Beste community leden,
Op mijn netwerk thuis probeer ik enkele poorten te forwarden zodat deze extern bereikbaar zijn. Echter krijg ik het op geen enkele manier werkend. Mijn instellingen zijn als volgt:
Dit lijkt allemaal correct te staan. Echter zijn beide poorten vanaf het internet niet te bereiken. Dit heb ik gecontroleerd via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Binnen mijn netwerk lijken de poorten ook niet bereikbaar te zijn. Als ik via mijn mobiel naar 192.168.1.42 ga. Dan krijg ik een time out te zien. En zie ik ook geen verbinding gelogd worden op de web server. Echter staat de firewall op dat systeem in zijn geheel uit. En dus zou dit gewoon moeten werken. Ga ik op 192.168.1.42 naar localhost:80 werkt het probleemloos, uiteraard.
Het is dus al vreemd dat deze systemen elkaar niet kunnen bereiken. Sterker nog, ik kan andere systemen in mijn netwerk niet eens pingen. In geen van de gevallen krijg ik een respons terug. Dit zou ik ook graag oplossen.
Om het nog vreemder te maken heb ik binnen mijn eigen netwerk. Op de computer waarop de webserver draait ook een NMAP uitgevoerd. Daar kwam het volgende uit:
Host is up (0.0049s latency).
Not shown: 991 filtered ports
PORT STATE SERVICE
53/tcp open domain
80/tcp open http
139/tcp open netbios-ssn
443/tcp open https
445/tcp open microsoft-ds
2601/tcp open zebra
3517/tcp open 802-11-iapp
49152/tcp open unknown
49153/tcp open unknown
Een telnet naar 53 word direct afgekapt, maar op 139 kan ik dan wel weer een telnet opzetten.
Die zebra poort herken ik niet. Er zijn op dit moment geen printers aangesloten op mijn netwerk. Dus wat ik terug krijg vind ik vreemd.
Doe ik dit vanaf een externe locatie dan krijg ik het volgende:
Host is up.
All 1000 scanned ports on 211-57-144-85.ftth.glasoperator.nl (85.144.57.211) are filtered
Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 201.33 seconds
Alles staat dus dicht.
Helaas geeft de telefonische klantenservice geen antwoord op deze vragen omdat het buiten de normale support valt. Kan iemand mij vertellen wat ik mogelijk verkeerd doe, of naar welke instellingen binnen het modem ik nog eens moet kijken?
Na een reset van het modem kan ik nogsteeds apparaten in mijn eigen netwerk niet pingen. Ook mezelf kan ik niet pingen op mijn interne IP adres.
Daarnaast geeft na de reset de interne NMAP exact de zelfde resultaten terug.