ik kreeg te horen dat e.e.a. was "vastgelopen" en dat het proces nu weer doorgezet zou worden. En ja hoor, prompt drie dagen later kregen we de nieuwe apparatuur binnen; een Zyxel T-50 modem en een Huawei media converter. Ook een afspraak gepland met een monteur voor 15 oktober a.s. (overmorgen dus).
Deze week begon de ellende; sinds maandag ontvingen we alleen nog maar Nederland 1, 2 en 3 en alle andere zenders gingen op zwart. Ik had al een vermoeden dat dit te maken had met de switch naar het andere netwerk en ons gezin kijkt niet heel erg veel tv dus daar kon ik nog mee leven.
Maar sinds vanmiddag hebben we ook geen internet meer, de WAN verbinding is simpelweg verdwenen. Bij de helpdesk hebben ze geen idee of het met de migratie te maken zou hebben, maar we kregen wel een voucher voor Unlimited internet op onze mobiele telefoons (al zit dat al in mijn abonnement). Het is volgens de helpdesk geen algemene storing in onze Amsterdamse buurt.
Aangezien ik toch niets te verliezen heb, heb ik vanavond de nieuwe apparatuur maar aangesloten. Ik ben behoorlijk technisch (Senior devops engineer / consultant / Linux nerd) dus ik heb de glasvezel kabel op de media converter aangesloten en de UTP kabel richting het modem op de WAN poort. Maar helaas knippert er een groen lampje op de media converter, dus de fiber verbinding lijkt ook met de nieuwe apparatuur niet te werken.
Nu werken mijn vrouw en ik full-time vanuit huis en is een snelle verbinding een must. Tot overmaat van ramp is mijn vrouw vorige week een nieuwe baan begonnen en kan ze nu haar klanten niet optimaal of helemaal niet bedienen.
Mijn vraag is nu: moet er nog iets geprovisioned worden door de Gidion monteur of zou alles bij installatie meteen moeten werken? Hoe lang duurt de "migratie" normaal gesproken en is er nog iets wat ik doen om weer internet te krijgen?
En ik begreep ook dat als we op het nieuwe modem zitten de aparte vlans op mijn switches niet meer nodig zijn, klopt dat?
Bij voorbaat dank.