Beantwoord

Port forwarding Zyxel VMG8825-T50 met firmware V5.50(ABPY.1)b11

  • 23 September 2020
  • 28 reacties
  • 3189 Bekeken


Toon eerste reactie

28 reacties

@ruben77

Zoals meerdere malen gemeld, stop met dat gerommel aan die poorten.

Vertel op welke manier de Zyxel modem/router is aangesloten, alhoewel dat alleen van belang is om poorten door te schakelen. is het DSL of Glasvezel?

070xxxx684 nummer is via het voip-buster account?
Is dat account nog wel geldig, alles betaald en dergelijke?
Staat er in de N300A-ip bij de instellingen dat het nummer is AANGEMELD?
Deze vraag omdat er direct de melding komt dat dit nummer niet in gebruik is.

Het bellen naar dat nummer levert bij mij GEEN stoorsignaal op, alleen de melding DIT NUMMER IS NIET IN GEBRUIK.

Geen uitleg hoe je andere nummer, waar je wel mee kan communiceren, is aangesloten houd onze glazen bol troebel om te proberen te achterhalen waar het mogelijkerwijs de mist in gaat.

 

@yalerta,

Neem me niet kwalijk voor onduidelijke info.

Aansluiting modem/router:

1.Ik heb glasvezelkabel in mijn woning.

2.Internet is glasvezelinternet 50Mbs. Vandaag snelheid gemeten: upload en download beide 47,9 Mbs

3.Modem(zwart kastje) is aangesloten op de doos waar de de glasvezelkabel het huis binnenkomt.

4.Van het modem loopt een rode netwerkkabel naar de wanpoort(blauw) van de router. 

5.Lan1(geeL) is aangesloten met N300.

6.Lan2 is met pc verbonden

7.Verder zijn modem en router met net verbonden.

Geen andere aansluitingen meer

Telefoon: 0704044684 is geregistreerd bij T-mobile. En ik heb gevraagd over te bij Odido. Of dat gebeurd is, weeet ik niet. In Zyxel kan ik niet zien.

Dit nummer heeft geen account bij voipbuster.com, en is origineel afkomstig van KPN.

Hiermee kan ik bellen en praten.

Het probleem is: Anderen kunnen mij niet terugbellen.

Tel 0704044684 is aangemeld bij voipbuster, als ook het ip-adres.

En het is ook geaccepteerd door voipbuster.com. Vandaar dat ik het kan gebruiken.

Met vriendelijke groet ruben77

 

Voipbuster is gratis, maar om te bellen moet je wel eerst hebben betaald.

Wat betreft ET_internet en VD_internet. Ik had eerst met ET geprobeerd en daarna met VD gezet men zo gelaten.

 

 

@yalerta

Nog aanvullende info:

Tel 0704044684 is geregistreerd bij voipbuster.com om ermee te mogen bellen met hun software.

ruben77

 

Reputatie 7
Badge +5

Door het vele quoten (reageer knop) zonder die informatie deels te verwijderen is het wat onoverzichtelijk geworden.

Ik begrijp dat je een telefoonnummer geregistreerd en overgezet hebt (porteren) naar Odido, Is dat nummer ook geregistreerd in de N300A-ip? Uit het verhaal kan ik niet opmaken of de telefoon met dat nummer direct aangesloten is op de Zyxel, deze heeft aan de achterzijde ook 2 telefoonpoorten. In dat geval maak je gebruik van een telefoonkabeltje van de Zyxel naar de N300A op de zogenaamde analoge lijn die daarop aanwezig is. Die aansluiting wordt in het menu van de N300A aangegeven als Vaste net

Dan zijn er in de instellingen van de N300A nog keuzes mogelijk op welk toestel welke lijn/nummer kan binnenkomen.

Maar daar verwacht ik geen probleem omdat het bellen naar dat ene nummer al geen verbinding aan de beller aangeeft. Dat duidt toch op een registratie fout bij Voipbuster

Ook is er wat verwarring bij mij met het nummer dat je aangeeft. Wat bedoel je met het is bij Odido maar een paar regels verder is het een voipbuster nummer??

[quote1]“-- Telefoon: 0704044684 is geregistreerd bij T-mobile. En ik heb gevraagd over te bij Odido. Of dat gebeurd is, weeet ik niet. In Zyxel kan ik niet zien.”[/quote1]
[quote2]”-- Tel 0704044684 is aangemeld bij voipbuster, als ook het ip-adres [/quote2]

 

 

Reputatie 7
Badge +3

De vraag is denk ik nu,

  1. Dit was een bestaand nummer en heb je laten ‘porteren’?
  2. Heb je deze laten ‘porteren’ naar Odido (Huawei modem)? .. of
  3. Heb je nummer naar VB laten ‘porteren’? .. of
  4. Heb je dubbel lopen ‘porteren’, naar zowel Odido als VB?

Als het ‘porteren’ van het nummer niet naar de correcte VoIP provider is gedaan, of het porteren is niet goed gegaan, dan komen bellers op een ‘dood spoor’.

Denk dat de basis ligt in een incorrecte ‘porting’ van je oude nummer, de route klopt niet of loopt dood.

Reageer