Skip to main content

Beste community leden,

Op mijn netwerk thuis probeer ik enkele poorten te forwarden zodat deze extern bereikbaar zijn. Echter krijg ik het op geen enkele manier werkend. Mijn instellingen zijn als volgt:
 


Dit lijkt allemaal correct te staan. Echter zijn beide poorten vanaf het internet niet te bereiken. Dit heb ik gecontroleerd via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Binnen mijn netwerk lijken de poorten ook niet bereikbaar te zijn. Als ik via mijn mobiel naar 192.168.1.42 ga. Dan krijg ik een time out te zien. En zie ik ook geen verbinding gelogd worden op de web server. Echter staat de firewall op dat systeem in zijn geheel uit. En dus zou dit gewoon moeten werken. Ga ik op 192.168.1.42 naar localhost:80 werkt het probleemloos, uiteraard.

Het is dus al vreemd dat deze systemen elkaar niet kunnen bereiken. Sterker nog, ik kan andere systemen in mijn netwerk niet eens pingen. In geen van de gevallen krijg ik een respons terug. Dit zou ik ook graag oplossen.


Om het nog vreemder te maken heb ik binnen mijn eigen netwerk. Op de computer waarop de webserver draait ook een NMAP uitgevoerd. Daar kwam het volgende uit:
Host is up (0.0049s latency).
Not shown: 991 filtered ports
PORT      STATE SERVICE
53/tcp    open  domain
80/tcp    open  http
139/tcp   open  netbios-ssn
443/tcp   open  https
445/tcp   open  microsoft-ds
2601/tcp  open  zebra
3517/tcp  open  802-11-iapp
49152/tcp open  unknown
49153/tcp open  unknown

Een telnet naar 53 word direct afgekapt, maar op 139 kan ik dan wel weer een telnet opzetten.
Die zebra poort herken ik niet. Er zijn op dit moment geen printers aangesloten op mijn netwerk. Dus wat ik terug krijg vind ik vreemd.

Doe ik dit vanaf een externe locatie dan krijg ik het volgende:

Host is up.
All 1000 scanned ports on 211-57-144-85.ftth.glasoperator.nl (85.144.57.211) are filtered

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 201.33 seconds

Alles staat dus dicht.

Helaas geeft de telefonische klantenservice geen antwoord op deze vragen omdat het buiten de normale support valt. Kan iemand mij vertellen wat ik mogelijk verkeerd doe, of naar welke instellingen binnen het modem ik nog eens moet kijken?

Na een reset van het modem kan ik nogsteeds apparaten in mijn eigen netwerk niet pingen. Ook mezelf kan ik niet pingen op mijn interne IP adres.
Daarnaast geeft na de reset de interne NMAP exact de zelfde resultaten terug.

@ruben77

Zoals meerdere malen gemeld, stop met dat gerommel aan die poorten.

Vertel op welke manier de Zyxel modem/router is aangesloten, alhoewel dat alleen van belang is om poorten door te schakelen. is het DSL of Glasvezel?

070xxxx684 nummer is via het voip-buster account?
Is dat account nog wel geldig, alles betaald en dergelijke?
Staat er in de N300A-ip bij de instellingen dat het nummer is AANGEMELD?
Deze vraag omdat er direct de melding komt dat dit nummer niet in gebruik is.

Het bellen naar dat nummer levert bij mij GEEN stoorsignaal op, alleen de melding DIT NUMMER IS NIET IN GEBRUIK.

Geen uitleg hoe je andere nummer, waar je wel mee kan communiceren, is aangesloten houd onze glazen bol troebel om te proberen te achterhalen waar het mogelijkerwijs de mist in gaat.

 

@yalerta,

Neem me niet kwalijk voor onduidelijke info.

Aansluiting modem/router:

1.Ik heb glasvezelkabel in mijn woning.

2.Internet is glasvezelinternet 50Mbs. Vandaag snelheid gemeten: upload en download beide 47,9 Mbs

3.Modem(zwart kastje) is aangesloten op de doos waar de de glasvezelkabel het huis binnenkomt.

4.Van het modem loopt een rode netwerkkabel naar de wanpoort(blauw) van de router. 

5.Lan1(geeL) is aangesloten met N300.

6.Lan2 is met pc verbonden

7.Verder zijn modem en router met net verbonden.

Geen andere aansluitingen meer

Telefoon: 0704044684 is geregistreerd bij T-mobile. En ik heb gevraagd over te bij Odido. Of dat gebeurd is, weeet ik niet. In Zyxel kan ik niet zien.

Dit nummer heeft geen account bij voipbuster.com, en is origineel afkomstig van KPN.

Hiermee kan ik bellen en praten.

Het probleem is: Anderen kunnen mij niet terugbellen.

Tel 0704044684 is aangemeld bij voipbuster, als ook het ip-adres.

En het is ook geaccepteerd door voipbuster.com. Vandaar dat ik het kan gebruiken.

Met vriendelijke groet ruben77

 

Voipbuster is gratis, maar om te bellen moet je wel eerst hebben betaald.

Wat betreft ET_internet en VD_internet. Ik had eerst met ET geprobeerd en daarna met VD gezet men zo gelaten.

 

 

@yalerta

Nog aanvullende info:

Tel 0704044684 is geregistreerd bij voipbuster.com om ermee te mogen bellen met hun software.

ruben77

 


Door het vele quoten (reageer knop) zonder die informatie deels te verwijderen is het wat onoverzichtelijk geworden.

Ik begrijp dat je een telefoonnummer geregistreerd en overgezet hebt (porteren) naar Odido, Is dat nummer ook geregistreerd in de N300A-ip? Uit het verhaal kan ik niet opmaken of de telefoon met dat nummer direct aangesloten is op de Zyxel, deze heeft aan de achterzijde ook 2 telefoonpoorten. In dat geval maak je gebruik van een telefoonkabeltje van de Zyxel naar de N300A op de zogenaamde analoge lijn die daarop aanwezig is. Die aansluiting wordt in het menu van de N300A aangegeven als Vaste net

Dan zijn er in de instellingen van de N300A nog keuzes mogelijk op welk toestel welke lijn/nummer kan binnenkomen.

Maar daar verwacht ik geen probleem omdat het bellen naar dat ene nummer al geen verbinding aan de beller aangeeft. Dat duidt toch op een registratie fout bij Voipbuster

Ook is er wat verwarring bij mij met het nummer dat je aangeeft. Wat bedoel je met het is bij Odido maar een paar regels verder is het een voipbuster nummer??

[quote1]“-- Telefoon: 0704044684 is geregistreerd bij T-mobile. En ik heb gevraagd over te bij Odido. Of dat gebeurd is, weeet ik niet. In Zyxel kan ik niet zien.”[/quote1]
rquote2]”-- Tel 0704044684 is aangemeld bij voipbuster, als ook het ip-adres [/quote2]

 

 


De vraag is denk ik nu,

  1. Dit was een bestaand nummer en heb je laten ‘porteren’?
  2. Heb je deze laten ‘porteren’ naar Odido (Huawei modem)? .. of
  3. Heb je nummer naar VB laten ‘porteren’? .. of
  4. Heb je dubbel lopen ‘porteren’, naar zowel Odido als VB?

Als het ‘porteren’ van het nummer niet naar de correcte VoIP provider is gedaan, of het porteren is niet goed gegaan, dan komen bellers op een ‘dood spoor’.

Denk dat de basis ligt in een incorrecte ‘porting’ van je oude nummer, de route klopt niet of loopt dood.


Reageer